Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3399232 keer)

Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15000 Gepost op: 11 januari 2018, 08:56:52 »
Ziet er goed uit Jan. En nog gefeliciteerd met je mijlpaal van 1000. Ik blijf je interessante draadje volgen.

Grt. Ric

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15001 Gepost op: 11 januari 2018, 18:42:28 »
Van harte met je Rookworst, euhm 1000 1 pagina's heen en weer gespring  ;D
Zo das weer een post(it),hoeveel nu nog naar die andere paal ?  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15002 Gepost op: 12 januari 2018, 18:22:00 »
Ric en Floris, ook bedankt voor jullie felicitaties.  :D

Eigenlijk had ik zelf niet eens zoveel betekenis gehecht aan het feit dat dit draadje uiteindelijk zo omvangrijk is geworden, gewoon een kwestie van lang genoeg en vaak genoeg een beetje leuteren over waar ik mee bezig ben, meer is het niet.
Maar het enthousiasme waarmee hier die 1000e pagina ontvangen wordt, doet me wel inzien dat dit draadje ook door best veel mensen gelezen ("gevolgd",  noemen ze dat tegenwoordig, geloof ik) wordt, en niet alleen dat, ook komen er van diezelfde mensen (hoewel niet van allemaal, maar dat hoeft ook niet) reacties op mijn "verslag" van gefröbel en gedoe. En laten we wel wezen, zonder die reacties hadden we die 1000 nu nog niet gehaald. Daarom wil ik bij deze gelegenheid nog eens benadrukken dat ik blij ben met die reacties, en ook met de wetenschap dat er zoveel mensen meelezen: mijn hartelijke dank daarvoor!

Geweldig vind ik ook het aanbod (van twee kanten zelfs) om eens een keertje een rookworst op te peuzelen, en er is zelfs iemand zo dapper geweest om de fiets te pakken en door dichte mist en druk verkeer de stad Groningen te doorkruisen om, ook al ter gelegenheid van die 100oe pagina, persoonlijk een geestrijke bijdrage ter verhoging van de feestvreugde te bezorgen. Een zeer passende bijdrage zelfs, mag ik wel zeggen!



Kostelijk! Het was gezellig, Wolter! En vanavond neem ik er nóg eentje! Proost!

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15003 Gepost op: 12 januari 2018, 18:39:03 »
Zoals ik vanmorgen al aan een ander gewaardeerd forumlid schreef: bij de Zwarte kip is de kop er al af.

Fijn dat de spontane geste gewaardeerd is. Enne, ik vond het ook gezellig.

Wolter
Moins mais mieux.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15004 Gepost op: 12 januari 2018, 22:41:15 »
Door al dat feestgedruis zou je haast vergeten dat er ook nog een boerderij op stapel staat. Nu had ik gister, heb ik vandaag, en zal ik morgen meer te doen, zodat er prioriteiten gesteld moeten worden, en helaas valt dat ten nadele van de boerderij uit. Nou ja, wat in 't vet zit, valt er niet vanzelf uit. Meestal.

Over vet gesproken: vroeger, dat wil zeggen vòòr het digitale tijdperk, was januari altijd een spannende maand. Immers, de speelgoedbeurs van Neurenberg viel doorgaans in de eerste (of soms de tweede) week van februari, en het was altijd spannend met wat voor sensationele noviteit de diverse fabrikanten weer  zouden komen. Soms, als je geluk had of wanneer je relatie met de plaatselijke (!) modelbouwboer goed genoeg was, kon je wel eens een blik mogen werpen in de (enkele) folder die de beste man nog wel eens door de diverse importeurs cq vertegenwoordigers kreeg toegestopt. Nieuwtjes waren toen ook nog nieuwtjes, omdat er zoveel modellen nog niet waren.

Tegnwoordig lekt het via internet al ver van tevoren uit, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik toch wel de indruk heb dat er weer meer de hand aan gehouden wordt (aan de geheimhouding tot kort voor de beurs). We zijn tenslotte al zowat halfweg januari, en er is nog niks bekend... Wordt het dan toch nog weer spannend?

Enfin, van wat restjes nog een paar stukjes borderline gemaakt:



Tussen woonhuis en borderline komt grind. Voor de boerin om de ramen te kunnen wassen. En aan de andere kant eerst een bloembed, en daarna grasveld (bleek). Ik heb gele bloemetjes en witte, zal nog eens een beetje zoeken naar wat andere kleurtjes, en natuurlijk komt er ook iets van en of meer sierstruiken in, een rododendron bijvoorbeeld.  Of een forsythia.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15005 Gepost op: 13 januari 2018, 16:53:50 »
Zo. Mijn geliefde echtgenote ligt op de bank lekker ziek te wezen en daarom loop ik me het vuur uit de sloffen met het maken van glazen kwast en het persen van appelsienen en het naar de winkel sjouwen om honingdrop en een uurtje later nog een keertje naar een Kruitpleister of zo voor laurierdrop en het aan- en afvoeren van bevuilde papieren zakdoekjes. Pardon, kleine nuancering: ze worden schoon aangevoerd en bevuild afgevoerd.
Zal wel niet lang duren voor ik zelf ook aan de beurt ben. Tis wat.

