Doel:€250.00
Donaties:€82.50

Per saldo:€-167.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-05-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:41:02
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Albert de Heer
Vandaag om 21:37:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door eemstede
Vandaag om 21:30:58
Een stukje raccordement de Zwette in 1:87 door Jeroenproj
Vandaag om 21:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:08:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 21:07:42
Brawa 2021 door Falcon10
Vandaag om 20:56:01
Loop ik tegen het maximum aantal treinen op mijn baan aan? door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:30:59
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 20:29:20
Roco Blokkendoos: welke stroomvoerende koppelingen? door treinengup
Vandaag om 20:13:50
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 19:54:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
Vandaag om 19:45:26
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
Vandaag om 19:07:53
Een soort modules voor onder de bank door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:04:59
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door MOVisser
Vandaag om 18:58:01
Waar is dit? door Hans Reints
Vandaag om 17:54:36
Een ouderwetsch bakkerijtje in H0 door jandcargo
Vandaag om 17:37:30
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 17:35:42
Roco 63123: TEE RAm 4 bak, sounddecoder problemen. door wob
Vandaag om 17:35:06
Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021 door Wim Vink
Vandaag om 17:04:28
Opschriften verwijderen van metalen lok. Met Cif? door VAM65
Vandaag om 17:00:52
Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000 door Remunj
Vandaag om 16:57:33
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 16:46:18
De bouw van ''Industriepark'' NL in spoor N. door Chrissie
Vandaag om 16:00:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 15:41:24
De Hoekse Lijn nader bekeken. door tijgernootje
Vandaag om 14:29:51
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Peeweetm
Vandaag om 14:25:38
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door NS264
Vandaag om 13:48:01
Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
Vandaag om 12:48:06
Fleischmann Pendolino renoveren (N) versus chassis Tomytec. door NS264
Vandaag om 12:41:37
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 10424 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 19780
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2012, 21:16:43 »
De foto uit het Utrechts Archief die Jeroen liet zien is een vooroorlogse opname.



Je kunt goed zien dat het Brawa model heel goed overeenkomt met de ns-wagens. Maar voor 2012 staat er dus een tijdperk 3 wagen op het programma. Als iemand de foutjes even aan Brawa laat weten, dan komt het misschien wel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2012, 17:41:47 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1468
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2012, 23:47:08 »
Vandaag te horen gekregen en gelezen in de folder van september.

De V100 van Locon.
Bedrijfsnummer 212.

Dit is het zusje van de in Nederland rijdende 220.

Toch maar even besteld.

Groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3091
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #33 Gepost op: 11 september 2012, 00:00:56 »
Helaas geen eeneiige tweelingzus,anders had het perspectieven geopend voor de Nederlandse markt :(



Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #34 Gepost op: 11 september 2012, 01:30:25 »
Hopelijk komt Brawa nog ooit met een nummervariant. Waarschijnlijk bedenken ze zich dat een loc met een 'Nederlands' nummer misschien niet zo snel in de thuismarkt Duitsland verkocht zou worden, maar dat is natuurlijk maar giswerk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3091
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #35 Gepost op: 11 september 2012, 06:00:16 »
Loc is een heel ander type als de versies die in Nederland rijden,dus alleen een nummervariant is niet voldoende.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #36 Gepost op: 11 september 2012, 08:53:49 »
AH, maar ondertussen dacht ik aan de Spitzke, waar het wel slechts een ander nummer is. Locon doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #37 Gepost op: 11 september 2012, 10:34:57 »
Ach, Brawa, poepetrage firma die slecht luistert naar adviezen, typische vorm van conservatief!
Wim.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #38 Gepost op: 11 september 2012, 11:03:42 »
Tja, dat soort opmerkingen zal natuurlijk niet echt helpen als we nog meer Nederlandse modellen van Brawa willen zien. De RailPro V100 ligt nog vers in het geheugen en dat was voor zowel Brawa als de consument een beetje jammer (wat mij er overigens niet van heeft weerhouden om dit leuke model aan te schaffen).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Online Online
  • Berichten: 19780
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #39 Gepost op: 11 september 2012, 11:21:47 »
Als met conservatief wordt bedoeld dat Brawa kans ziet fraaie detaillering te combineren met robuustheid, dan maar conservatief. Details die bij Märklin of Roco ontbreken en bij LSM of Artitec afbreken als je ernaar kijkt, blijven bij Brawa gewoon zitten.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 10859
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #40 Gepost op: 11 september 2012, 11:46:57 »
Goesoo Henk!

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #41 Gepost op: 11 september 2012, 14:41:20 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.
En nee, ik heb geen Brawa lok,s.
Ooit eens een promo wagen van Heineken gescoord via een tijdschrift, kwam toen een Luxemburger tegen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4093
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2012, 14:43:27 »
Brawa heeft in ieder geval mijn grote belangstelling. Poeptraag of niet, dan wacht ik wel even. Bovendien zijn alle stoomlocs met digitale snufjes uitgerust wat mij wel kan bekoren. Jammer dat de prijs dan wel weer de hoogte in gaat. Maar ja je kunt niet alles hebben.
Andre

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2012, 16:11:23 »
Ook qua rij-eigenschappen is Brawa toch wel een topper... ik heb een BR216 welke geweldig mooi rijd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Online Online
  • Berichten: 19780
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2012, 16:31:18 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.

Ja, dat ze het niet erg interessant vinden. En waar zo'n Roco Railion V100 in de dump is verdwenen, zou Brawa dat nog weleens goed kunnen zien ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.