Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 10:50:13
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Wies
Vandaag om 10:48:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 10:38:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 10:30:53
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 10:27:02
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
Opstelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:20:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:16:51
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:25:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:08:00
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door henk
Vandaag om 06:02:04
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 August 2025, 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
27 August 2025, 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
27 August 2025, 20:49:05
Database software door AlbertG
27 August 2025, 20:28:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
27 August 2025, 19:45:37
Witmoosdorf door Bert55
27 August 2025, 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
27 August 2025, 18:06:05
  

Auteur Topic: Boxtel - Veghel - (Uden)  (gelezen 57332 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #105 Gepost op: 29 April 2014, 09:57:15 »
« Laatst bewerkt op: 29 April 2014, 09:59:11 door Jamie »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #106 Gepost op: 29 April 2014, 12:44:20 »
38 meter lang maar liefst!

Dirk

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #107 Gepost op: 29 April 2014, 13:52:22 »
Haha ja idd,overdrijven is een vak appart (y)
Zal net als de meeste rijtuigen niet langer zijn geweest dan 26,40m (op een paar uitzonderingen na)
Mvg jamie

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #108 Gepost op: 29 April 2014, 16:16:41 »
Je kan ook de TEE van de Dijksgracht halen en er een motorwagen voor laten bouwen.
Deze kosten vallen toch in het niet in vergelijking met de reactivering van de lijn én je hebt gelijk een museumstuk met internationale allure aan de haak geslagen.

Win-win pur sang!
Treinen moeten rijden

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #109 Gepost op: 29 April 2014, 19:36:47 »
Goede avond allen,

Weer bedankt voor de reactie's.
@Reeks77,
Bedankt voor het goede idee. Hier gaan we mee verder.

@Jeroen Mooij,
Die TEE is al van een andere stichting (de tussenbak die op de Watergraafsmeer (de meer) staat ook). Bovendien, de motorwagen moet helemaal gereconstrueerd worden. O.a. de draaistellen en vooral het casco zal niet goedkoop zijn om dat weer te herstellen. Bovendien, ik hoor graag goede ideeen en tips maar dan wel voor/over het Duits Lijntje en niet over andere zaken. Daar zijn we namelijk niet meebezig.

MVG, Hielke

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #110 Gepost op: 29 April 2014, 22:36:06 »
Ik zou de tekst van Jeroen nog maareens een keer goed overlezen en bedenken wat die eigenlijk bedoeld...  ;)

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #111 Gepost op: 05 May 2014, 16:26:48 »
Ik weet heel goed wat ermee bedoeld wordt. Er wordt mee bedoeld dat hieraan een enorm prijskaartje hangt en dus er maar beter vanaf gezien kan worden. Echter vergeet men, dat onze museumactiviteiten samen met de goederentreinen zullen gaan en wij niets te maken hebben met de kosten van de reactivering. Misschien dat wij gevraagd gaan worden om te helpen met het onderhoud, hier zijn wij ook echt wel toe bereid!

Wat mij betreft valt dit onder het kopje ''negativiteit''. Mijn doel was om al die negativiteit te veranderen naar positiviteit (of tenminste iets meer in die richting), dat is ook een van de redenen waarom ik me eigen ermee ging bemoeien en dit plan geplaatst heb. Niet om nogmeer negativiteit te mogen ontvangen!

Als ik het fout heb hoor ik dit graag van Jeroen, wat hij er percies mee bedoeld.

MVG, Hielke

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #112 Gepost op: 05 May 2014, 21:09:59 »
Tja, allemaal leuk en aardig, dat verhaal over positiviteit en negativiteit, maar met positieve verhalen krijg je geen begroting rond. Wat je nodig hebt is realiteitszin en die ontbreekt in zekere mate:
  • Opnieuw aanleggen van de lijn tot aan Wesel maar liefst. Na de nationalisatie rond 1925 hadden zowel de NS als de DRG geen interesse meer in deze lijn. Het oorspronkelijke idee (vrijwel rechtstreeks van Londen naar Moskou) doe je tegenwoordig per vliegtuig. De Duitsers hebben weinig haast met het aanleggen van een extra spoor voor de Betuweroute, dus waarom zouden ze veel geld gaan stoppen in een lijn waar al 100 jaar geen internationale treinen meer rijden?
  • Het materieel: het op de kop tikken van een stel 6400-en (veel te ingewikkeld) of een Plan U (niet geschikt voor het traject).
  • Het waarom: wie zit er echt te wachten op een goederenlijntje in Oost-Brabant? Hoe ga je die investering verantwoorden?
  • Het business plan: dat is om onduidelijke redenen geheim. Hoezo? Bang voor concurrentie?
  • Je bent al acht jaar bezig, met niet veel meer dan wat contacten bij de diverse gemeentes als resultaat.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet doen wat hij leuk vindt en het is duidelijk dat je veel passie in dit project steekt. Maar aan de andere kant kun je niet verwachten dat iedereen dat enthousiasme deelt, zeker niet wanneer er een paar vraagtekens zijn die volgens mij niet echt goed beantwoord zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #113 Gepost op: 05 May 2014, 23:03:54 »
Realiteitszin of niet, als iemand er moeite in wil steken en daar plezier aan beleeft, gewoon lekker laten doen (y). Niemand heeft er last van. Zonder dit soort initiatieven weet je in ieder geval zeker dat er niks gebeurt.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #114 Gepost op: 05 May 2014, 23:52:31 »
Absoluut en ik juich het initiatief dan ook toe. Persoonlijk zou ik echter een andere mening niet zo gemakkelijk als "negativiteit" omschrijven.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #115 Gepost op: 06 May 2014, 10:59:31 »
Ik sluit mij volledig bij de door Peter genoemde punten aan.
Heeft de initiator al eens overwogen om een realistische (M)KBA op dit plan los te laten en lukt het dan nog steeds om het positivisme de boventoon te laten voeren.

