Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 19:41:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:40:20
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:40:15
PB models: koplopers (voorbespreking) door SvenW
Vandaag om 19:35:09
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:32:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:30:54
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 19:21:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:16:22
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Miniature Holland
Vandaag om 19:09:31
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:50:21
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
Vandaag om 18:48:42
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door MadhouseNL
Vandaag om 18:34:41
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:52
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 18:00:04
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door aad52
Vandaag om 17:19:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 14:20:22
Zillertalbahn door Overet
Vandaag om 11:34:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:16:48
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:07:17
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:44:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
  

Auteur Topic: Transportmuseum Lelystad  (gelezen 26144 keer)

guest7823

  • Gast
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #45 Gepost op: 21 June 2016, 21:13:35 »
En wat zou daarin dan het verschil zijn met een motorwagen van de TEE RAm ??

Dat is ook
Eigenlijk .... een totaal nieuwe locomotief in een oud kostuum

Zeker met een moderne diesel en een AC installatie

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #46 Gepost op: 21 June 2016, 22:11:14 »
Het lijkt mij wel een stel met potenties, zoals gebruik als rondrijdend restaurant:



Zolang herbouw van een motorwagen geen korte termijn kan zijn, kan opknappen van de huidige bakken dat toch wel zijn? Er zijn genoeg E- of D-locs die daarvoor (tijdelijk) ingezet kunnen worden lijkt mij.

Misschien wel een fase-model:
1. Interieur en exterieur opknappen en als restaurant exploiteren op een tijdelijke vaste plaats
2. Bakken rolvaardig maken en (ook) als rijdend restaurant exploiteren met tijdelijke tractie
3. Herbouwen motorwagen en overbodige stuurwagen plaatsen in NSM o.i.d.

Ik heb alleen niet zelf de kennis, netwerken en middelen om het te doen.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #47 Gepost op: 21 June 2016, 22:15:29 »
Tsja, voor de TEE op de schop gaat misschien de stichting even op de schop.

guest7823

  • Gast
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #48 Gepost op: 21 June 2016, 22:20:11 »
Ach voor die oplossing is ook een historisch verantwoord precedent: in Canada zijn de motorwagens ook al vervangen door een loc die ze standaard voorradig hadden.

Dus hoe vergezocht is het om er een 2200 voor te zetten .......  8)

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #49 Gepost op: 21 June 2016, 23:29:11 »
Motorbak plan U? Nou we toch bezig zijn. 't Is wel Werkspoor. ;D

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #50 Gepost op: 21 June 2016, 23:57:20 »
Voor een nieuwe motorwagen heb je naast een grote zak kwartjes , ook nog de medewerking van clubs als ILT en vermoedelijk Ned Train (of in ieder geval een gecertificeerde bouwer / onderhouder) nodig.
Vergeet maar dat Nedtrain je daarin gaat helpen, van een groot deel van de hedendaage 'grote' projecten wordt de enginering etc al uitbesteed en doen ze dat dus zelf ook niet.

En zeker voor een eenling past dat niet in de straat van Nedtrain en als ze al wat willen doen voor je wil ik niet weten hoe groot de factuur is die je krijgt...

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 478
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #51 Gepost op: 22 June 2016, 00:23:27 »
Volgens mij is Tornado ook niet op de drukbank geweest en ik gok voorzichtig dat ze in de UK nog strikter zijn qua regels, dus ik ben voorzichtig optimistisch dat daar doen aan zou moeten zijn. Niet makkelijk, maar ook niet onoverkoombaar

De mannen van Tornado roepen altijd dat het papierwerk rond de loc meer weegt dan de lok zelf ;-)
Het punt is dat voor stoomlocs "paternal rights" worden gehanteerd en voor diesels dat niet mag. Het heeft dus geen enkele zin allerlei opties te verzinnen, de motorwagen zou moeten worden herbouwd volgens de nu geldende regels dus bijv met buffers en de bijbehorende constructie er achter.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #52 Gepost op: 22 June 2016, 11:08:33 »
Plan U motorbak kan niet het benodigde vermogen leveren, zowel niet voor tractie als voor boordnet. En heeft ook geen compressor aan boord, terwijl bij TEE die volgens mij in de motorbak zat?
Bovendien is de combinatie niet toegelaten (je moet dus alsnog toelating regelen) en als laatste is de staat van de 113, 116, 117 en 191 mBDk's dusdanig dat het mij financieel onhaalbaar lijkt...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #53 Gepost op: 22 June 2016, 12:13:03 »
Gewoon vierdelig maken met twee stuurstanden. Deze hebben de AK op normale hoogte zitten, dus prima mee te nemen met de hulpkoppelingen achter een loc....

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #54 Gepost op: 22 June 2016, 12:26:14 »
Glasvezel opzetstuk fabriceren voor foto doeleinden en een NOHAB ervoor.
Of een andere bastaard ALCO ervoor...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #55 Gepost op: 24 June 2016, 21:03:19 »
Gewoon vierdelig maken met twee stuurstanden. Deze hebben de AK op normale hoogte zitten, dus prima mee te nemen met de hulpkoppelingen achter een loc....
Iedereen een fleecekleedje mee en klaar  ;D

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #56 Gepost op: 24 June 2016, 23:35:55 »
Niet zu moeilijk doen over nabouwen etc...gewoon een FP7 uit Canada halen en klaar ben je....is ook nog historisch verantwoord 😇

Groeten

Bas

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #57 Gepost op: 25 June 2016, 09:59:51 »
Niet zu moeilijk doen over nabouwen etc...gewoon een FP7 uit Canada halen en klaar ben je....is ook nog historisch verantwoord 😇

Groeten

Bas

Asdruk slechts 30 ton....  ;)
Met vriendelijke groet, Maarten

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #58 Gepost op: 27 June 2016, 08:13:03 »
Zou er dan eindelijk een 1100 in TEE kleuren komen om de TEE rond te trekken? ;D

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #59 Gepost op: 28 June 2016, 13:55:25 »
Eén rijdende 1100 in NS kleuren zou al heel erg mooi zijn.

Dirk