Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haperende locs door saskia
Vandaag om 15:22:46
PB Models, ICR-rijtuigen door spoorijzer
Vandaag om 15:21:04
Viessmann 4702 en 4700 koppelen aan de Z21 Hoe de 10836 of 10837? door saskia
Vandaag om 15:15:49
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 15:00:23
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 14:58:50
Piko 2025 door Deetrein
Vandaag om 14:53:08
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 14:51:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:45:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 14:39:12
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:38:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:36:20
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 14:31:57
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
Vandaag om 13:43:59
Contactgegevens oud lid door Pauldg
Vandaag om 13:15:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 12:38:51
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door spoorzeven
Vandaag om 12:21:29
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Robert vh Prutsert
Vandaag om 12:16:08
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door spoorijzer
Vandaag om 12:07:10
NS 3502 van zwart naar groen door klusser
Vandaag om 12:01:35
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Ronald Halma
Vandaag om 11:47:23
PIKO H0-Meetwagen Storing door Coen Burki
Vandaag om 10:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 10:29:41
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:41:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:01:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:56:46
Standerdmolen door MOVisser
Vandaag om 08:24:57
Roco traxx 'Eurocity' door Daan!
23 September 2025, 20:15:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 September 2025, 16:53:02
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
23 September 2025, 16:42:41
LIMA IRM Cardanassen door Bierwagen
23 September 2025, 16:31:58
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3710818 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #750 Gepost op: 03 October 2012, 20:36:06 »
Klopt, maar dan moeten ze, denk ik zo, kleiner en "op de punt". Alhoewel als ik googel  :P dan vind ik zo alleen maar erg modern en dan heb je ze weer goed (maar nog steeds te groot :-\ )
Dit bedoel ik Jan:


Allie
« Laatst bewerkt op: 03 October 2012, 20:38:57 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #751 Gepost op: 03 October 2012, 20:41:50 »
Zo had je ze vroeger ook wel, vroeger kwamen we wel bij duitse kennissen over de vloer die op een landgoed woonden, in een huis uit de 18e eeuw. En die leistenen platen waren toch vrij groot.
En die waren ook niet "op de punt" aangebracht.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #752 Gepost op: 03 October 2012, 20:46:23 »
Ik wacht wel op je resultaat... Je kunsten kennende  :-X zal het wel het bekijken waard zijn.

Nu een saaie wedstrijd bekijken (Ajax - Real Madrid)  :-\  8) met de obligatorische bier en chips  (y)

Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #753 Gepost op: 04 October 2012, 09:47:28 »
Ach, ik rommel maar een beetje aan. Gewoon wat dingen uitproberen.



Groet,
Jan

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #754 Gepost op: 04 October 2012, 10:03:19 »
mhow.... rommel maar door  (y)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #755 Gepost op: 04 October 2012, 10:04:20 »
Breng je die plaatjes bewust in een glooiende lijn aan? Door de bakstenen zou je bijna perfect een rechte lijn kunnen volgen.

Groet,
Bas

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #756 Gepost op: 04 October 2012, 10:13:59 »
Als je het een keer wat rustiger hebt, kun je de vogelenpoep bij de buren weghalen  ;D ;D

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #757 Gepost op: 04 October 2012, 17:08:46 »
@Allie: ik zeg wel even als ik klaar ben  ;)

@Bas: vaak werden de rijen leisteen, wanneer niet "op de punt" aangebracht, onder een zekere hoek tov de horizontaal aangebracht. Ik denk zelfs, dat mijn baantjes nog wel wat meer "hoek" hadden mogen hebben.

@Gerard: schoonmaken en opruimen doe je nadat het schilderwerk gedaan is  ;)
En verder, laat de buren zich zelf maar redden, 't zijn hun eigen duiven.

