Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielen gelijkzetten? door AB 7216
Vandaag om 11:40:58
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door freekvo
Vandaag om 11:38:47
Baanplan La Vie de la Reine - H0 Fleischmann profi door freekvo
Vandaag om 11:37:39
Wagons klimmen uit puntstuk / leverancier wielafstand gereedschap gezocht door MOVisser
Vandaag om 11:31:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 11:28:45
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 11:27:35
Croppers Yard, iets kleins in 00 door Whis
Vandaag om 11:26:22
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
Vandaag om 11:19:33
Line-up foto's van modellen door lex stoom
Vandaag om 11:16:45
Projekt 083-338 door GORILLUS
Vandaag om 11:15:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GORILLUS
Vandaag om 11:10:32
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door GORILLUS
Vandaag om 11:07:28
Problemen met Roco wissels door Ronald Halma
Vandaag om 10:55:55
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door bernhard67
Vandaag om 10:55:54
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door St00mboy
Vandaag om 10:55:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 10:43:50
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door Pauldg
Vandaag om 10:22:28
Problemen met het instellen van de Ulhenbrock 63320 decoders door Josephes
Vandaag om 10:14:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:39:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 09:36:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:36:14
NS 6100 van GM&S door HaHoHo
Vandaag om 09:22:17
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:26:40
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door ingenium
Vandaag om 03:04:50
Trix 22300 loopt (nog) niet door Biesje
Vandaag om 00:59:02
Max. draadlengte bij massadetectie door 1200blauw
28 maart 2020, 23:21:40
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Eric B
28 maart 2020, 23:00:38
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
28 maart 2020, 22:49:48
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Eric B
28 maart 2020, 21:35:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 maart 2020, 21:05:23
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 9471 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2012, 14:14:06 »
Ja snap ik Romar, maar ik wilde dus even weten of er niet twee soortgelijke, maar toch verschillende types in werkelijkheid bij ITL rondrijden. Ik begrijp nu dus dat dat niet het geval is.

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8460
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2012, 14:20:30 »
Ik heb ook een vraag aan de kenners: Kwamen de Bmhe-rijtuigen van de DR, afgebeeld op bladzijde 38-41 ooit in Nederland?

Dergelijke (of ogenschijnlijk verwante) rijtuigen in het groen op 15 maart 1986 achter de 1616 in een kindertrein uit de DDR NL binnen zien komen (via Ah) maar geen organiek bezoek als je dat bedoelt...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2012, 14:23:05 »
Dat laatste bedoelde ik inderdaad. Dank voor de info.

mvg,
Gert

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 311
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2012, 19:41:14 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2012, 21:09:12 »
Jammer inderdaad van de ITL en Spitzke, maar misschien kan BRAWA op basis van dit model wel een V100 van HUSA maken.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6468
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2012, 21:14:22 »
Heeft HUSA dan een V100?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5131
    • grootspoorfoto's
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2012, 21:14:41 »
Nee niet in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2012, 21:19:46 door rail4marcel »
Voor actuele grootspoorfoto's zie  site

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2012, 21:16:18 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6468
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2012, 21:19:21 »
Ow, een buitenlandse HUSA V100. Ik dacht aan een versie die in Nederland reed. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2012, 09:23:50 »
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Ah, da's jammer, want als je met Google Earth op Weert inzoomt, zie je (behalve dat het kermis is) een Spitzke V100 op weg naar het zuiden rijden.

Overigens staat de RailPro V100 in de folder, nota bene een foto van het origineel met donkergrijze huif (en een te licht blauw voor de Nederlandse vlag, zodat ze op die van Luxemburg lijkt). Niet dat het mij verder uitmaakt, aangezien ik 'm al heb en er blij mee ben.

Edit: ah, schaal N, ik dacht al. Overigens lijkt het dus mee te vallen met de paniekverhalen dat Brawa niet meer voor de Nederlandse markt zou willen produceren vanwege het gedoe met de juiste kleur grijs.

- Peter
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2012, 09:27:36 door Peter Korsten »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6468
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2012, 10:24:02 »
Dat geldt natuurlijk alleen voor H0, N is nog wel lief enzo. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

arentjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2012, 11:09:48 »
Ook weer een BR 216. Dit keer de 035. De loc was omstreeks 1980 gestationeerd in Gelsenkirchen-Bismarck en Oberhausen dus 'in het echie' waarschijnlijk niet in NL ingezet geweest. http://www.diesellok.v160.info/index.php?option=com_steckbrief&view=detail&id=216035&fz=216+035-6&Itemid=245
tp iv, diesel ns/db/dr/cd

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4006
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2012, 15:04:05 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Laatste opmerking is maar gedeeltelijk juist.

V100-SP-001 is niet toegelaten als trein op in dienst zijnd spoor, maar is zeker diverse keren in Nederland geweest om als loc te worden ingezet op buiten dienst gesteld spoor!

Onder andere achter een ACTS125x met fcs'n naar Zutphen-Dieren in 2004  (y)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18763
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2012, 21:04:40 »
En in de folder ook een Nederlandse goederenwagen.

http://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/gueterwagen/48262-gedeckter-gueterwagen-chdg-ns.html

Erg leuk, omdat dit geen na de oorlog achtergebleven wagen is, maar bij een serie hoort die begin jaren twintig door ns werd aangeschaft. De wagens waren gebaseerd op de Duitse g10 wagens, vandaar dat Brawa zeer goed gelijkende modellen kan leveren. Is toch meer een ns-wagen dan al die achtergebleven enkelingen waar we altijd mee worden doodgegooid.

Hans Nahon liet al weten dat de bruine kleur en het opschrift Nederland niet samen gaan. Los van de kleur lijkt het als een tijdperk 3a wagen te zijn bedoeld.
Nog leuker zou een tijdperk 2 wagen zijn geweest op basis van dit model. Maar misschien komt dan nog.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2012, 21:12:08 »
Hierbij de orginele opmerking van Hans en de reactie van Thowra uit het ontspoorde N/H0-draadje:

En ook Brawa deed weer belabberd huiswerk: een bruine wagen met opschrift "NEDERLAND" is fout, en het graanopschrift moet een geel vlak zijn....

- hans -

@Zolderling (Hans N.)
Volgens de afbeelding gaat dit om een 'handmonster' en denk ik persoonlijk dat het een en ander nog aangepast gaat worden. Anders is het inderdaad een foutief model van Brawa.
Hoewel Hans?
check..http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1920-1930/163215
Of is dat een grijs exemplaar? Ben daar niet zo thuis in eerlijk gezegd.

Jeroen