Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loconet over TCP/IP door Falkenberg
Vandaag om 12:19:04
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:16:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 12:07:18
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:55:05
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 11:51:05
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 95320 keer)

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3375
    • Zeedoorn
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #450 Gepost op: 20 september 2012, 22:33:54 »
Dat is inderdaad heel irritant van de Ipad. En ik kan het nergens uitzetten..

Groet,
Chris

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3784
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #451 Gepost op: 20 september 2012, 22:36:16 »
Nog een klein (mogelijk?) kritiekpuntje :

Op het stel staat, als ik het goed lees, een revisiedatum van 1963. Dat zou betekenen dat het model eigenlijk een omgekeerd L-sein moet tonen, welk immers in 1963 werd ingevoerd (anders is inzet qua tijdperk wel HEEL beperkt) Ik lees in de bespreking van Chris wat over 2 pitten frontsein. Is dat 3e sein wel op de print aanwezig en via decoder inschakelbaar?

Zou idd driepits moeten tonen. Zie:

Ander punt is de vouwbalg. Op dit model van de 82 is een brede (harmonica-vorm) vouwbalg toegepast. Een vreemd compromis tussen de smalle balg en de eerste uitvoering met linnen flappen aan de wagenbakzijkanten.
Een 'dunne' balg was bij deze uitvoering beter op z'n plek geweest.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #452 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:23 »
Fraaie plaat Wim. In Sneek, neem ik aan?

mvg,
Gert

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #453 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:43 »
Zeker op een iPad ingetikt? Die dingen maken soms de vreemdste woorden van wat je eigenlijk intikt...

mvg,
Gert

Onder instellingen, algemeen, auto-correctie uitzetten?

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #454 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:56 »
Gert,

Dank voor je bericht. Bericht heb ik opgesteld op een IPhone. Post heb ik inmiddels aangepast.

Groet Maikel

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8798
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #455 Gepost op: 20 september 2012, 22:46:52 »
Fraaie plaat Wim. In Sneek, neem ik aan?
Komt uit het boek Dieselend door Nederland, ik zie vaker oude platen geplaatst door Wim, zijn die van jou zelf, of ben je negatiefhouder? Ik zie er namelijk (bijna?) nooit een bronvermelding bij...
De smalle vouwbalg zou ik meer fout vinden dan de brede... In elk geval in 1965 had de 82 nog een brede balg (d.w.z. afdichting met rubber flappen). Att heeft er m.i. dus goed aangedaan een brede te plaatsen zoals met de Blauwe Engel gedaan heeft...


@Maikel, dat 3e frontsein kun je gewoon laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 20 september 2012, 23:16:46 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #456 Gepost op: 20 september 2012, 23:06:57 »
Die berichten over de gele 183 met snor doen mij herinneren aan Zwolle Rangeer waar dit stel uiteindelijk terzijde stond naast Plan T 515. Laatstgenoemde is uiteindelijk toch weer op de baan gekomen, terwijl de 183 na militaire(?) oefeningen naar de sloop werd afgevoerd.

Artitec, de 183 een idee voor 2013? En Roco, een gele 515?

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #457 Gepost op: 20 september 2012, 23:08:37 »
Beste Frank,

Denk dat het voor mij tijd wordt om naar bed te gaan, ben namelijk niet zo scherp meer.
Ik dacht dat de gele NS DE-2 met reclamebanden welke Artitec nu uitbrengt geen derde frontsein heeft, dat heb ik dus verkeerd gedacht het model heeft deze namelijk wel. Mocht ik besluiten om een gele DE-2 aan te passen, dan zou ik dus alleen het nummer en de snor moeten aanpassen.

Ik wilde dit toch wel even verduidelijken om te voorkomen dat er onduidelijkheden omtrent het model ontstaan.

Mvg Maikel