Groet,
Jan

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #758 Gepost op: 04 October 2012, 17:49:18 »
Oh ja, en trouwens, die bruine papieren zak is tot daar an toe, maar ik moet ook altijd mijn werktafel opruimen. Ik bedoel, als er visite komt doen we verder nooit iets met die tafel, maar ik moet wel altijd "opruimen"  >:(



Is m'n hele systeem weer door de war >:(

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
    • MCKmodelbouw
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #759 Gepost op: 04 October 2012, 18:29:23 »
Dit komt mij zo bekend voor Jan!
Ik heb in mijn slaapkamer alleen een bureau, daar staat mijn computer, moet ik huiswerk maken én modelbouwen.
Dus na elke bouwsessie moet ik alles weer opruimen en na een week sta ik dan voor mijn kast met de vraag: waar had ik dat nou neergelegd...? Terwijl ik het op mijn bureau zo zou kunnen vinden! Het lijkt wel of een ?geordende? ongeordende werkplek  bij deze hobby hoort, als 1+1=2 ;D

Groetjes, Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #760 Gepost op: 04 October 2012, 23:13:35 »
Tja, Mathyn,  soms moet je het leven nemen zoals het is ;)



"Wieso gibt es manchmal solche Scheiferbekleidungen an Häuser?" vraagst Elisabeth aan Ammeräth.
"Eigentlich ist das als Extra-Schutz gegen Regen und andere Witterungseinflüsse gedacht. Man sieht es meistens an westliche oder südliche Giebel. Nur neuerdings wird es manchmal nur als Zierbekleidung verwendet. Magst du solche Schieferwände?"
"Och, ich weiß nicht, noch nie so darauf geachtet..."

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #761 Gepost op: 05 October 2012, 21:15:20 »
Nòg een plaatje plaatsen van de voortgang met de met “leistenen” bedekte wand zou jullie maar gruwelijk vervelen, over mijn zoektocht naar die “Rolladen” van de Düm zal ik ook maar niet reppen.
Ik heb uitgerekend dat er een kleine duizend plaatjes “leisteen” op gaan komen, dat is nogal een monnikenwerkje dus. Maar ik heb vroeger ook wel moeten helpen waalse bonen te doppen, die dan door mijn oma in de weck gezet werden. De zinspreuk “Je eet er van, dus je mag er ook wel wat voor doen!” is me altijd bijgebleven. Een hele zaterdag was er zó mee weg.
Varkens slachten leek me dan wel weer leuk om te doen, maar dat mocht niet, dat mocht alleen de slachter en soms ook mijn opa. In de tobbe bloed roeren, om te voorkomen dat het stolde, dat mocht ik wel.

Maar goed, al bladerend in mijn Unmengen van tijdschriften, kwam ik een artikel tegen over de geschiedenis van de duitse goederenwagens, en daar werd ook een ketelwagen genoemd.
Het schoot me te binnen dat ik me al een poosje afvraag vanaf welk jaar deze



ketelwagen gebouwd werd. Er wordt in de literatuur relatief weinig over geschreven. Iemand van de lezertjes?

Groet,
Jan

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #762 Gepost op: 06 October 2012, 15:12:39 »
Buitenlanders.... ik heb niks tegen buitenlanders. Soms schaf ik ze zelfs wel eens aan:





Maar ik ben echt waar nog steeds bezig met die *&^%^%$#*(&^-leistenen  >:(



Sorry hoor, voor nog zo'n plaatje. Nog iemand iets wetenswaardigs over die ketelwagen van hierboven?

Groet,
Jan

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #763 Gepost op: 06 October 2012, 15:25:17 »
Misschien heb je hier iets aan: http://www.piko.de/pikoalt/download/presse/em-kesselwagen.pdf

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #764 Gepost op: 06 October 2012, 15:59:48 »
Oh jazeker, ben wat EM betreft nog niet in '99 aanbeland, net in '92 begonnen (vanaf '67), maar goed, dan heb ik dit artikel alvast gehad ;)
Weliswaar is mijn ketelwagen niet hetzelfde type als de in de V&G-test beoordeelde types, mar toch valt er het één en ander uit de tekst te halen. De passage over dat men halverwege de 60er jaren weer ketelwagens met een chassis (ipv alleen de zelfdragende ketel) ging bouwen ivm de plannen voor de AK zou in elk geval kunnen duiden op het feit dat mijn ketelwagen uit die tijd stamt. Da's in elk geval wat  :D
Danke vielmals!

Groet,
Jan