Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kent iemand een geschikte striptang door PeterV
Vandaag om 19:45:12
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Quinzeedied
Vandaag om 19:32:44
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:24:21
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 19:22:04
Plan E - 2023 oplage door grossraumwagen
Vandaag om 19:17:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 17:41:08
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:29:44
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 17:09:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 16:56:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:42:37
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 16:37:26
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 16:28:52
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 15:41:19
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 15:40:38
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
Vandaag om 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Peter Kleton
Vandaag om 12:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:30:30
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 08:09:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3617129 keer)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3840 Gepost op: 21 March 2014, 19:49:37 »
JE blijft er maar druk mee bezig.
Ziet er goed uit  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3841 Gepost op: 21 March 2014, 20:06:33 »
@Auke: Ja, zeg! Ik blijf aan de gang  >:( ;)
Hoe is 't, heb je je huiswerk al af?

@Steef: ja, dat spul moet ik ook nog eens een keertje aanschaffen, ik heb vaker gehoord dat dat fijn (kan) werken. Zo gauw ik weer eens in de gelegenheid ben, toch echt eens gaan doen. 't Spul wat er nu op zit, blijft goed zitten, ik denk dat het andere flaconnetje niet helemaal goed geschud was, of te oud, of weet ik het, maar 't is nu oké.
Het pand komt tenslotte ook nogal achteraf te staan, dus al te druk moet ik me ook niet maken. Hoewel...

@Floris: Hoihoi! Lang niet gezien hier!  :D
Dankje voor het compliment!  :D

Van de ene helft van het pand is bekend wat er in komt. In tegenstelling tot Nederlandse, zie je in Duitse steden regelmatig vestigingen van rijscholen. Ik kan me ook niet herinneren, dat ik zoiets ooit op een modelbaan gezien heb eigenlijk, dus ik dacht, och, waarom ook niet?

Een grappig weetje is misschien nog dit: als je in Duitsland voor de tweede keer zakt voor je examen, dan MOET je naar een psychiater. Althans, dat was vroeger zo, of het nu nog zo is weet ik niet.
Mijn moeder nam destijds rijles in Duitsland, en de eerste keer examen ging niet goed. Ze was als de dood dat ze weer zou zakken, want ze wou voor geen geld naar een psychiater.
Tweede examen ging wel goed, maar voor haar was de lol eraf, ze heeft nadien nooit weer ook maar een enkele keer achter het stuur gezeten.

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #3842 Gepost op: 22 March 2014, 08:54:50 »
Als ik de laatste foto zie dan lijkt het alsof het pand vanonderen krom is  :o
Het begint links recht en lijkt dan naar reachts scheef te lopen,klopt dit of vertekend de foto ?
Overigens ben ik persoonlijk niet geheel blij met die letters boven het raam,weet niet wat het is,maar het lijkt voor mijn gevoel daar niet te horen die dingen :-X
Verder ziet het er goed uit  (y)
(verder doe ik het wat rustiger aan Jan,heb de laatste tijd weinig tijd,en al helemaal geen tijd en zin in zelf hobbyen :-X,ik blijf het echter wel volgen als dat kan hoor  ;) )
« Laatst bewerkt op: 22 March 2014, 08:56:39 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Dirk J

• Offline Offline
« Reactie #3843 Gepost op: 22 March 2014, 10:17:47 »
De rasterlijnen van de snijmat zijn op de foto ook krom. Ergo: de foto is vertekend, zoals dat bij een groothoeklens gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 22 March 2014, 13:08:42 door Dirk J. Reden: typo »

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
« Reactie #3844 Gepost op: 22 March 2014, 11:24:54 »
Een beetje krom heeft ook zijn charme, dat mag bij een oud pand. Dat dan alles kaarsrecht en waterpas is zou dan niet kloppen. ;)
Juist als je niet al te netjes bouwt, het moet in grote lijnen wel goed zijn in model krijg je in totaal wel een realistisch beeld.
Ik bouw precies zo.

Groeten Koen.

Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #3845 Gepost op: 22 March 2014, 13:01:47 »
Met de letters heb ik geen problemen. Dat komt zo zeker voor.

Foto: zelf gemaakt in een mistig Lümmeln.

De naam 'Kresch' is goed gevonden en associeert met: 'Bij deze rijschool zakt u gegarandeerd.' ;)

Groet,
Bas

VFR

• Offline Offline
  • Really old handsome bastard
« Reactie #3846 Gepost op: 22 March 2014, 18:04:58 »
Ik vertelde laatst aan mijn vader van 83 over de heren Kletsmeier en Ammereet (de Nederlandse versies) die avonturen beleven op jouw modelbaan. Hij moest er erg om lachen. Ik denk dat rijschool Kresch ook wel bij hem scoort.  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3847 Gepost op: 23 March 2014, 17:52:15 »
Floris, door die rasterlijnen van de snijmat, in combinatie met het gegeven dat de gevel niet zuiver in lijn met die rasterlijnen is geplaatst, EN de vertekening die ontstaat door van zo dichtbij te fotograferen, doet inderdaad een soort optisch bedrog ontstaan. Wat dat betreft heeft DirkJ dus volkomen gelijk.

