Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door Chris
Vandaag om 16:23:42
Ermehuizen anno 1974 door Chris Westerduin
Vandaag om 16:21:03
Online presentatie tramlijn Alkmaar - Amsterdam door Pauldg
Vandaag om 16:12:28
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door Zermatt
Vandaag om 16:09:38
VERPLAATST: Adventskalender, uit welke religie? door Bert van Gelder
Vandaag om 15:57:41
Tussen Vlaamse velden... door charp
Vandaag om 15:56:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:47:58
VERPLAATST: Dinamo PM32, MRP, ervaringen gevraagd. door Bert van Gelder
Vandaag om 15:44:05
VERPLAATST: Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door Bert van Gelder
Vandaag om 15:42:54
Mauritsburg (H0) door cor_b
Vandaag om 15:41:29
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door arnout
Vandaag om 15:34:52
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Rob E.
Vandaag om 15:34:41
Piekstroom bij inschakelen servo's? door Goosie
Vandaag om 15:23:46
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door Reeks77
Vandaag om 15:20:58
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:14:31
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
Vandaag om 15:07:24
Dinamo PM32, MRP, ervaringen gevraagd. door bernardrood
Vandaag om 15:05:16
ET-30 Koppeling en Pantograaf door Quinzeedied
Vandaag om 15:00:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Kronefan
Vandaag om 14:58:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 14:22:36
BNLS-modulebaan: de module tekeningen door Edsko Hekman
Vandaag om 14:22:19
ESU LokProgrammer, hoe andere decoders uitlezen? door Jan-Peter
Vandaag om 14:14:31
Depot + vervolg Vlieringen-2 door HRP
Vandaag om 14:05:23
BNLS werkspoor - NS 3908 door meino
Vandaag om 14:04:56
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door dh3201
Vandaag om 13:39:18
Wie heeft een adventskalender en/of prijsvraag? door TonM
Vandaag om 12:31:51
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 12:20:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:45:47
Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door bernardrood
Vandaag om 11:34:48
Rondom Charlois door tuurtje
Vandaag om 11:10:05
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 9964 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19357
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2012, 21:16:43 »
De foto uit het Utrechts Archief die Jeroen liet zien is een vooroorlogse opname.



Je kunt goed zien dat het Brawa model heel goed overeenkomt met de ns-wagens. Maar voor 2012 staat er dus een tijdperk 3 wagen op het programma. Als iemand de foutjes even aan Brawa laat weten, dan komt het misschien wel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2012, 17:41:47 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2012, 23:47:08 »
Vandaag te horen gekregen en gelezen in de folder van september.

De V100 van Locon.
Bedrijfsnummer 212.

Dit is het zusje van de in Nederland rijdende 220.

Toch maar even besteld.

Groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #33 Gepost op: 11 september 2012, 00:00:56 »
Helaas geen eeneiige tweelingzus,anders had het perspectieven geopend voor de Nederlandse markt :(



Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #34 Gepost op: 11 september 2012, 01:30:25 »
Hopelijk komt Brawa nog ooit met een nummervariant. Waarschijnlijk bedenken ze zich dat een loc met een 'Nederlands' nummer misschien niet zo snel in de thuismarkt Duitsland verkocht zou worden, maar dat is natuurlijk maar giswerk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #35 Gepost op: 11 september 2012, 06:00:16 »
Loc is een heel ander type als de versies die in Nederland rijden,dus alleen een nummervariant is niet voldoende.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #36 Gepost op: 11 september 2012, 08:53:49 »
AH, maar ondertussen dacht ik aan de Spitzke, waar het wel slechts een ander nummer is. Locon doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #37 Gepost op: 11 september 2012, 10:34:57 »
Ach, Brawa, poepetrage firma die slecht luistert naar adviezen, typische vorm van conservatief!
Wim.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #38 Gepost op: 11 september 2012, 11:03:42 »
Tja, dat soort opmerkingen zal natuurlijk niet echt helpen als we nog meer Nederlandse modellen van Brawa willen zien. De RailPro V100 ligt nog vers in het geheugen en dat was voor zowel Brawa als de consument een beetje jammer (wat mij er overigens niet van heeft weerhouden om dit leuke model aan te schaffen).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19357
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #39 Gepost op: 11 september 2012, 11:21:47 »
Als met conservatief wordt bedoeld dat Brawa kans ziet fraaie detaillering te combineren met robuustheid, dan maar conservatief. Details die bij Märklin of Roco ontbreken en bij LSM of Artitec afbreken als je ernaar kijkt, blijven bij Brawa gewoon zitten.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 10679
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #40 Gepost op: 11 september 2012, 11:46:57 »
Goesoo Henk!

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #41 Gepost op: 11 september 2012, 14:41:20 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.
En nee, ik heb geen Brawa lok,s.
Ooit eens een promo wagen van Heineken gescoord via een tijdschrift, kwam toen een Luxemburger tegen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3943
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2012, 14:43:27 »
Brawa heeft in ieder geval mijn grote belangstelling. Poeptraag of niet, dan wacht ik wel even. Bovendien zijn alle stoomlocs met digitale snufjes uitgerust wat mij wel kan bekoren. Jammer dat de prijs dan wel weer de hoogte in gaat. Maar ja je kunt niet alles hebben.
Andre

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2012, 16:11:23 »
Ook qua rij-eigenschappen is Brawa toch wel een topper... ik heb een BR216 welke geweldig mooi rijd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19357
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2012, 16:31:18 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.

Ja, dat ze het niet erg interessant vinden. En waar zo'n Roco Railion V100 in de dump is verdwenen, zou Brawa dat nog weleens goed kunnen zien ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.