Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door MathynK
Vandaag om 19:29:50
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
Met welke tang knip je verenstaal? door Eric B
Vandaag om 19:18:38
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3644144 keer)

Simon BR39

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7470 Gepost op: 24 June 2015, 10:19:30 »
Dilemma...
optie 1 lijkt inderdaad logisch, wanneer het bij de BWW hoort. Aan de andere kant vind ik dat idee wel benauwend,
er blijft dan weinig ruimte over voor een schakelkast, een rek voor onderdelen, olietank en wat je al niet kunt verzinnen, voor wat er direct naast zo'n gebouw zou moeten staan.
optie 2 ligt veel mooier en je hebt er nu wel eenmaal meer aan. Ik heb zelf geen idee wat je nog voor ideeën wbt scenery hebt, maar de overgebleven driehoek bied tal van mogelijkheden, waarbij zeker duidelijk zal zijn dat het opstelspoor bij het BWW hoort. (Hierbij denkend aan het zojuist genoemde RIP track ;) )

Dus voor mij optie 2.

Groet,
Simon

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7471 Gepost op: 24 June 2015, 10:34:26 »
Optie 2. Met de eerder genoemde voordelen. Ruimte voor de Bww om spullen op te slaan. Een paar assen en wat andere grote spullen. Je zou indertijd eens in Amersfoort gekeken moeten hebben. Er stond buiten vaak net zoveel als binnen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7472 Gepost op: 24 June 2015, 12:43:03 »
Kijk, nu komen de argumenten voor optie 2 los, leuk!  :D

Inderdaad ontstaat bij die mogelijkheid tussen loods en opstelspoor een driehoek die op velerlei manieren kan worden ingevuld.
Opslag van afgekeurde en nieuwe assen, staalprofielen, buismateriaal voor bijvoorbeeld remleidingen, een bescheiden houtopslag (om bijvoorbeeld wagenwanden te kunnen repareren/vervangen), een gedeelte zou misschien nog overkapt kunnen worden ook.

Die RIP had ik overigens gedacht tussen gebouw en het wissel, met eventueel nog een bescheiden bokkraan.

De optie van Henk, om het spoor "in de muur" verder te laten lopen, past natuurlijk heel erg in mijn filosofie, waarvan die afgehakte lokloods ook al een exponent is.  ;D

@Simon: je noemt een aantal zaken  waarvan me niet duidelijk is wat je daarmee bedoelt (schakelkast) of wat voor nut (olietank) die zouden moeten hebben. Kun je dat wat duidelijker maken?

Dank allen, en ik zou zeggen, ga lekker door! Ik ben nog wel even bezig met de aandrijvingen voor de halve engelsman. Tijd zat dus.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7473 Gepost op: 24 June 2015, 16:18:31 »
1 als een olie stoker tank gerepareerd is zal er weer olie in moeten(tank opslag)
en verders
sloop wat wagons en neem de onderdelen als terrein vulling
deurtje eruit knippen
wandje .kopschot
buffers .slangen veerpakketten
schakelkast voor de stroomvoorziening
(paar)kleine gebouwen (faller setje baan huisjes)als kantoor voor het terrein en de loods
kleine werkplaats voor dingen die tijd nemen ,en dus een wagon die staat te wachten,maar de delen in de wp gelast of getimmerd worden
zat spul en sloop dingen die je kwijt kan
lekker vol zetten met geordende troep en m,ateriaal
daar heb je toch dozen vol van als ik soms zie wat je even optoverd  ;D

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7474 Gepost op: 24 June 2015, 17:03:45 »
Hmm... lokomotieven worden in de Wagenwerkstatt niet gerepareerd, Jerry. Dus ook geen oliestokers.
Maar een opvangreservoir voor ketelwagens die "even" leeggemaakt moeten worden zou misschien wel kunnen. Hoewel... òf het is meteen afval, òf er zullen verscheidene reservoirs moeten zijn voor de verschillende stoffen. Of ze zullen elke keer de boel grondig moeten schoonmaken. Mwah, kweenie...
En die schakelkast, 't zou mij wel zo logisch lijken om die in het gebouw onder te brengen, toch?
Wat de rotzooi betreft, wees daar maar niet benauwd voor, dat komt er vanzelf wel te liggen.  ;D



"Hast du schon die Firma Lemaco angerufen?"
"Lemaco? Weswegen soll ich Lemaco anrufen?"
"Na, die Weichenzungenhinundherschiebmaschinen kommen doch von Lemaco, oder?"
"Ach so! Naja, dann brauch ich doch nicht an zu rufen, die gibt es doch im Lager! Im Weichenzungenhinundherschiebmaschinenregal müssten noch welche liegen."

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7475 Gepost op: 24 June 2015, 17:21:31 »
Maar een tender kan wel gerepareerd worden(spoed klus een scheur lassen)
en de schakelkast is voor laswerk en stroom voorziening op het terrein
Of sleep je van binnen 10 verlensnoeren uit naar de werkplekken  ???

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7476 Gepost op: 24 June 2015, 17:36:39 »
Dat kunnen de mannen van het Bw ook wel repareren, Jerry.
Maar die schakelkast voor laswerk vind ik wel zinnig, da's een goeie om te onthouden.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7477 Gepost op: 24 June 2015, 19:30:43 »
 ;D maar met een ontbrekende wand in je BW waait het
en dan kan je niet goed lassen  (met dank aan een mede spoorder)  ;D
Niet weer gaan huilen
de wand kan je er in denken,
maar de wind kan je niet wegdenken :-*

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7478 Gepost op: 24 June 2015, 22:03:03 »
Citaat
maar de wind kan je niet wegdenken

Nee, die laat z'n geur wel achter.

Even zonder gekheid, in Lümmeln is een geurige wagon gearriveerd, met een paar ton knoflook. Ze hebben 'm  maar even op een achterafspoortje geparkeerd:



Kadootje van m'n kleinzoons, "voor opa!".  :D

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7602
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7479 Gepost op: 24 June 2015, 22:28:23 »
Benedenwinds mag ik hopen ;)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8956
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7480 Gepost op: 24 June 2015, 22:35:12 »
Wat de rotzooi betreft, wees daar maar niet benauwd voor, dat komt er vanzelf wel te liggen.  ;D

Doet me denken aan een bouwdoos van Pola jaren geleden, lokomtieven kerkhof.
Denk al je bouwschriften terug lezende dat dat wel goed komt, ja. (y)
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7481 Gepost op: 24 June 2015, 22:46:24 »
 (y) wagon
efkes make uppen
en ventileren

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 667
  • Idioot op een skateboard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7482 Gepost op: 25 June 2015, 00:02:47 »
Leuk, een fransoosje!  (y)
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8858
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7483 Gepost op: 25 June 2015, 08:44:00 »


Kadootje van m'n kleinzoons, "voor opa!".  :D
C'est gentil de vous petits-fils. Le wagon est tres beau! Quelle marque? Trouvé! C'est un Roco.

salut,
Michel
« Laatst bewerkt op: 25 June 2015, 08:57:37 door tothebeach »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7484 Gepost op: 25 June 2015, 11:04:55 »
 ??? ??? ???
pale voe frans
no no no
Ik kenniet frans lesen en praten  ;D
en me woorde boek is er ook nie  nooit geweest
Ik ga altijd naar ondertitels lezen
maar t zal een roco wagen zijn  (y)