Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Conrat door rvredebregt
Vandaag om 18:40:53
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3681175 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12278
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4635 Gepost op: 15 June 2014, 12:59:44 »
Wellicht kan je op dat achterste stuk een slachterij uitbeelden,mag aan nemen dat het preiser volk toch ook vlees wil eten ;D
Kleed het aan met een pand dat dienst doet als slachterij een los plek voor vrachtwagens met vee,wat personeel erbij en hekken om t vee mee de slachterij in te drijven her en der wat kratten en evt een laad plek waar het klaar gemaakte vlees wordt verladen in vrachtwagens klaar voor de consument of slager.
Zomaar een idee wat me te binnen schiet als ik je zoektocht lees naar mogelijke invulling voor wat lege ruimtes  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4636 Gepost op: 15 June 2014, 13:00:27 »
Hoi Jan,

Mijn topografische kennis van Lümmeln is nihil. Maar heb begrepen dat er geen industrie of alleen lichte industrie zou kunnen komen. Ik vind het wel een plekje voor lichte industrie, past ook goed bij de reeds gebouwde muurdelen. Die zou ik er dan ook bij betrekken als opslagruimtes ofzo.
Ik denk dan aan iets als een kistenfabriek, in ieder geval iets houtindustrie-achtigs. Geeft ook mooie scenery mogelijkheden, je zou er zelfs een smalspoordieseltje kunnen toepassen.

   
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4637 Gepost op: 15 June 2014, 17:04:51 »
Dat smalspoor moet ik nog zien. al zou dat wel leuk zijn. Maar als, dan zal het functieloos zijn, vrees ik.

Een abattoir!  :o
Oei, dat moet ik even verwerken....

Lichte industrie, niet vervuilend of andere overlast opleverend.... kistenfabriek, dat zou wel passen, of een meubelmakerij.

Ik laat het allemaal eens lekker hangen, er komt vanzelf wel een keertje iets uit. Heeft ook geen haast, tenslotte.

Een paar overgeschoten momentjes bezig geweest met de T-wissels, zoals ik er nu tegenaan kijk, laten zich de sporen veel mooier in een vloeiend verloop leggen, beter dan met de Roco-line wissels, zelfs wanneer die mishandeld worden tot min of meer gebogen wissels. Had ik dit eerder ervaren, dan had ik die hele Roco-line aan de kant gegooid en met Tillig gaan bouwen. Maar omdat eerder gebreide stuk nu weer uit te gaan halen en opnieuw.... nee, toch maar niet.




Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4638 Gepost op: 15 June 2014, 17:34:53 »
Een brandstoffenhandel, bij voorkeur met losspoor en bovenal met bruinkoolgeur...

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4639 Gepost op: 15 June 2014, 17:58:47 »
Mocht het een meubelmakerij worden, weet ik wel een naam:
"Milocomarty's Möbelherstellung"
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4640 Gepost op: 15 June 2014, 18:01:15 »

"Milocomarty's Möbelherstellung"

 ;D ;D ;D  (y)

Jeffrey

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4641 Gepost op: 15 June 2014, 18:43:00 »
Kan je ook direct een spoor 0 baan maken in H0.. :P (y)
groeten,
Auke

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4642 Gepost op: 15 June 2014, 19:47:40 »
Kijk, dit had ik al verwacht  :P
Is dus te voor de hand liggend. Nee, dan wordt het iets als "Schreinerei Martin Gretsch" of iets dergelijks.

En een spoor 0 baan in 1 : 87 wordt, euh... iets van 1 : 3900 of daaromtrent. Dat mag iemand anders avonturen.

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4643 Gepost op: 16 June 2014, 00:49:22 »
Een paar overgeschoten momentjes bezig geweest met de T-wissels, zoals ik er nu tegenaan kijk, laten zich de sporen veel mooier in een vloeiend verloop leggen, beter dan met de Roco-line wissels, zelfs wanneer die mishandeld worden tot min of meer gebogen wissels. Had ik dit eerder ervaren, dan had ik die hele Roco-line aan de kant gegooid en met Tillig gaan bouwen. Maar omdat eerder gebreide stuk nu weer uit te gaan halen en opnieuw.... nee, toch maar niet.

Jawel,...Tillig. Geweldig assortiment aan wissels. Maar uitleveren...ho maar. Zelfs al zou ik mijn bouwtempo kunnen en/of willen verhogen, loopt dat spaak op het productietempo van Tillig. Dat geldt trouwens ook voor Asoa. Maalmachine om steentjes naar h0 formaat te brengen schijnt plat te liggen. Nee.... gelukkig is de man met een koffiemolen van zijn ex-schoonmoeder  :D.


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4644 Gepost op: 16 June 2014, 17:05:56 »
Citaat
...met een koffiemolen van zijn ex-schoonmoeder

Dat niet alleen, ook nog een broer die op z'n werk de beschikking heeft over een maalmachine. Of, om het iets preciezer te omschrijven, een steenbreekapparaat, instelbaar op elke gewenste korrelgrootte.

Had Lippe dat spul niet op voorraad dan?

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4645 Gepost op: 16 June 2014, 17:30:11 »
Met de twee in elkaar geprutste wisseltjes wat aan het schuiven en componeren geweest:



De afdeling inkoop van Bw Lümmeln is in afwachting van nog een stuk of twee, vier wissels. Als die binnen zijn kunnen we eens gaan kijken hoe we de rest in gaan vullen.

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4646 Gepost op: 16 June 2014, 17:55:07 »
volgens mij kom je niet helemaal uit met je kolenbak ;D
groeten,
Auke

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4647 Gepost op: 16 June 2014, 17:58:01 »
Jawel hoor! Dat is een flexibele kolenbak  :P

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4648 Gepost op: 16 June 2014, 18:00:20 »
met hijssysteem zodat de trein er onderdoor kan? ;) of zakt ie in de grond :P ;D

het oogt al goed (y)
groeten,
Auke

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4649 Gepost op: 16 June 2014, 18:11:34 »
Hoi Jan,

Krijgt al een leuke structuur zo. Weet je zeker dat je kolenbak gaat passen?
Leuk Bw'tje heb je zo.

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10