Betreffende de witte streep, die over de cabine zou doorlopen. ik denk dat het een weerspiegeling is. Op meerdere foto's is ook duidelijk te zien dat de witte band niet doorloopt op de frontjes. Dus ja, het kan natuurlijk ook zijn dat het een schildersfout is geweest, maar ja, dat zijn van die dingen die ik niet op mijn loc zou aanbreng. Maar ja , daar ben je vrij in.
Wat het aantal handgreepjes bovenaan de cabine betreft, ik denk dat je volkomen gelijk heb, Ivo. Surprice, (2x). Hoe ik aan 4 gekomen ben, weet ik niet meer. Ik denk, achteraf, dat ik misleid ben door allerlei tekeningen van de loc, die in de lande verschenen zijn. En dat ik niet goed uit mijn doppen heb gekeken. Het is duidelijk op foto's te zien. En met foto's heb ik toch wel de meeste details van de loc verzameld. Ik zag toen ik er, naar aanleiding van jou opmerking op ging letten, dat op de Philotrain uitvoering van deze loc, ook 4 handgreepjes op de cabine zitten. Fout dus. Ik ben nog met een serie (gebouwd) bezig, dus de de schaar er in, en ik moet zeggen het staat nog beter!!!
Het bakje rechtsvoor, vóór de cabine, is de bak van een hand brandstofpomp. Je weet wel zo'n pomp op het eind van een pijp en dan in een oliedrum. En met een lang houten handvat, wat je ongeveer 90 graden heen en weer kon slingeren, kon je dan brandstof overpompen. Zo'n handpomp is ook te zien, achterop de WD165 loc in het boek van Carel van Gestel & co, Diesellocs in Nederland, op pagina 140.
Waterslides, locnummers en dozen, voor bouwsetbezitters!!!Als je van plan bent de waterslidetransfers van de NS2000 (of 600) op te komen halen Zaterdag in Houten, zorg er dan a.u.b. voor dat je het locnummer van de nummerplaten weet. Ik weet niet van iedereen welk nummers hij heeft gekregen.Er zijn ook nog bouwers die nog steeds de opbergdoos af moeten halen. Het is een glanzend heldere kunststof bak, met donkerschuim inlagen. De bak is nogal hard, dus breekbaar, om hem simpel met de post te versturen.