Tja, die letters... een soortgelijke ervaring heb ik wel eens bij bijna voltooide projecten, bijvoorbeeld een overgespoten wagon of rijtuig, die van opschriften moet worden voorzien. Net alsof je werk tot dan toe teniet gedaan wordt.
Toch zul je er aan moeten wennen, de foto van Bas maakt wel duidelijk dat er aan mijn geheugen (het idee van die letters is ontstaan uit herinneringen aan 'vroeger') niets mankeert. "Jakobs" siert al gedurende minstens een halve eeuw de getoonde gevels, "Exner" is van iets later, voordien zat daar een tabakswinkel.

Koen, nauwkeurig perfect en superstrak geeft niet altijd een natuurlijk resultaat, zeker niet als het de bedoeling is al wat oudere panden na te bootsen. De kunst is alleen kleine foutjes mee te laten werken in plaats van ze te vermijden. Of misschien moet je ze wel zoveel mogelijk vermijden om ze mee te kunnen laten werken.
Hmm, da's een nadenkertje, geloof ik  :o ??? :P

@Hijlco:  ;D

Hier nog een keer de gevel op een neutrale ondergrond. Het kozijnenwerk op de begane grond begint ook vorm te krijgen.

« Laatst bewerkt op: 23 March 2014, 17:55:08 door 44 »

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #3848 Gepost op: 23 March 2014, 20:31:33 »
Maaruh,.....die Franse delegatie in Hotel Arminius,.... wat is daar van geworden ? Ik weet niet beter dan dat er uit die hoek interesse bestond voor de ruimte naast die Fahrschule. Het eerste Franse Bistrootje in Lümmeln. "Chez petit Quarante-Quatre". Een beetje van het Franse "savoir vivre" in het Duitse "Ordnung muß sein", hoewel we voor dit laatste misschien in het verkeerde draadje zitten... :)

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3849 Gepost op: 23 March 2014, 20:58:39 »
 ;D
Bistro Q&Q... komt me vaag bekend voor.
Neh, geen idee wat die Fransmannen hier, pardon, in Lümmeln te zoeken hadden. Bovendien ligt de Franse molesten van zo tussen halverwege de 18e tot begin 19e eeuw nog te vers in het geheugen van de Lümmelnaren om zo een etablissement, bovendien nog gedreven door een stel van die losgeslagen, bandeloos van het leven genietende Fransozen, succesvol te laten zijn.

Wat de Fahrschule betreft, destijds zag je in de etalage van dat soort vestigingen vaak een model van een auto, ongeveer in 1 :5 of daaromtrent, zonder carrosserie. Ik vermoed, dat die mogelijk werden gebruikt om cursisten inzicht te geven in de werking en techniek van een automobiel. Het zou wel leuk zijn, om dat na te bootsen.
Daarom zoek ik, op beurzen ed rondkijkend tot nu toe vruchteloos, een autootjes in schaal Z, 1 : 220 dus.
Iemand die me daar aan kan helpen?

Gr.J.
« Laatst bewerkt op: 23 March 2014, 21:26:08 door 44. Reden: woord vervangen »

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3850 Gepost op: 23 March 2014, 21:03:13 »
O, nog even dit:

Citaat
...Duitse "Ordnung muß sein", hoewel we voor dit laatste misschien in het verkeerde draadje zitten...

Daar kan ik maar één ding op zeggen:

"Wie Chaos zaait, zal Orde oogsten."
« Laatst bewerkt op: 23 March 2014, 21:59:50 door 44. Reden: haakjes sluiten vergeten »

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #3851 Gepost op: 23 March 2014, 21:45:55 »
 :D
En zo is het maar net ! "Ab Ordo Chao", zoals wij latinisten zeggen. Enfin, de Franse hint liep dus dood. Houden we over de anekdote over het Duitse rijexamen. Zulke zaken vertel je niet voor niets. Laat me nog eens raden. Naast Fahrschule Kresch, komt een psychiatrische praktijk ?

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3852 Gepost op: 23 March 2014, 22:04:20 »
Citaat
...komt een psychiatrische praktijk

Nee, ik ben ooit wel eens naar een psychiater geweest, maar die wist niet wat hij met me moest en heeft me dus maar weer laten lopen.

Wat er naast de Fahrschule komt, zal er tot grote vreugde van het vrouwelijk deel van de Lümmelnaren komen, vooral van diegenen die zojuist zijn gezakt voor het rijexamen, of niet zijn geslaagd een nieuwe jurk oid op de kop te tikken, of misschien juist wel.
Maar geduld is een schone zaak...

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #3853 Gepost op: 23 March 2014, 22:45:45 »
Wat er naast de Fahrschule komt, zal er tot grote vreugde van het vrouwelijk deel van de Lümmelnaren komen,.....
Maar geduld is een schone zaak...

Een juwelier ! Het wordt een juwelierszaak met mooie dameshorloges.....Geduld = Tijd = Horloge,.....en Rosita liep hierboven ook niet voor niets langs.

Peter

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #3854 Gepost op: 24 March 2014, 10:50:27 »
Rosita? Rosita is gewoon net zo nieuwsgierig als jij  :P

Deurtjes, en glas in de kozijnen. Letters vastgeplakt, maar die zitten scheef, dus die zal ik weer af moeten bikken en herplakken.  >:(