Mmmm dat is ook al een heel oud spoorlijntje hoor,met wel degelijk een flinke geschiedenis.Ok tot de aansluiting voor Geertruidenberg dan De aftakking naar Oosterhout is later aangelegd.Wel eens van "het halvezolenlijntje" gehoord?Deze liep van Lage-Zwaluwe naar Den Bosch toe.Anders even googlen.Verders lijkt me dit off topic.Mvg jamie diks
Peter,Het business plan blijft voorlopig in de stichting en bij het bestuur en zal op geen enkele manier aan de buitenwereld worden gepresenteerd (op de gemeente's en provincie na) . Wel kan ik je zeggen dat zolang wij voor de ZW-vaart moeten stoppen, er nog niet een museumwinkel zal komen. Zoals ik al eerder zei, we zijn een startende stichting die zijn stempel nog moet drukken. Het geld zal vooral in het begin moeten komen van sponsoren en steun. Maar eerst moet men zeker weten dat de lijn ook echt wordt geopend. MVG, Hielke
@JAB van Ree;Het klopt dat er gelukkig al best veel DE-3's bewaard zijn gebleven. Hiermee zullen we idd echt niet iets bijzonders hebben. Maar het jammere daarvan is wel, ze zijn allemaal rood. De 114 (NSM) is rood, de 115 (St. DE-3) is ook rood, de 113 en 121 (SHD) zijn ookal rood. Persoonlijk vind ik dat een beetje saai en daarom is het ook de bedoeling mocht het ons lukken, om een DE-3 geel te maken/houden. Dan heb je wel iets bijzonders. Bovendien, er is geen enkele DE-3 bij een museumlijn in het bestand opgenomen. Dan heb je weer iets bijzonders erbij. Maar zoals je al zei, die buitenlucht heeft ze geen goed gedaan. Ik weet dat ze er flink aan toe zijn en ik snap heel goed dat je er met een aantal weekendjes niet zal zijn, daar zal heel wat jaren overheen gaan. Hier zijn wij ons eigen ook echt wel van bewust. Ook weten/snappen wij dat 30 a 40km/u die motor echt geen goed zal doen. Maar het is ook de bedoeling om hiermee (en ook met de andere die komen) naar andere museumorganisatie's te gaan, maar het zal ook in de toekomst mogelijk zijn om te verhuren. Dan komen ze echt wel goed van pas en mogen/zullen ze de benen strekken. Hoe dan ook, we zullen dan echt wel ruim 5 jaar verder zijn.
Sorry, ik bedoelde ook de 151. Wat ik dan persoonlijk niet snap is waarom de 113 dan nogsteeds op ''jullie'' terrein staat (daarom nam ik ook aan dat hij van de SHD is) en wat ik me afvraag is, wat is er mee de bedoeling?Persoonlijk vind ik het ook heel erg wat er toen in Haarlem is gebeurd. Wat erna gebeurde met de HIJSM en hun materieel vind ik verschrikkelijk maar gelukkig is het materieel toch weer goed terecht gekomen.
Misschien een idee Hielke1501 daarmee opweg te kunnen helpen,met ervaringen of mogelijke ideeen/tips om dit mogelijk te kunnen realiseren?
Ook weten/snappen wij dat 30 a 40km/u die motor echt geen goed zal doen. Maar het is ook de bedoeling om hiermee (en ook met de andere die komen) naar andere museumorganisatie's te gaan, maar het zal ook in de toekomst mogelijk zijn om te verhuren. Dan komen ze echt wel goed van pas en mogen/zullen ze de benen strekken. Hoe dan ook, we zullen dan echt wel ruim 5 jaar verder zijn.
PS, de rede waarom ik graag een of twee DE-3's op het Duits Lijntje zou willen is omdat ik nogal fan van deze prachtige treinstellen ben.