Ach, als ze binnenkort toch de doos in verdwijnt voor je verhuis (gaat dat nog door?), dan ontsnapt ze hopelijk aan je Luftpresser
En na het spuiten worden de details minder goed zichtbaar.
Gewoon zwart spuiten dat ding!
Wanneer ik met zo'n model begin, laat ik die onderdelen eerst een nachtje staan in een badje met water en een flinke scheut citroensap. [...]Misschien dat je die Windleitplatten eens kan onderdompelen in een dergelijk badje, ze zitten toch nog los van de opbouw?
... dan nog n setje RP25 eronder. Je weet waarom
[...] Anders is het zonde van moeite.
Je kunt goed uitleggen wat je doet en ook waarom
Als je ooit materieel hebt voorzien van RP25- wil je geen NEM-wielen meer.
Ja, volgens de NEM kun je fijnere wielen vanaf de fabriek inbouwen, maar DAT DOET GEEN FABRIKANT.
Als een wiel in het puntstuk duikt heeft dat niks te maken met de flenshoogte maar met de wielbreedte.
Dus je kunt je theoretische verhandeling laten liggen voor wat ze is, als je de bestaande wielen voor RP25 wielen vervangt ziet het er een stuk beter uit en als je dan nog wielen van een beter materiaal inbouwt heb je ook nog een betere stroomafname. En dat is geen theorie, mijn 80 loks hebben dat.
In theorie wel, maar er zijn wissels, waaronder die van Roco Line waarin erop wordt vertrouwd dat de wielflensen het wiel door het hartstuk dragen. De diepte van het hartstuk is zo diep als een flens hoog is.
Metalen wiel = metalen wiel, in mijn gedachten, maar bij nader inzien is dat natuurlijk onzin.