Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 23:11:53
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:09:42
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
Vandaag om 22:39:44
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:23:54
3 januari NVBS oliebollenrit door grossraumwagen
Vandaag om 22:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:14:05
Wat zit er in deze tender? door henk
Vandaag om 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
Vandaag om 21:37:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 20:07:57
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 19:24:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
Vandaag om 18:31:23
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
Vandaag om 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
Vandaag om 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
Vandaag om 17:10:29
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200  (gelezen 9862 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #30 Gepost op: 05 March 2012, 16:27:03 »
Inmiddels is de bodemplaat af met daarop passend het machinistenhuis. Morgen 's kijken of ik de ketel en het zadel kan fabriceren. Met een beetje geluk fiks ik ook een oud digitaal cameraatje in elkaar waardoor er toch een fotootje kan worden geplaatst ;)
Hoorde van Piet Peetoom dat de Romford wielen niet meer te krijgen zijn. Worden het toch Gibsons, vrees ik. En dan maar hopen dat dat 1:1 past.....

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #31 Gepost op: 05 March 2012, 17:00:18 »
Done!






Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #32 Gepost op: 05 March 2012, 17:25:07 »
Als je nou de zadeltank en de ketel uit lood maakt (gieten of opbouwen) dan gaat dit gebakje meer wagentjes trekken dan een NS 3700....
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #33 Gepost op: 05 March 2012, 17:27:24 »
En jij denkt dat het motortje dat trekt?

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #34 Gepost op: 05 March 2012, 17:32:17 »
Het motortje is erg sterk
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #35 Gepost op: 05 March 2012, 17:39:54 »
Mashima's kunnen een hoop hebben, maar het gaat immers niet om kilo's. Als je hele loc ca 200 gram weegt kun je al veel trekken. Een Philo 2100 (zonder tender) weegt ca 210 gram heb ik me laten vertellen en dat komt neer op ca 50 gr per aangedreven wieleke. Zo'n mashima loopt nog lekker; die valt zelfs te regelen met een LoPi micro. Dus gaan er geen hele grote vermogens doorheen.

Ergo; kun jij ook met dit dingetje
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #36 Gepost op: 05 March 2012, 19:12:03 »
Mooi :) Opbouwen uit lood, gieten, ik heb daar geen ervaring mee, zou zelfs niet weten hoe dat moet.
Vullen kan ik wel, en dat gebeurt dan ook!

Gr/H

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #37 Gepost op: 06 March 2012, 09:31:30 »
Opbouwen is niet heel moeilijk, lood is net zo makkelijk te verwerken als styreen. Normaal daklood uit de bouwmarkt van zo'n 1,5 mm dik snijd je met een stanleymes en je kunt het haast té makkelijk buigen ( het is plastisch vervormbaar). Maar dat los je op met twee of drie lagen opelkaar. Lood kun je natuurlijk lijmen, maar solderen gaat ook erg goed. Temperatuur van de soldeerbout instellen op 200 graden, fosforzuur (bruin flesje) als vloeimiddel gebruiken en dan met lowmelt soldeer aanelkaar solderen. Low melt soldeer en fosforzuur zijn allebei bij Piet Peetoom verkrijgbaar. Details ('ketel'banden enzo) kun je van styreen maken en oplijmen met secondelijm, maar je kunt natuurlijk ook smalle strookjes lood uitwalsen tot de gewenste dikte, op maat snijden en er alsnog opsolderen. Succes ermee!
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - MK NS 8200
« Reactie #38 Gepost op: 11 March 2012, 19:21:59 »

Houten vloer voor het machinistenhuis en de eerste draai aan de ketel



Ketel, rookkastdeur en zadel volgen uiteraard nog.