Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

info gezocht over ETS aandrijfunits door Tom Z.
Vandaag om 23:18:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 22:44:40
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:44:01
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door jeremy23
Vandaag om 22:39:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 22:30:26
Fleischmann rijtuig 5896 door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:06
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:21:51
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 22:08:18
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 21:46:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 21:43:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door BrightonBelle
Vandaag om 21:33:43
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door Dick55
Vandaag om 21:19:00
Pfarrerwinkel bahn door Paul1969
Vandaag om 20:56:45
Märklin 2025 door barry1972
Vandaag om 20:24:34
extra terugmeld module viessmann 5217 door Kolho005
Vandaag om 20:09:10
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 19:36:28
C12c rijtuig door Eelco Storm
Vandaag om 19:35:38
Roco wagon openen door Herb73
Vandaag om 19:33:02
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:09:01
waterwagens door j.ossebaar
Vandaag om 18:34:55
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:49:12
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 16:47:15
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
  

Auteur Topic: Transportmuseum Lelystad  (gelezen 26635 keer)

guest7823

  • Gast
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #45 Gepost op: 21 June 2016, 21:13:35 »
En wat zou daarin dan het verschil zijn met een motorwagen van de TEE RAm ??

Dat is ook
Eigenlijk .... een totaal nieuwe locomotief in een oud kostuum

Zeker met een moderne diesel en een AC installatie

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #46 Gepost op: 21 June 2016, 22:11:14 »
Het lijkt mij wel een stel met potenties, zoals gebruik als rondrijdend restaurant:



Zolang herbouw van een motorwagen geen korte termijn kan zijn, kan opknappen van de huidige bakken dat toch wel zijn? Er zijn genoeg E- of D-locs die daarvoor (tijdelijk) ingezet kunnen worden lijkt mij.

Misschien wel een fase-model:
1. Interieur en exterieur opknappen en als restaurant exploiteren op een tijdelijke vaste plaats
2. Bakken rolvaardig maken en (ook) als rijdend restaurant exploiteren met tijdelijke tractie
3. Herbouwen motorwagen en overbodige stuurwagen plaatsen in NSM o.i.d.

Ik heb alleen niet zelf de kennis, netwerken en middelen om het te doen.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11701
    • Mijn fotoarchief
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #47 Gepost op: 21 June 2016, 22:15:29 »
Tsja, voor de TEE op de schop gaat misschien de stichting even op de schop.

guest7823

  • Gast
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #48 Gepost op: 21 June 2016, 22:20:11 »
Ach voor die oplossing is ook een historisch verantwoord precedent: in Canada zijn de motorwagens ook al vervangen door een loc die ze standaard voorradig hadden.

Dus hoe vergezocht is het om er een 2200 voor te zetten .......  8)

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #49 Gepost op: 21 June 2016, 23:29:11 »
Motorbak plan U? Nou we toch bezig zijn. 't Is wel Werkspoor. ;D

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #50 Gepost op: 21 June 2016, 23:57:20 »
Voor een nieuwe motorwagen heb je naast een grote zak kwartjes , ook nog de medewerking van clubs als ILT en vermoedelijk Ned Train (of in ieder geval een gecertificeerde bouwer / onderhouder) nodig.
Vergeet maar dat Nedtrain je daarin gaat helpen, van een groot deel van de hedendaage 'grote' projecten wordt de enginering etc al uitbesteed en doen ze dat dus zelf ook niet.

En zeker voor een eenling past dat niet in de straat van Nedtrain en als ze al wat willen doen voor je wil ik niet weten hoe groot de factuur is die je krijgt...

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #51 Gepost op: 22 June 2016, 00:23:27 »
Volgens mij is Tornado ook niet op de drukbank geweest en ik gok voorzichtig dat ze in de UK nog strikter zijn qua regels, dus ik ben voorzichtig optimistisch dat daar doen aan zou moeten zijn. Niet makkelijk, maar ook niet onoverkoombaar

De mannen van Tornado roepen altijd dat het papierwerk rond de loc meer weegt dan de lok zelf ;-)
Het punt is dat voor stoomlocs "paternal rights" worden gehanteerd en voor diesels dat niet mag. Het heeft dus geen enkele zin allerlei opties te verzinnen, de motorwagen zou moeten worden herbouwd volgens de nu geldende regels dus bijv met buffers en de bijbehorende constructie er achter.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #52 Gepost op: 22 June 2016, 11:08:33 »
Plan U motorbak kan niet het benodigde vermogen leveren, zowel niet voor tractie als voor boordnet. En heeft ook geen compressor aan boord, terwijl bij TEE die volgens mij in de motorbak zat?
Bovendien is de combinatie niet toegelaten (je moet dus alsnog toelating regelen) en als laatste is de staat van de 113, 116, 117 en 191 mBDk's dusdanig dat het mij financieel onhaalbaar lijkt...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #53 Gepost op: 22 June 2016, 12:13:03 »
Gewoon vierdelig maken met twee stuurstanden. Deze hebben de AK op normale hoogte zitten, dus prima mee te nemen met de hulpkoppelingen achter een loc....

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #54 Gepost op: 22 June 2016, 12:26:14 »
Glasvezel opzetstuk fabriceren voor foto doeleinden en een NOHAB ervoor.
Of een andere bastaard ALCO ervoor...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #55 Gepost op: 24 June 2016, 21:03:19 »
Gewoon vierdelig maken met twee stuurstanden. Deze hebben de AK op normale hoogte zitten, dus prima mee te nemen met de hulpkoppelingen achter een loc....
Iedereen een fleecekleedje mee en klaar  ;D

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #56 Gepost op: 24 June 2016, 23:35:55 »
Niet zu moeilijk doen over nabouwen etc...gewoon een FP7 uit Canada halen en klaar ben je....is ook nog historisch verantwoord 😇

Groeten

Bas

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 541
    • Valleitrein
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #57 Gepost op: 25 June 2016, 09:59:51 »
Niet zu moeilijk doen over nabouwen etc...gewoon een FP7 uit Canada halen en klaar ben je....is ook nog historisch verantwoord 😇

Groeten

Bas

Asdruk slechts 30 ton....  ;)
Met vriendelijke groet, Maarten

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #58 Gepost op: 27 June 2016, 08:13:03 »
Zou er dan eindelijk een 1100 in TEE kleuren komen om de TEE rond te trekken? ;D

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #59 Gepost op: 28 June 2016, 13:55:25 »
Eén rijdende 1100 in NS kleuren zou al heel erg mooi zijn.

Dirk