Tja, uit elkaar halen is natuurlijk ook niet zo heel erg moeilijk, da's veelal een kwestie van goed kijken en twee keer nadenken voor je ergens aan trekt. Voor je het weet kun je de stroomafnamelipjes schoonmaken(die zitten op twee assen, de voorste en de achterste, op beide wielen, per wiel vier stuks), de tandwielen plus bijbehorende assen/lagers schoonmaken en opnieuw invetten, motortje controleren......maar dan! Tja, dan moet het dingetje weer in elkaar gemonteerd worden. Even denken, hoe zat 't ook al weer... en hoe los ik dat met de missende onderdeeltjes op. zoals één van de koppelingshouders, een afgebroken chassis-klemmetje, enneuh...Wacht. Eerst wil ik nog bedenken of ik 'm wil houden of niet. Want zo ja, dan kan ik nu beter eerst gaan bekijken of er ook een decoder in past nog, of niet.Goed, de boeken maar weer in.
En trouwens, toentertijd, ik meen dat dat ergens midden jaren negentig vorige eeuw moet zijn geweest, vond ik dat het wel moest kunnen om een NS-wagen, waarvan het vissekruisenlogo met zwarte verf verdoezeld was, voor een DB-wagen, of in elk geval iets onbestemds, te laten doorgaan. Nu vind ik dat dat eigenlijk niet door de beugel kan. Daarom beloof ik, hand op het hart, de wagen voor een prikje te verkopen zodra diezelfde wagen als DB Ep.III-variant nog eens een keertje uitkomt. En dat geldt ook voor die beide Ep.IV-exemplaren.
Eens kijken, hoe noemen we dit, Stunde Null?