Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:41:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:41:16
Trafo regelaar hulp
door
FraWi
Vandaag
om 18:38:14
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:26:12
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:37:21
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS
door
ACTS1251
Vandaag
om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch
door
Sylvester
Vandaag
om 17:00:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:48:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:45:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:27:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:24:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
Vandaag
om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 15:22:53
De Projecten van RetroJack
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:16:09
Eyro Interlaken
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 14:53:22
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Benelux795
Vandaag
om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:08:41
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Duikeend
Vandaag
om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
jan47
Vandaag
om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:27:32
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:22:15
MiWuLa
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:58:06
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c
door
Voske
Vandaag
om 09:27:42
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Wijbe
Vandaag
om 09:10:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
12
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models (gelezen 48389 keer)
willem22
Offline
Berichten: 1544
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #30 Gepost op:
04 June 2012, 01:22:11 »
wil.
Gelogd
Tim89
Offline
Berichten: 315
***** ***** * 11
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #31 Gepost op:
04 June 2012, 01:27:32 »
Erg mooi wordt dit
!
Tim
Gelogd
Nederlands Tijdperk IV
Beached
Offline
Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #32 Gepost op:
04 June 2012, 05:18:24 »
Weer de gebruikelijke bouwkwaliteit zie ik
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #33 Gepost op:
04 June 2012, 08:30:21 »
Hoezo 1700
doe dan een 1300
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11662
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #34 Gepost op:
04 June 2012, 08:32:04 »
Echt niet, tijd voor meer van dit soort rangeer- of goederenmachientjes. Tijd voor 8500'den, 8700'den en 8800'den
Gelogd
Gerrit F
Offline
Berichten: 2090
Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #35 Gepost op:
04 June 2012, 08:35:05 »
Citaat van: Karst Drenth op 04 June 2012, 00:21:11
Fraaie tekeningen. Alleen zie ik onze 'Turk' er niet direct tussenstaan.
Eerlijk gezegd, ik heb niet echt goed naar de tekeningen gekeken.
De desbetreffende site ben ik bij het zoekwerk voor bij het invullen van de encyclopedie "Merken", tegengekomen. Blijkbaar was de eerste serie welke voor een Turkse spoorwegmaatschappij waren gemaakt, toch iets speciaals. (info Waldorp, 7
e
druk, Bladzijde 377)
Gelogd
Gerrit F
Van de draad af....
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #36 Gepost op:
04 June 2012, 20:41:20 »
Hoi,
Nou het valt mee... vandaag eens vroeg vrij. Wat werk ingehaald zeg maar
Dus... loodgieteren...
... de Philo pomp aan de onderzijde ingekort met een doorslijpschijfje in de Proxxon gaat dat snel en precies. Vervolgens met wat vijlwerk aan de bevestigingsflens van de pomp, deze zo pas gemaakt op de rookkast. In de uitsparing in de rookkast is een gaatje geboord voor het pennetje aan de pomp. Ook waar het bovenste pennetje zit, is een gaatje in de rookkast geboord. Zo kan de pomp eigenlijk zonder lijm al goed zitten.
Vervolgens de gaatjes in de pomp waar de leidingen in gaan, uitgeboord met 0.55mm. Daarna de diverse leidingen uit 0.5mm fosforbrons vastgesoldeerd en gebogen. De stoomtoevoer voor de pomp is met een Philo-knietje aangesloten op de handrail, die in het echt ook dubbelt als bediening van de afsluiter op de ketel.
... het pijpenspel op de ketel gezet. alls past mooi en zit verend vast, mede door het fosforbrons...
... de afgewerkte stoom verwijnt simpelweg via een pijp voor in de rookkast.
... het knietje. Ook zichtbaar, de luchtleiding die onder de ketel naar het luchtreservoir loopt.
Zo, nu de andere kant
Grtzz,
Karst
Gelogd
ruudns
Offline
Berichten: 6346
***
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #37 Gepost op:
04 June 2012, 20:50:26 »
Karst, dit is weer puur genieten van al dat moois wat er uit je handen komt.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
ronald1956
OHMB Team Mitropa
Offline
Berichten: 1677
Tram&Trein NL- H0
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #38 Gepost op:
04 June 2012, 20:51:11 »
Ben toch blij dat jij zo lekker bezig bent , dan hoef ik straks niet bang te zijn dat er bij mij een leidinkie verkeert ligt .
Gelogd
Met vriendelijke groet , Ronald -
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37208.0.html
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #39 Gepost op:
04 June 2012, 21:12:15 »
Fijn stukkie werk Karst
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10485
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #40 Gepost op:
05 June 2012, 00:19:03 »
Hoi,
Bedankt voor de complimenten
En weer eenstapje dichterbij het eindresultaat...
... de zandleidingen aangebracht. Ik had laatst mooi roodkoperdraad gekocht bij de plaatselijke Crea-Doe. maten: 0.3, 0.4 en 0.6mm. Hier de 0.6mm in actie. Voordeel: Zacht en buigt heel mooi !
... hetzelfde in zij-aanzicht. nog wel een 0.7mm gaatje in de vloetplaat geboord voor de achterste zandleiding
... dan de andere kant. Ik had nog wat Philo spulletjes, waaronder een handwieltje en verbindingsstukje. Aan de onderkant 0.4mm kopedraad ingesoldeerd. Aan de bovenkant het afsluitertje. Naar links naar de rookkast loopt een dunne leiding. Merk op, dat deze niet strak zijn. Dat hadden de echte koperenleidingen ook.
Kijk maar hier
Bovenop de ketel nog een of andere bedieningsmechanisme. Zit bij de kit !
... en in zijaanzicht. De 0.4mm leiding is weer met FRIE-oogjes aan de ketel vastgezet. Ook zijn de stepjes achter aan het machinistenhuis nu geplaatst en vastgelijmd.
Al met al begint het een prachtig, koddig locje te worden. Ik verbaas me hoeveel fijne details er op en aan zitten. En hoeveel daarvan ook in de kit meegeleverd zitten !!
Grtzz,
Karst
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6052
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #41 Gepost op:
05 June 2012, 00:27:31 »
Mooi! Enne, ik ben in voor een 1600 Dido, de Rhijnboog
Gelogd
Spoor 0 adept
Beached
Offline
Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #42 Gepost op:
05 June 2012, 00:39:42 »
Doe mij maar lekker veenlocje zoals een 900
Karst, het ziet er weer netjes uit
Dat die koperen leidingen vaak krom zijn komt volgens mij omdat die pijpen gewoon kleredingen zijn om af te nemen en aan te brengen. Met zacht koper dat in dienst ook nog eens lekker heet blijft verbuigt het snel als det ding weer in de weg zit bij het vervangen van bijvoorbeeld een afsluiter.
Gelogd
Jeroen Vreeken
Offline
Berichten: 340
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #43 Gepost op:
05 June 2012, 12:27:32 »
Ziet er prachtig uit... maar wat ik me afvraag: is het niet makkelijker nu te verven voordat al dat koper er op zit?
Of ga je dat straks allemaal afplakken?
Gelogd
wimke
Offline
Berichten: 380
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #44 Gepost op:
05 June 2012, 16:38:33 »
vraagje word de lucht pomp nog werkent
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
12
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models