Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 14:10:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:07:52
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 13:59:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:17:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:51:16
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 12:35:29
Station Roodeschool door gdh
Vandaag om 12:33:50
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Rails roestig verven door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:45:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 09:48:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 09:10:16
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
20 June 2025, 23:23:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
20 June 2025, 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
20 June 2025, 22:14:13
Railcom zender bouwen door AP3737
20 June 2025, 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
20 June 2025, 21:53:32
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3619525 keer)

Gert van Opbroek

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3900 Gepost op: 26 March 2014, 20:56:17 »
Kan ook niet anders met een Hagenees  ;D

Groet Gert
Met vriendelijke groet,
Gert

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3901 Gepost op: 26 March 2014, 21:06:12 »
Tja, wat je niet al tegenkomt hier....  ::) ;)

@Bas: interessant linkje, dat van die (ober)kelners!

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3902 Gepost op: 26 March 2014, 21:55:46 »
Voor de techniek van het scannen heb ik mijn vrouw nodig. Maar dat komt goed want ik heb haar vanavond verblijd met slakken in knoflooksaus  ;D. Ik durf het nu wel te bekennen; het Franse delegatielid in die DS voor Hotel Arminius (hoek Lübbeckerstraße),.....c'etait moi,.. dat was ik. Koken is een andere hobby van mij. En ja, ik weet het,...jouw goulash is naar verluidt ook van topklasse !

Overigens ben ik van mening dat je gelijk hebt met de "Papagei", nu nog even terugvinden.

Je hoort nog van mij.


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3903 Gepost op: 26 March 2014, 22:12:27 »
Mijn goulash? Hoe weet jij dat nou weer? Hm, zal me vast wel eens hier of daar in dit draadje ontvallen zijn...

Dus dat van die papagaai heb jij ook gehoord/gelezen? Dat moet toch weer terug te vinden zijn, zou je zeggen....
Enfin, niet gaan zoeken, want dan vind je het nooit. Gewoon wachten tot je er weer tegenaan loopt.  :D

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3904 Gepost op: 26 March 2014, 22:39:11 »


Met dank aan mijn echtgenote; dit is de bewuste foto van Carl, opgenomen "im Streckenbereich zwischen Würzburg und Hannover".  De heer Humbach beschikt kennelijk over een groter exemplaar van deze foto, want die is in staat geweest om "den zugehörigen Zugbildungsplänen" uit de archieven er bij te zoeken. Laatsgenoemde moet bovendien over een scherp arendsoog beschikken, want ik herken alleen de Behelfspackwagen, achter de Br 10.

Bron; MIBA-Klassiker 1; Klassiker der Bundesbahn, Otto Humbach.

Met betrekking tot jouw goulash; ik beschik godzijdank over een uitstekend geheugen. Een paar honderd posten terug, heb jij zelf iets dergelijks over je kookkunsten laten ontvallen. Zo weet ik mij ook te herinneren dat jij zelf niet meer wist waarom jij genoemd MIBA nummer destijds verzuimd hebt om aan te schaffen. In weerwil van mijn geheugen beschouw ik mijzelf overigens langzamerhand eveneens tot een "uitloopexemplaar"  ;), maar dat terzijde.

Peter
« Laatst bewerkt op: 26 March 2014, 23:23:37 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3905 Gepost op: 26 March 2014, 22:56:24 »
Och, alles wat een beetje bont gekleurd rondrijdt bij onze oosterburen wordt al snel Papagei genoemd. Het beperkt zich niet tot één willekeurig type rijtuig. Even googlen en je ziet van alles voorbij komen op het spoor onder de naam papagei. Jan heeft vast gelijk  8) 
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3906 Gepost op: 26 March 2014, 23:13:08 »
Hoe Jan het doet weet ik niet,...iets met branden van zachte grijze schijf,.....maar mijn geheugen is ook nog niet afgeschreven. Het is veel preciezer, dat van die Papagei, eigenlijk precies zoals Jan beweert. Alleen nog even terugvinden....


