Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 07:31:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 07:25:29
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:21:48
Da's Daz 2 door Ben
Vandaag om 06:49:19
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 06:32:25
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 00:06:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
D236 Nord-West-Expres door Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
NS 8800 in spoor 0 door Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
12 September 2025, 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 September 2025, 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
12 September 2025, 18:12:51
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3686749 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7920 Gepost op: 04 August 2015, 21:52:48 »
Je rijdt met veels te zwaar materiaal over het plein  ;D
Maar als je een dun papje maakt van je kluiten peoder
en dan met een kwast insmeren 
K probeer ook maar wat te bedenken

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9003
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7921 Gepost op: 04 August 2015, 21:54:05 »
Misschien mengen met iets anders, gips ofzo?
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2333
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7922 Gepost op: 04 August 2015, 21:59:48 »
Vind het niet verkeerd er uit zien, net wat je zegt, ietsje dicht poetsen, komt goed (y)
Have fun every day, before you know it's..........

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7923 Gepost op: 04 August 2015, 22:01:36 »
Nee hoor, het probleem is naar mijn mening nu geëlimineerd.
Het overigens niet alleen de toevoeging van lijm waardoor de craquelé ontstaat, maar ook door bij het 'boetseren' teveel kracht te zetten. De ondergrond is namelijk van die blauwe gammapiep, en dat veert langzaam weer terug nadat het door het aanbrengen van de leemlaag ingedrukt werd.

Edit: Precies, Patrick!  :)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7924 Gepost op: 04 August 2015, 22:05:05 »
Jan,

Waarom wil je dit zo strak hebben als de bil van een 18 jarige een biljartlaken ?  ::)
Ik zou als het goed gedroogd is inwassen met een sterk verdunde verf van, zwart, grijs, bruin en groen.

Juist omdat hier een markt staat verdwijnt er zoveel vuil in de naden en wordt er geschoven met nog wat en van alles.

het rood van Ketchup en Curry niet  ;D

groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 667
  • Idioot op een skateboard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7925 Gepost op: 04 August 2015, 22:10:21 »
Lijkt mij fijn genoeg Jan, en ik denk niet dat je als toeschouwer met je neus op het plein zit. :)
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7926 Gepost op: 04 August 2015, 22:19:07 »
Citaat
Waarom wil je dit zo strak hebben als de bil van een 18 jarige

Zeg hé! Ik ben geen monnik, hoor!

Ik vind de natuurlijke kleur van die leem precies goed, die ga ik niet nog een keertje inwassen. Sorry.  ;)

Citaat
...ik denk niet dat je als toeschouwer met je neus op het plein zit.

Nee, dat is niet de bedoeling. Maar die macro-opnames hè....  ::)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7927 Gepost op: 04 August 2015, 22:39:42 »
Hoi Jan,

De kleur is perfect, maar ik had het gevoel dat je vanwege de haarscheurtjes het niet naar je jouw beeld zou gaan worden.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7928 Gepost op: 05 August 2015, 17:42:40 »
Aha, zo bedoel je. Nou, de kleur wil ik inderdaad niks meer aan doen, die is prima zo, en de haarscheurtjes die er nu nog zijn vallen amper nog op. Om die haren te kunnen kloven, moet je zelf ook vinden dat je een zeik*rd bent.

Zo ziet 't er nu uit:



En zo moet 't worden:



En als 't er zo uitziet, gaan we eens nadenken hoe het dan weer moet worden. Of misschien wel eerder, dat weet ik nu nog niet.

MAGG

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
  • In m'n vrijetijd spoor ik niet...
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7929 Gepost op: 05 August 2015, 18:06:29 »
Maak uw keus;

1. De rechtse kraam is het goedkoopst.
2. De rechtse kraam heeft meer verse waar.
3. De rechtse kraam kent de nieuwste roddels.

 (y)
Michaël is op 9 september 2016 overleden.

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2333
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7930 Gepost op: 05 August 2015, 18:13:56 »
Kijk, dat bedoel ik, mooi pleintje zo (y)
Have fun every day, before you know it's..........

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7931 Gepost op: 05 August 2015, 19:44:41 »
De linkerkraam heeft èn witte kool èn rode kool, rechts alleen rode kool.
Daarom koop ik m'n aardappels bij de linkerkraam, omdat daar meer keus is.

@Patrick: 't is nognie klaar...

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5415
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7932 Gepost op: 05 August 2015, 20:18:58 »
Ook in Dönsdorf profiteert men van het verse fruit uit Lümmeln. ;D

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7933 Gepost op: 05 August 2015, 20:23:12 »
Ja, en sinds de positieve geruchten daarvandaan wordt het al gauw een stuk drukker bij de linkerkraam. Want dáár komen die peren vandaan!


AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7934 Gepost op: 05 August 2015, 20:28:02 »
Dat plaatje met die twee kraampjes[2] leeft toch wel erg fraai...
Niet in de laatste plaats door die struise brunette met blauwe blouse  :P


André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.