Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 19:31:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Reinout van Rees
Vandaag om 17:16:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models  (gelezen 47734 keer)

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #15 Gepost op: 03 June 2012, 10:21:59 »
Ik zie het nu ook. De foto van de tweede serie had ik geen eens herkent als de zelfde serie. De foto was trouwens van de SS 626 (NS 8606)

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #16 Gepost op: 03 June 2012, 10:23:58 »
Ik zat inderdaat naar de eerste foto van 626 te kijken.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6036
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #17 Gepost op: 03 June 2012, 10:30:33 »
Gloeiende gloeiende, wat een verschil! Trouwens, bij die eerste foto komt het cilinderblok weer overéén met wat Dido heeft gefabriceerd, dus ook daar zitten nog onderlinge verschillen in!
Spoor 0 adept

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #18 Gepost op: 03 June 2012, 10:51:11 »

Nog helemaal niet op het kitje gereageerd, maar dat ziet er top uit! Kan niet wachten totdat mijn bestelde binnen is. De T3 is er al. Wat ik wel ga doen is het drijfwerk ombouwen.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #19 Gepost op: 03 June 2012, 10:54:58 »
Als ik verschillende foto's bekijk zijn ze zo te zien afgeleverd met korfbuffers en deze zijn later vervangen door hulsbuffers, die hulsbuffers passen ook niet helemaal op de bufferbalk en steken wat naar onder uit.
« Laatst bewerkt op: 03 June 2012, 11:03:38 door prutser »

e_p

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
    • N U L S P O O R
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #20 Gepost op: 03 June 2012, 12:30:46 »
Heeft iemand toevallig een tekening van de NS 8600?
groet,

e-p

nu ook een blog!

http://nulspoor.blogspot.com/

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6036
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #21 Gepost op: 03 June 2012, 12:34:41 »
Ja, ik:



 ;D
Spoor 0 adept

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #22 Gepost op: 03 June 2012, 12:50:39 »
 ;D

 (y)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8415
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #23 Gepost op: 03 June 2012, 13:23:58 »
LOL

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #24 Gepost op: 03 June 2012, 13:53:11 »
Hoi,

@ allen

Thnx voor het meedenken. En idd LOL die tekening ;)

Buffer mysterie is inmiddels opgelost. Even contact gehad met Dido (y) De meegeleverde buffers zijn bewust iets korter gehouden, om aan de achterzijde waar de originele Fleischmann koppeling blijft zitten, geen problemen met overbufferen te krijgen. Ik ga er verende Philo's op zetten, dus da's geen probleem ;)

In het het kader van nooit genoeg gewicht in kleine locjes...



... 10mm gat dwars door de ketel geboord. Wel netjest in stapjes van max. 1mm doen, te beginnen bij 3.5 ;) Dan een strookje bladlood opgerold, dicht gesoldeerd en op de draaibank op ongeveer 10mm afgedraaid...



... en dat schuift er dan mooi klem in :) 8)



... de binnenkant. In de uitsparing voor het tandwiel, moet een heel klein beetje lood nog weggefreesd worden met de Proxxon ;)

Dan de kap bevestiging...



... Dido beveelt de bijgeleverde schroef aan. Omdat ik niet zo van zelftappers hou, de door mij al vaker toegepaste en getoonde methode hier ook gebruikt. Met een 2mm handboortje door het bestaande, originele gat heen, de ketel aangeboord. De 2mm boor dan een mm of 10 in de ketel verder boren. Daarna met een 3.2mm boortje het gat ca. 4mm diep opruimen. Messing moertje er in persen, vastzetten met dunne secondenlijm en klaar ! :)  8)



... en zo ziet het er dan gemonteerd uit.  (y)

Grtzz,

Karst

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2208
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #25 Gepost op: 03 June 2012, 15:27:07 »
@Karst,

Mooi idee van dat gewichtje in de ketel, ga ik ook overwegen. Wel een vraag daarover: je hebt het nu precies laten passen in het geboorde gat, maar moet je toch niet een klein beetje speling hebben om het uitzetten bij temperatuurstijging op te vangen? Ooit wordt die kunststof natuurlijk brosser en kan dan minder hebben.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #26 Gepost op: 03 June 2012, 18:03:18 »
Hoi,

Het zit er 'zuigend' in. En heeft wel een beetjes speling. daarnaast is het niet vastgelijmd, dus kan in de lenhte naar hartlust uitzetten ;)

Grtzz,

Karst

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #27 Gepost op: 03 June 2012, 20:35:53 »
Heeft iemand toevallig een tekening van de NS 8600?

Heb wel wat maar heb dat te links en rechts van het WWW 'geleend'  8)

Maar mocht je echt wat meer willen weten van dit loctype, dan moet echt even hier gaan kijken/lezen T3 Club Ostheide
De grote hoeveelheid tekeningen vind je vervolgens hier: Übersichtszeichnungen

@ Karst,

Schiet al mooi op... (y)
Gerrit F

Van de draad af....

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #28 Gepost op: 04 June 2012, 00:21:11 »
Hoi,

@Gerrit

Fraaie tekeningen. Alleen zie ik onze 'Turk' er niet direct tussenstaan.

En opschieten ? Ja... kijk maar ... ;)



De verende Philo buffers er aan gesoldeerd. De veiligheid en de bel op de ketel. Gelijmd uiteraard. En van binnenuit: Gaatje door en door boren. Van binnen opruimen. Aan de bovenkant, de kanten van het gaatje 'breken' (ietsi vezinken dus. Dan van binnenuit een druppel dunne Olba er op. Pufje activator en klaar !



... dan alle gaatjes voor de handrails etc boren... wat een p-werk, maar het resultaat is er dan ook wel naar ;)



... alleen de horizontale handgrepen er nog maar opgezet...



... en die op de rookkastdeur ontbreken nog helemaal ;)


Oh ja, en nog een plakje extra lood tegen de achterwand van het machnistenhuis gelijmd. En boven in de ketel, vlak boven de worm.

Tja, net niet helemaal af in 2 avonden en 1 ochtend. Maar vanmiddag wel een goede daad verricht voor iemand door twee van z'n lievelingslocs te digitaliseren ;)

Nu maar hopen, dat er deze week nog een paar uurtjes te besteden zijn :P

En... @Dido... hier lusten we wel meer van... Ik zeg: NS 1700 :)

Grtzz,

Karst

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9394
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« Reactie #29 Gepost op: 04 June 2012, 01:21:29 »
 (y)