Ik ken de werking van veiligheidsglas, ik vroeg me allleen af bij welke krachten het versplintert. Ik ben maar een eenvoudige alfa, maar ik kan me voorstellen dat een mens (afhankelijk van omvang en geweicht) heel wat snelheid moet ontwikkelen om zo'n ruit te breken.
Zie ook: http://de.wikipedia.org/wiki/Einscheiben-SicherheitsglasDe brokken van dergelijk glas zijn niet scherp, waardoor het versplinteren (als het werkt zoals bedoeld) niet leidt tot verdere verwondingen.
als in de trein mensen ook in een gordel zitten én dat de bagage vast is opgeborgen. g, de veerboot en mijn fiets.
Dan is denk ik de centrale vraag: rechtvaardigt het aantal ongevallen met een trein de introductie van veiligheidsgordels en vast opgeborgen bagage? Ik vermoed dat dat niet het geval is.
Het zou nooit op een geldzaak mogen afketsen.
de essentie van t onderwerp gaat langzaam vervagen maar slap gezwam over veiligheidsgordels en glazen wanden en wat dan ook....