De kosten daarvan kunnen helaas nooit gedragen worden door een stichting, die zal de omzet van treinkaartjes nodig hebben om haar materieel rijdende te houden.
Als je weet hoeveel onderhoud aan materieel kost, en het reviseren van bepaalde zaken dan weet je dat het een illusie is dat de verkoop van treinkaartjes die kosten dekt...
@Thom het museummaterieel lijkt me het probleem niet.Ik verwacht niet dat de spoorlijn voor 2018 gereactiveerd gaan worden het duurt wel een aantal jaar eer dat alle vergunningen en spoorvernieuwingen rond zijn.Tegen die tijd is de lokserie NS 6400 al een 30 jaar oud museumstukje hang daar een paar ick of icr wagons en 1 bagage/fietsen/generatorwagon tussen en je hebt al een trek/trek combinatie;)Of anders een lint treinstel deze heeft er in 2005 ook al eens op gereden Of een wadloper terug uit het buitenland halen @timtrein dan rijd je met die drie materieelsoorten tot de aansluiting en daar weer keren Probleem opgelost Mvg jamie diks
@timtrein;Het is noodzakelijk om de hoofdbaan over te steken. Met een goede afstemming zien wij geen problemen. Bovendien houden wij aan het standpunt dat alle treinen op de hoofdbaan voorrang hebben op ons. Maar zover zijn we helaas nog niet.
@JAB van Ree;Een 6400 is goed te doen mits er goed wordt gehandeld. Zo moeilijk zijn deze ook weer niet. Een LINT heeft inderdaad al de nodige computers, overigens net als een DH.
Tot slot zou ik nog graag willen zeggen dat wij NIET gezien willen worden als een concurrent. Daar schieten we met zijn alle niets mee op en daarom zijn de andere museumorganisaties ook van harte welkom als de lijn geopend is.