Peter, die ook wel van goulash houdt.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2014, 23:20:08 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12154
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3907 Gepost op: 27 March 2014, 08:15:37 »
iets met branden van zachte grijze schijf
Het is toch niet te hopen dat tie dat voor de goulash gebruikt  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3908 Gepost op: 27 March 2014, 11:28:00 »
Natuurlijk niet! Hoe moet tie dan onthouden hoe tie de volgende keer goulash moet maken?
Nee hoor, reuzel. Da's bijna het zelfde, je kunt er alleen niks mee onthouden.

Voor wie nog twijfelt aan het waarheidsgehalte van de verhalen van Bas, hier nog even een bewijsfoto:



D173 nadert Lümmeln, deze keer met een 01.10 van Kassel als trekpaard:



Met dank aan Otto Humbach. Misschien moest ik die MIBA-uitgaves toch maar eens aanschaffen.

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3909 Gepost op: 27 March 2014, 12:20:58 »
Verstandig om de Br 1.10 in te zetten. Dat kwam natuurlijk veel vaker voor dan de Br 10, waarvan er per slot maar twee gebouwd werden.

Dhr Humbach laat trouwens ook een voorbeeld zien van de D173 met een Br 1.10 er voor. De verdere samenstelling is dan als volgt:



Het derde voorbeeld is dan met een E 10 er voor. De grap is dat alle drie de voorbeelden van dezelfde D 173 binnen periode III vallen, maar geen enkel rijtuig of lok gemeen hebben.


Peter

P.S. Ik ben er nooit van uitgegaan dat de verhalen van Bas op fictie berusten.
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3910 Gepost op: 27 March 2014, 12:33:38 »
Oeps,.. hier is iets fout gegaan. Het plaatje is een snip-shot uit mijn excelbestand van verzameld materieel. De WR4ü-35 hoort denk ik niet thuis in het voorbeeld van de D 173, of was het nou de WR4üe-28 ? Even uitzoeken....Met de papegaai ben ik ook nog niet verder.

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3911 Gepost op: 27 March 2014, 12:40:45 »
Hmmm... ook een interessant lijstje. Alleen, postwagens, die heb ik niet al te veel. Tijd om de begroting eens op de helling te zetten.

Kleine excursie: Behelfsgepäckwagen.
Na de oorlog (WOII) was er in Duitsland een tekort aan bagagewagens. Om dit te bestrijden, greep men terug op de Behelfspersonenwagen MCi-43. Dit was ook al een geïmproviseerd rijtuig, ontwikkeld uit de goederenwagen type Leipzig.


Men nam twee van deze MCi's en plaatste deze op een onderstel, veelal met Zwanehals-draaistellen. Ondanks het geïmproviseerde karakter hebben deze Behelfsgepäckwagen nog tot in de negentiger jaren van de 20e eeuw dienst gedaan.

« Laatst bewerkt op: 27 March 2014, 12:43:18 door 44 »

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3912 Gepost op: 27 March 2014, 12:56:56 »
Ter aanvulling: de ombouw vond vanaf 1957 plaats en er zijn er uiteindelijk 173 van gemaakt. 


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5394
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3913 Gepost op: 27 March 2014, 13:05:29 »
Ha! Mooi, die koffiepot. :P

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3914 Gepost op: 28 March 2014, 09:37:18 »
Nu de voorkant van het pand zo goed als gereed is, moet ik me maar eens gaan wijden aan de achterkant. Omdat die kant (normaal gesproken)  niet zichtbaar zal zijn, vraag ik me af of ik wat minder of helemaal geen werk van de detaillering, zoals ramen en deuren en dergelijke zal maken.



Oftewel, trek ik de lijn van het hotel door, dus een volledige achterwand met wat ramen en deuren, of maak ik het me gemakkelijk, plaat plastic tegen de achterkant en klaar.

Tja, en dan moet het dak nog. Ook maar eens gaan nadenken over hoe en wat, dakkapelletjes of niet, en meer van die flauwekul.
« Laatst bewerkt op: 28 March 2014, 14:07:15 door 44. Reden: van een gevel een pand gemaakt »