Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Herb73
Vandaag om 14:10:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:02:21
vraag vierassige rongenwagen NS Vitrains tijdperk 3 door Alewijn
Vandaag om 13:40:13
SBB eurofima rijtuigen. door Quinzeedied
Vandaag om 13:39:14
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 13:35:02
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:26:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:12:25
Model cipressen in 1:87 door grove den
Vandaag om 13:09:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 13:00:11
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:44:35
DE-I en DE-II gekoppeld rijden door borotof
Vandaag om 12:35:12
Miskoop???? door grossraumwagen
Vandaag om 12:32:49
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87 door dretsome
Vandaag om 12:29:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:05:59
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 11:50:06
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten door Syb030
Vandaag om 11:35:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Eric B
Vandaag om 11:29:51
Jägerndorfer - afdekplaat draaistel demonteren? door Herb73
Vandaag om 11:27:21
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 11:19:55
Functie decoder door Luc2000
Vandaag om 11:18:48
Bahnstrecke 5867 door spoorzeven
Vandaag om 11:10:40
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 11:00:32
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door henk
Vandaag om 10:31:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:17:57
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 09:33:42
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 09:31:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 08:53:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:45:21
NS 1145 1981 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:29
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 14673 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22669
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #30 Gepost op: 23 January 2012, 21:16:43 »
De foto uit het Utrechts Archief die Jeroen liet zien is een vooroorlogse opname.



Je kunt goed zien dat het Brawa model heel goed overeenkomt met de ns-wagens. Maar voor 2012 staat er dus een tijdperk 3 wagen op het programma. Als iemand de foutjes even aan Brawa laat weten, dan komt het misschien wel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #31 Gepost op: 01 February 2012, 17:41:47 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #32 Gepost op: 10 September 2012, 23:47:08 »
Vandaag te horen gekregen en gelezen in de folder van september.

De V100 van Locon.
Bedrijfsnummer 212.

Dit is het zusje van de in Nederland rijdende 220.

Toch maar even besteld.

Groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3259
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #33 Gepost op: 11 September 2012, 00:00:56 »
Helaas geen eeneiige tweelingzus,anders had het perspectieven geopend voor de Nederlandse markt :(



Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #34 Gepost op: 11 September 2012, 01:30:25 »
Hopelijk komt Brawa nog ooit met een nummervariant. Waarschijnlijk bedenken ze zich dat een loc met een 'Nederlands' nummer misschien niet zo snel in de thuismarkt Duitsland verkocht zou worden, maar dat is natuurlijk maar giswerk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3259
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #35 Gepost op: 11 September 2012, 06:00:16 »
Loc is een heel ander type als de versies die in Nederland rijden,dus alleen een nummervariant is niet voldoende.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #36 Gepost op: 11 September 2012, 08:53:49 »
AH, maar ondertussen dacht ik aan de Spitzke, waar het wel slechts een ander nummer is. Locon doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #37 Gepost op: 11 September 2012, 10:34:57 »
Ach, Brawa, poepetrage firma die slecht luistert naar adviezen, typische vorm van conservatief!
Wim.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #38 Gepost op: 11 September 2012, 11:03:42 »
Tja, dat soort opmerkingen zal natuurlijk niet echt helpen als we nog meer Nederlandse modellen van Brawa willen zien. De RailPro V100 ligt nog vers in het geheugen en dat was voor zowel Brawa als de consument een beetje jammer (wat mij er overigens niet van heeft weerhouden om dit leuke model aan te schaffen).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22669
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #39 Gepost op: 11 September 2012, 11:21:47 »
Als met conservatief wordt bedoeld dat Brawa kans ziet fraaie detaillering te combineren met robuustheid, dan maar conservatief. Details die bij Märklin of Roco ontbreken en bij LSM of Artitec afbreken als je ernaar kijkt, blijven bij Brawa gewoon zitten.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #40 Gepost op: 11 September 2012, 11:46:57 »
Goesoo Henk!

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #41 Gepost op: 11 September 2012, 14:41:20 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.
En nee, ik heb geen Brawa lok,s.
Ooit eens een promo wagen van Heineken gescoord via een tijdschrift, kwam toen een Luxemburger tegen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #42 Gepost op: 11 September 2012, 14:43:27 »
Brawa heeft in ieder geval mijn grote belangstelling. Poeptraag of niet, dan wacht ik wel even. Bovendien zijn alle stoomlocs met digitale snufjes uitgerust wat mij wel kan bekoren. Jammer dat de prijs dan wel weer de hoogte in gaat. Maar ja je kunt niet alles hebben.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #43 Gepost op: 11 September 2012, 16:11:23 »
Ook qua rij-eigenschappen is Brawa toch wel een topper... ik heb een BR216 welke geweldig mooi rijd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22669
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #44 Gepost op: 11 September 2012, 16:31:18 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.

Ja, dat ze het niet erg interessant vinden. En waar zo'n Roco Railion V100 in de dump is verdwenen, zou Brawa dat nog weleens goed kunnen zien ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.