Het kunnen nastreven van je ideaal en daarbij overgaan tot het nemen van een (ondernemings-) risico om je doelen te bereiken is een gave die niet iedereen bezit en dat dient gekoesterd te worden door ons als liefhebbers en door de regio als gastheer.

Maar wees op je hoede en weet waar je mee bezig bent.
Het land kent legio voorbeelden waar het schort aan liquide middelen dan wel aan menskracht om de boel ook op de langere termijn draaiende te kunnen (blijven) houden.

Groet,

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 06 May 2014, 11:06:46 door Jeroen Mooij »
Treinen moeten rijden

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #116 Gepost op: 06 May 2014, 12:56:38 »
Goede morgen allen,

@Peter,
Tegen de tijd dat we Goch en Wesel bereikt hebben, zijn we zeker 15 a 20 jaar (als het niet meer is) verder. Tegen die tijd zal het Duitse deel van de Betuwelijn wel voltooid zijn. We houden er ook rekening mee dat we Duitsland misschien wel nooit zullen bereiken en daarom zijn we al blij met iedere halte, na Veghel, die we opnieuw bereiken.
Ik wees naar de 6400 en de Plan U als mogelijkheden. Er zijn nog andere materieeltype's die mogelijk zijn.
De goederenspoorlijn is niet mijn idee maar die van de gemeente Veghel. Hier zijn wij niet voor verantwoordelijk!
Het bestuur heeft besloten om het business plan binnen de stichting te houden. Dit is besloten op verzoek van de gemeente Veghel.
In de eerste jaren ben ik ook niet zo bezig geweest met de gemeente's maar alleen met het plan, dit met de rede dat ik maar 13 was en verwachtte dat ik toch niet serieus genomen zou worden door de gemeente's. Pas toen ik 18 was, ben ik naar de gemeente Veghel, Schijndel en Boxtel gegaan. Sinds de gesprekken met de gemeente Veghel, ben ik ook opzoek gegaan naar sponsors. Helaas tot op heden zonder succes.

Je zou kunnen zeggen dat er pas sinds de afgelopen 2 jaar echt vooruitgang in zit.

@michiel88,
Helemaal mee eens.  ;)

@@Peter,
Ik weet en snap ook dat men nogal negatief denkt over dit plan. En, je hebt gelijk, met alleen posititeit, kom je er ook niet. Maar dat geld ook voor negativiteit. Daarom sta ik ook open voor ideeen en tips maar wel zolang het over het Duits Lijntje en/of dit plan (museumdoeleinden) gaat. Begrijp me niet verkeerd, maar als men over iets anders begind zoals die TEE, kan ik dat niet anders opvatten als negativiteit. Vandaar ook mijn bericht.

@Jeroen,
Zoals ik al eerder vertelde, het plan wordt op dit moment omgezet naar een profesionele vorm. Hier zijn wij ook druk meebezig om dit af te voltooien voordat het onderzoek afgerond is.

Verder zoeken wij nogsteeds mensen die ons willen helpen. Hoe meer hoe beter, ''aanmelden'' kan via een PB-tje. Dan zijn we ook verzekerd op een langere termijn.

MVG, Hielke 

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #117 Gepost op: 06 May 2014, 15:02:02 »
Beste Hielke,

Tja, ook ik heb een werkgever en een gezin.
De hieruit beschikbare tijd besteed ik aan Roestrijden.nl / Stichting Holland Spoor (ik ben de initiator van Roestrijden.nl) en de daaraan verwante activiteiten zoals sanditen, het oprichten van een rijdend open railmeetplatform, het ontijzelen van bovenleiding etc etc etc.

Ik denk dat hier mijn sterktepunten liggen en daar wil ik mij op blijven focussen.
Kijk maar eens op: www.shsrail.nl of op: www.CTOrail.nl.

Ook dat is allemaal ooit begonnen met een heldere ingeving en een hele hoop energie.

Succes!


Jeroen

Treinen moeten rijden

cbx

  • Offline Offline
  • Berichten: 246

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1396
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Boxtel - Veghel - (Uden)
« Reactie #119 Gepost op: 22 June 2014, 11:06:19 »
Het is hier stil geworden rond de plannen van het Duits Lijntje , en de afbraak gaat langzaam door .....