Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Eric B
Vandaag om 21:41:18
Station Roodeschool door hervé
Vandaag om 21:27:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 21:23:10
Baanplan Belkamp H0 door Carl
Vandaag om 21:21:23
R37 kondigt Franse Super Pacific NORD aan door sncf231e
Vandaag om 20:59:48
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:49:48
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 20:35:18
Nieuwe forumgebruiker door Twinkie
Vandaag om 20:35:08
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 20:27:16
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Kees-Jan
Vandaag om 20:11:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Rob Ellerman
Vandaag om 19:55:16
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 19:54:42
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 19:38:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:33:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 19:16:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 19:11:20
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
Vandaag om 18:45:50
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 18:42:37
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:40:01
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:31:40
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:26:13
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:23:11
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 17:55:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:47:12
Airtex foto behang als achtergrond door Eric v C
Vandaag om 17:19:02
Fleischmania Nostalgia door Carl
Vandaag om 16:57:11
Diorama Station Haarlem door Martijnstein
Vandaag om 16:40:47
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 15:56:21
Lodewickshaven door Ronaldk
Vandaag om 15:43:40
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:28:36
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200  (gelezen 9667 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #30 Gepost op: 05 March 2012, 16:27:03 »
Inmiddels is de bodemplaat af met daarop passend het machinistenhuis. Morgen 's kijken of ik de ketel en het zadel kan fabriceren. Met een beetje geluk fiks ik ook een oud digitaal cameraatje in elkaar waardoor er toch een fotootje kan worden geplaatst ;)
Hoorde van Piet Peetoom dat de Romford wielen niet meer te krijgen zijn. Worden het toch Gibsons, vrees ik. En dan maar hopen dat dat 1:1 past.....

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #31 Gepost op: 05 March 2012, 17:00:18 »
Done!






Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4243
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #32 Gepost op: 05 March 2012, 17:25:07 »
Als je nou de zadeltank en de ketel uit lood maakt (gieten of opbouwen) dan gaat dit gebakje meer wagentjes trekken dan een NS 3700....
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #33 Gepost op: 05 March 2012, 17:27:24 »
En jij denkt dat het motortje dat trekt?

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #34 Gepost op: 05 March 2012, 17:32:17 »
Het motortje is erg sterk
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4243
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #35 Gepost op: 05 March 2012, 17:39:54 »
Mashima's kunnen een hoop hebben, maar het gaat immers niet om kilo's. Als je hele loc ca 200 gram weegt kun je al veel trekken. Een Philo 2100 (zonder tender) weegt ca 210 gram heb ik me laten vertellen en dat komt neer op ca 50 gr per aangedreven wieleke. Zo'n mashima loopt nog lekker; die valt zelfs te regelen met een LoPi micro. Dus gaan er geen hele grote vermogens doorheen.

Ergo; kun jij ook met dit dingetje
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #36 Gepost op: 05 March 2012, 19:12:03 »
Mooi :) Opbouwen uit lood, gieten, ik heb daar geen ervaring mee, zou zelfs niet weten hoe dat moet.
Vullen kan ik wel, en dat gebeurt dan ook!

Gr/H

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4243
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #37 Gepost op: 06 March 2012, 09:31:30 »
Opbouwen is niet heel moeilijk, lood is net zo makkelijk te verwerken als styreen. Normaal daklood uit de bouwmarkt van zo'n 1,5 mm dik snijd je met een stanleymes en je kunt het haast té makkelijk buigen ( het is plastisch vervormbaar). Maar dat los je op met twee of drie lagen opelkaar. Lood kun je natuurlijk lijmen, maar solderen gaat ook erg goed. Temperatuur van de soldeerbout instellen op 200 graden, fosforzuur (bruin flesje) als vloeimiddel gebruiken en dan met lowmelt soldeer aanelkaar solderen. Low melt soldeer en fosforzuur zijn allebei bij Piet Peetoom verkrijgbaar. Details ('ketel'banden enzo) kun je van styreen maken en oplijmen met secondelijm, maar je kunt natuurlijk ook smalle strookjes lood uitwalsen tot de gewenste dikte, op maat snijden en er alsnog opsolderen. Succes ermee!
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #38 Gepost op: 11 March 2012, 19:21:59 »

Houten vloer voor het machinistenhuis en de eerste draai aan de ketel



Ketel, rookkastdeur en zadel volgen uiteraard nog.