Enfin, tussen de bedrijven door nog even het graskanon ter hand genomen. Enige tijd geleden luidde ik de noodklok omdat nummerte 002-21 uitverkocht leek, maar Allie (Railroadtycoon) heeft me op supersnelle wijze aan een puudje kunnen helpen. Waarvoor ook hier verschrikkelijk veel dank!
Voor een goed begrip: Allie is min of meer gelieerd aan Locdepot, alwaar ik ook mijn graskanon (RTS Greenkeeper) vandaan heb. Puike service!

Maargoed, de bedoeling is een gazonnetje te kweken, en een eerste poging daartoe is gedaan aan de ene kant van het pad:



Het maakt wel heel erg de indruk van een Buschmatje (of Noch, of Berka, wat je maar wil) maar ik wacht nog even af, kijken wat het totaalbeeld straks oplevert.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 815
  • mekkerend het leven door
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15006 Gepost op: 13 januari 2018, 18:47:25 »
sterkte in je rol als ziekenbroeder  ;D
Groet,

Gerard

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15007 Gepost op: 13 januari 2018, 21:13:56 »
Beetje spelen met een dor type, 002-24 bijvoorbeeld, hier en daar een polletje donker groen of wat 'onkruid' er bij tussen werken.

Het is idd wat erg uniform ::)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15008 Gepost op: 13 januari 2018, 21:44:54 »
@Gerard: merci. Wel een rol die ik al dikwijls heb gespeeld (vooral als er één van de kinderen ziek was (of meerdere tegelijk) . Eigenlijk wel zo'n beetje routine en ook wel vanzelfsprekend.  :angel:
@Allie: zeker, dat gaat ook absoluut gebeuren. Maar het moet vooral wel een gazon blijven, dus al te ruig moet het ook niet gaan.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15009 Gepost op: 13 januari 2018, 22:36:54 »
Het is net als schilderen, niet met verf, maar met grasvezels. Behalve met kleur (door het gras van het gazon is al een toef Sommer door de Frühling gemengd) kun je ook nog eens met de vezellengtes spelen, of met laagjes zodat je wat reliëf krijgt. Dat laatste is voor een gazon eigenlijk niet zo gewenst, maar voor een omgespit bloembed, waar overigens met zand wordt gespeeld in plaats van met vezels, weer wel:



De aarde zal tussen de vaste planten door te zien zijn. Uiteraard wordt minstens elke week geschoffeld (meestal als het grind ook wordt aangeharkt, doorgaans op de zaterdag, want dan is het 's zondags netjes, dus van onkruid zal geen spoor te bekennen zijn.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15010 Gepost op: 14 januari 2018, 12:05:59 »
Gisteravond, of liever, vannacht, de wekker gezet zodat ik vanmorgen om 05:13 uur kon gaan kijken of het al droog was (dit in verband met de aanbevolen droogtijd van de lijm). Dat was het, dus meteen even de boel wat bijgekleurd (vroeger had men aarde in de tuin, geen zand. Of, als men op zandgrond woonde, keek je op de humuslaag), omdat het resultaat wel erg zanderig was (zie ook kippehok/ren). Bij het lijmen ook gezorgd voor wat reliëf (foei, men heeft na het spitten/schoffelen niet geharkt!).



Ook nog even een beetje beginnetje gemaakt met een tegelpad langs het stookhok, van de dam naar de deeldeur.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15011 Gepost op: 14 januari 2018, 20:30:59 »
Naah... lijkt wel een plaatje uit een Fallercatalogus of zo...



Hopelijk wordt dat door een beetje gegoochel met ruiger gras straks, in de "omlijsting", nog een beetje vlot getrokken, want dit vind ik maar zozo.
En anders gaat de Grote Schraper er overheen en doen we alles nog een keertje.

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15012 Gepost op: 14 januari 2018, 21:04:41 »
Naah... lijkt wel een plaatje uit een Fallercatalogus of zo...

Mwah, meer het gazonnetje van m'n schoonmoeder (ook op een boerderij, dat dan weer wel...)

könings

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15013 Gepost op: 14 januari 2018, 21:56:51 »
Eksezzories, daar valt ook nog wel wat mee te doen: waslijn, schone was, wasmand, zo van die lage hekjes waar je met je voeten achter blijft hangen, de eerste grasmaaier van de buurt etc etc. Wel niet op zondag natuurlijk. Maak er een maandag van :angel:

Mvg Bas

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 815
  • mekkerend het leven door
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #15014 Gepost op: 14 januari 2018, 22:45:07 »
wellicht als inspiratie voor je andere project.
Vandaag gezien in Rijswijk



Groet,

Gerard