Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Amsterdam  (gelezen 56416 keer)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2624
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #330 Gepost op: 01 May 2012, 21:52:18 »
En wat stond daar in het Grieks?

Een gammele vertaling uit het Hebreeuws.  ;)

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8950
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #331 Gepost op: 01 May 2012, 22:45:06 »
sorry, deze kon ik even niet laten:

Bron

succes ermee  ;D ;D ;D

Groet,
Michel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #332 Gepost op: 01 May 2012, 22:57:21 »
De Statenvertaling is het eens met die mast hoor en dat is de enige echte.  ;D

"Een duizend van het schelden van een enige, van het schelden van vijf zult gij allen vlieden; totdat gij overgelaten wordt, gelijk een mast op den top van een berg, en als een banier op een heuvel."


Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #333 Gepost op: 01 May 2012, 23:19:19 »
Heren, dit gaat echt nergens meer over. We hebben het nog steeds over een ongeval waarbij een dode en verschillende zwaargewonden zijn gevallen. Praten over de beveiliging is oké, maar dit is echt ver off-topic.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #334 Gepost op: 01 May 2012, 23:22:54 »
Daar heb je gelijk in Peter, maar om de dode en zwaargewonden erbij te halen vind ik niet kies.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #335 Gepost op: 01 May 2012, 23:59:04 »
Dat komt omdat jij de rommel niet hoeft op te ruimen als het gierend uit de hand loopt, wat gezien het onderwerp goed voorstelbaar is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #336 Gepost op: 02 May 2012, 00:08:39 »
Jammer zo'n reactie.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #337 Gepost op: 02 May 2012, 09:03:51 »
Dat idee had ik al een ruime pagina....  ::)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #338 Gepost op: 02 May 2012, 16:00:52 »
Anderhalve week na het ongeluk liggen nog twee slachtoffers in het ziekenhuis: Zie artikel op nu.nl

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #339 Gepost op: 02 May 2012, 17:26:03 »
Kan me de reactie van Peter heel goed voorstellen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

asierts

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #340 Gepost op: 04 June 2012, 00:59:20 »
Inmiddels is het als gevolg van EU regels zelfs verboden om NG in te voeren.

Dit is feitelijk onjuist. ATB-NG is onderdeel van het nationale systeem ATB, is een volwaardig interoperabel Klasse-B-systeem, en mag op basis van EU-regels onverkort toegepast worden. Niks verboden door EU-regels; dat is klinkklare onzin.

Het besluit om niet verder te gaan met ATB-NG is genomen door het Ministerie van V&W. En door niemand anders.


Mvg,
Arco Sierts



Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #341 Gepost op: 04 June 2012, 10:11:56 »
Alhoewel ik het altijd link vind om in een grootspoor topic te posten (er zijn toch altijd mensen die het beter weten en je op je nummer zetten) klopt het inderdaad dat het een overheidsbeslissing/bezuiniging was.

In feite had NS zijn zinnen gezet op BB21; de presentatie video's hebben we hier nog ergens in de kast liggen...

Zie voor leesvoer: http://www.ertms.nl/BB21/achtergrond_nota_invoeringsstrategie_bb21.pdf

Groet,

Richey

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #342 Gepost op: 04 June 2012, 20:21:40 »
Dit is feitelijk onjuist. ATB-NG is onderdeel van het nationale systeem ATB, is een volwaardig interoperabel Klasse-B-systeem, en mag op basis van EU-regels onverkort toegepast worden. Niks verboden door EU-regels; dat is klinkklare onzin.

Mvg,
Arco Sierts

Als bijvoorbeeld ergens ATB EG vervangen zou worden door ATB NG, dan moet dus ook ook elke trein die op dat stukje spoor rijdt, ATB NG treinapparatuur aan boord hebben. Dat betekent dat vervoerders moeten investeren, wat de marktwerking/toetreding op het spoor belemmert, en dat mag niet.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2012, 21:27:43 door mDDM »

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #343 Gepost op: 04 June 2012, 21:30:58 »
Het besluit om niet verder te gaan met ATB-NG is genomen door het Ministerie van V&W. En door niemand anders.

Mvg,
Arco Sierts

Inderdaad, maar dan wel op basis van een heel curieuze interpretatie van EU-regels.

selivio

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #344 Gepost op: 16 November 2012, 17:19:55 »
Hoi,

Jaja ik weet het, weer die oude koeien maar goed. Ik wou even melden dat de SLT die betrokken was bij het ongeluk(de 2658) as we speak gerepareerd/gerestaureerd wordt. Deze komt binnenkort weer in dienst. Daarentegen de betrokken VIRM(de 8711) is te zwaar beschadigd om nog gerepareerd te worden(zou duurder worden dan wat de verzekering heeft uitgekeerd). Deze wordt daarom op niet al te lange termijn naar Amersfoort gesleept om daar te wachten op wat komen gaat(proefobject voor revisie VIRM en/of de sloop).

MVG. Stefan