Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FritsT
Vandaag om 23:29:52
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
Vandaag om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
  

Auteur Topic: Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk  (gelezen 24882 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #120 Gepost op: 15 March 2012, 09:16:49 »
400.000 per jaar ipv 400.000 miljoen.
Waar komt die retourprijs van 15 euro vandaan?? Een aanname of is die prijs ergens op gebaseerd?

Off topic: hier in Luxemburg kost een dagkaartje 4 euro. ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #121 Gepost op: 15 March 2012, 09:33:33 »
Wat ik niet helemaal snap is hoe 400.000 reizigers per jaar nooit gered zouden worden met 12.000 reizigers per dag. Dat lukt al na iets meer dan een maand.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #122 Gepost op: 15 March 2012, 09:41:20 »
JAB, jouw rekensommen zijn een stuk beroerder dan die in het stuk. Even overnieuw.  ;D

U heeft gelijk; ik zat wat te slapen.... de prijs van 15 euro was een aanname op basis van afstand en reistijd.

Het kan dus qua getallen inderdaad wel, al vraag ik me overigens wel af waar die verschuiving van ten koste zal gaan (mensen gaan niet ineens zoveel meer reizen) Gaat dat dan van bus af, van alternatieve spoorlijnen of de auto?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Nederlands Tijdperk IV

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #124 Gepost op: 15 March 2012, 12:35:47 »
mooi zo! en die industrie onzin waar slaat dat op... een paar huisvuil treintjes en meer niet. als men per spoor wilde gaan vervoeren was er vast al wel wat bedacht.

gr

kraansik

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • ik blijf eeuwig van treinen houden
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #125 Gepost op: 15 March 2012, 18:43:25 »
@tim89
had ik ook al gelezen in de krant

er is protest getoond dus voor mij een reden om de vsm te mailen dat ga ik vanavond doen
dus dit is een oproep tot protest
het protest gaat waarschijnlijk in arhem voor het gebouw van de provenciale staten plaatsvinden
wanneer weet ik nog niet
willen daarom alle mensen die mogelijk komen even een pb`tje sturen naar mij?
mischien ga ik ook inwoners van eerbeek vragen.
als iemand nog tips/suggesties heeft meld het dan in deze topic

groet robin

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #126 Gepost op: 15 March 2012, 18:46:26 »
Jij bent wel erg tegen he ;D

kraansik

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • ik blijf eeuwig van treinen houden
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #127 Gepost op: 15 March 2012, 18:46:51 »
ja ;D ;D

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #128 Gepost op: 15 March 2012, 18:47:38 »
Ik ben ook tegen maar ik kom niet naar Arnhem :o

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #129 Gepost op: 15 March 2012, 20:52:02 »
Jij bent wel erg tegen he ;D

ik ook, zal kijken of ik ook kan (als de datum bekend is)

gr

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #130 Gepost op: 21 March 2012, 11:18:00 »
Er is nu ook een website: http://www.stopkoningslijn.nl/ (y)!

Alleen jammer dat er op de voorpagina gekozen is voor een foto van de lijn Nijmegen - Venlo (bij Venray/Oostrum) ;D!

Tim
Nederlands Tijdperk IV

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22516
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #131 Gepost op: 21 March 2012, 11:21:15 »
Commerciële spoorlijn, wat is dat nou weer?  ???
Oooh, ze bedoelen een spoorlijn met echt reizigersvervoer. Ja, dat moet je natuurlijk nooit willen als spoorliefhebber.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #132 Gepost op: 21 March 2012, 11:49:24 »
Er moet dus geprotesteerd worden omdat een spoorlijn commercieel gebruikt zou kunnen gaan worden?

Ja dat moeten we als spoorliefhebber zeker niet willen. Een paar maanden geen verkeer over de lijn is nog niet lang genoeg, 1 keer per uur een trein kan helemaal niet, dat is een overkill.

Maar uh, onder commercieel verkeer versta ik dan ook het goederenvervoer. Als dat uitgebreid kan worden is men daar dan ook op tegen?
Misschien kan er dan goed worden geinvesteerd in de kwaliteit van de spoorbaan, tussen de VAM en het station vind ik het er niet echt denderend uitzien. Bij gezamenlijk gebruik kan de VSM er zelf dus ook baat bij hebben, ook al is de lijn nu zeker niet slecht, als zij de kosten voor onderhoud minder hoeft te dragen is er meer geld over voor andere dingen.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #133 Gepost op: 21 March 2012, 14:12:54 »
tuurlijk. heel leuk maar praktisch gezien niet handig. word de lijn van prorail. dan kan de vsm zijn dienst wel vergeten... en praktisch gezien is het ook moeilijk.


gr

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re:Spoor (van Apeldoorn) naar Dieren lijkt zeer kansrijk
« Reactie #134 Gepost op: 22 March 2012, 09:50:58 »
Ben ik niet met je eens dat als de lijn van Prorail zou worden (waarom eigenlijk) dit het einde van de VSM zou zijn.

Ik zie uitbreiding van het verkeer juist als kans voor de VSM, waarvan het minder hoeven dragen van de lasten van de infrastructuur waardoor minder uitgaven hoeven te worden gedaan wel het belangrijkste is.

In Europa zijn overheden druk bezig de infrastructuur van opgeheven spoorlijnen om zeep te helpen. Kans op reactivatie wordt dan met het jaar kleiner. Dank de VSM hebben we een leuke spoorlijn nog liggen, want je kunt je afvragen wat er van over was gebleven als de VSM niet op deze lijn haar activiteiten had ontplooid.

Daarom ben ik niet tegen uitbreiding van verkeer over deze lijn, maar dan wel met de aantekening dat het de VSM ook baat moet brengen, en daarbij noemde ik de besparing op kosten van spooronderhoud. Dat geld kan dan worden gebruikt voor andere projecten, en dan zie ik hele mooie dingen voor me!
Verder moeten de door de overheid gedane investeringen wel haalbaar zijn, er is al genoeg belastinggeld verspild de afgelopen decennia.

Ik ga er ook niet van uit dat als er wel goederen- en reizigersverkeer over de lijn komt dit in een frequentie van 2 intercity´s, 4 sprinters en 1 goederentrein per uur zal zijn.
Ruimte genoeg voor de VSM dus, de afstanden tussen de stations zijn ook niet dermate lang dat dit problemen op moet leveren.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT