Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door JM78
Vandaag om 22:56:18
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 22:51:07
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
Vandaag om 22:46:21
Probleem functiedecoder Lenz LF101XF door wob
Vandaag om 22:38:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 22:37:18
Frans loodsje et cetera door MOVisser
Vandaag om 22:36:33
Toekomst van modeltreinbeurzen? door MOVisser
Vandaag om 22:31:28
NS D 4101-45 spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:21:37
Sint Valies (Testbaantje in een koffer, h0f) door minibart
Vandaag om 22:20:11
Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing door Falcon10
Vandaag om 22:12:55
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door bosje77
Vandaag om 22:04:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ric
Vandaag om 22:02:23
Waar zijn dienstregelingen te vinden van goederentreinen in Nederland? door Bart Zegers
Vandaag om 22:01:15
Seinen in het station. door heuvelbaan
Vandaag om 21:33:44
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door KJB
Vandaag om 21:04:55
Probleeem decoder 80 017 stoomloc door RE465
Vandaag om 20:32:55
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door Andries
Vandaag om 20:31:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 20:25:22
Treinbaan bouwen in een koffer door coldforged
Vandaag om 20:24:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frycio82
Vandaag om 20:04:44
NS baan in Las Vegas door Daan in Las Vegas
Vandaag om 19:46:13
Humbrol Acrylic Varnish mat slaat wit uit door Sven
Vandaag om 19:45:20
De kleine modellen met het grote voorbeeld door tijgernootje
Vandaag om 19:30:18
Diorama in schaal 0 met een lengte van 8 m door Peter Kleton
Vandaag om 19:25:55
Bemo De 2/2 151 wil digitaal niet (meer) rijden, analoog wel. door VvKan
Vandaag om 18:34:49
Foto-techniek voor modeltreinen, softwarematig grote scherptediepte (Focus Stack door borotof
Vandaag om 16:58:16
NS Dienstgebouw bouwen voor Hoekdam door Forever Rocofan
Vandaag om 16:20:12
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
Vandaag om 14:55:03
Doornvliet door spoorzeven
Vandaag om 14:33:07
Omloopplan 1364 Hamburg door Ronald69
Vandaag om 13:22:25
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 9675 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2012, 14:14:06 »
Ja snap ik Romar, maar ik wilde dus even weten of er niet twee soortgelijke, maar toch verschillende types in werkelijkheid bij ITL rondrijden. Ik begrijp nu dus dat dat niet het geval is.

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8457
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2012, 14:20:30 »
Ik heb ook een vraag aan de kenners: Kwamen de Bmhe-rijtuigen van de DR, afgebeeld op bladzijde 38-41 ooit in Nederland?

Dergelijke (of ogenschijnlijk verwante) rijtuigen in het groen op 15 maart 1986 achter de 1616 in een kindertrein uit de DDR NL binnen zien komen (via Ah) maar geen organiek bezoek als je dat bedoelt...
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2012, 14:23:05 »
Dat laatste bedoelde ik inderdaad. Dank voor de info.

mvg,
Gert

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 312
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2012, 19:41:14 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2012, 21:09:12 »
Jammer inderdaad van de ITL en Spitzke, maar misschien kan BRAWA op basis van dit model wel een V100 van HUSA maken.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6573
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2012, 21:14:22 »
Heeft HUSA dan een V100?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5140
    • grootspoorfoto's
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2012, 21:14:41 »
Nee niet in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2012, 21:19:46 door rail4marcel »
Voor grootspoorfoto's zie site

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • flickr fotopagina
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2012, 21:16:18 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6573
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2012, 21:19:21 »
Ow, een buitenlandse HUSA V100. Ik dacht aan een versie die in Nederland reed. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2012, 09:23:50 »
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Ah, da's jammer, want als je met Google Earth op Weert inzoomt, zie je (behalve dat het kermis is) een Spitzke V100 op weg naar het zuiden rijden.

Overigens staat de RailPro V100 in de folder, nota bene een foto van het origineel met donkergrijze huif (en een te licht blauw voor de Nederlandse vlag, zodat ze op die van Luxemburg lijkt). Niet dat het mij verder uitmaakt, aangezien ik 'm al heb en er blij mee ben.

Edit: ah, schaal N, ik dacht al. Overigens lijkt het dus mee te vallen met de paniekverhalen dat Brawa niet meer voor de Nederlandse markt zou willen produceren vanwege het gedoe met de juiste kleur grijs.

- Peter
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2012, 09:27:36 door Peter Korsten »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6573
  • Spoor N
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2012, 10:24:02 »
Dat geldt natuurlijk alleen voor H0, N is nog wel lief enzo. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

arentjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2012, 11:09:48 »
Ook weer een BR 216. Dit keer de 035. De loc was omstreeks 1980 gestationeerd in Gelsenkirchen-Bismarck en Oberhausen dus 'in het echie' waarschijnlijk niet in NL ingezet geweest. http://www.diesellok.v160.info/index.php?option=com_steckbrief&view=detail&id=216035&fz=216+035-6&Itemid=245
tp iv, diesel ns/db/dr/cd

Floris

  • Online Online
  • Berichten: 4095
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2012, 15:04:05 »
Informatie over de ITL en Spitzke V100 is hier te vinden:
ITL 293.02: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=39179&action=portrait
Spitzke V100-SP-001: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1401007&id=38969&action=portrait

De Spitzke V100 is een van de Spitzke V100'en die niet is toegelaten in Nederland.

Laatste opmerking is maar gedeeltelijk juist.

V100-SP-001 is niet toegelaten als trein op in dienst zijnd spoor, maar is zeker diverse keren in Nederland geweest om als loc te worden ingezet op buiten dienst gesteld spoor!

Onder andere achter een ACTS125x met fcs'n naar Zutphen-Dieren in 2004  (y)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19038
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2012, 21:04:40 »
En in de folder ook een Nederlandse goederenwagen.

http://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/gueterwagen/48262-gedeckter-gueterwagen-chdg-ns.html

Erg leuk, omdat dit geen na de oorlog achtergebleven wagen is, maar bij een serie hoort die begin jaren twintig door ns werd aangeschaft. De wagens waren gebaseerd op de Duitse g10 wagens, vandaar dat Brawa zeer goed gelijkende modellen kan leveren. Is toch meer een ns-wagen dan al die achtergebleven enkelingen waar we altijd mee worden doodgegooid.

Hans Nahon liet al weten dat de bruine kleur en het opschrift Nederland niet samen gaan. Los van de kleur lijkt het als een tijdperk 3a wagen te zijn bedoeld.
Nog leuker zou een tijdperk 2 wagen zijn geweest op basis van dit model. Maar misschien komt dan nog.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2012, 21:12:08 »
Hierbij de orginele opmerking van Hans en de reactie van Thowra uit het ontspoorde N/H0-draadje:

En ook Brawa deed weer belabberd huiswerk: een bruine wagen met opschrift "NEDERLAND" is fout, en het graanopschrift moet een geel vlak zijn....

- hans -

@Zolderling (Hans N.)
Volgens de afbeelding gaat dit om een 'handmonster' en denk ik persoonlijk dat het een en ander nog aangepast gaat worden. Anders is het inderdaad een foutief model van Brawa.
Hoewel Hans?
check..http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1920-1930/163215
Of is dat een grijs exemplaar? Ben daar niet zo thuis in eerlijk gezegd.

Jeroen