Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Ronald Halma
Vandaag om 20:15:36
probleem N piccolo engels wissel door hielke1501
Vandaag om 20:14:54
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit F
Vandaag om 20:13:03
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 20:11:27
Modules van Kees Gorter door St00mboy
Vandaag om 20:09:37
Flacatlan in N door nkob
Vandaag om 20:09:22
Faller 2020 door modelattic
Vandaag om 20:07:47
Dordrecht jaren 70 door Rob Hagg
Vandaag om 20:04:55
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Norway13
Vandaag om 20:04:45
EifelBurgenBahn door Krokodil68
Vandaag om 20:03:59
Projekt 083-338 door hervé
Vandaag om 19:54:31
Tal der Eichhörnchen. N door Gerhard64
Vandaag om 19:53:47
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel door Martin Welberg
Vandaag om 19:51:19
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 19:50:00
Transfers/Decals (rol) koersborden door Marc tramt
Vandaag om 19:48:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 19:47:16
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 19:41:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 19:39:36
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 19:33:14
Fl 1657 digitaliseren n-spoor door frans51
Vandaag om 19:33:08
Baanbouw Bosje77 door KJB
Vandaag om 18:59:37
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door FritsT
Vandaag om 18:56:08
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Eric B
Vandaag om 18:43:29
Bouwen van modellen bestaande uit gips door Wim Vink
Vandaag om 18:41:36
NTM goederenwagens in Spoor-0 door Tulpendaal
Vandaag om 18:32:48
Treinongeval Rijnstrecke door Chris2412
Vandaag om 18:27:34
Montage bouwkit Weinert BR 93 door puntenglijder
Vandaag om 18:15:05
63410 via iTrain en z21 licht laten schakelen? door H. de Kaste
Vandaag om 18:05:02
Gezocht: emplacementsverlichtingspaal in Nederlandse stijl door Gert Arkema
Vandaag om 17:53:04
Decoder stuurstand configureren door wob
Vandaag om 17:47:42
  

Auteur Topic: Brawa H0 2012  (gelezen 9475 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18772
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2012, 21:16:43 »
De foto uit het Utrechts Archief die Jeroen liet zien is een vooroorlogse opname.



Je kunt goed zien dat het Brawa model heel goed overeenkomt met de ns-wagens. Maar voor 2012 staat er dus een tijdperk 3 wagen op het programma. Als iemand de foutjes even aan Brawa laat weten, dan komt het misschien wel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2012, 17:41:47 »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1430
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2012, 23:47:08 »
Vandaag te horen gekregen en gelezen in de folder van september.

De V100 van Locon.
Bedrijfsnummer 212.

Dit is het zusje van de in Nederland rijdende 220.

Toch maar even besteld.

Groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #33 Gepost op: 11 september 2012, 00:00:56 »
Helaas geen eeneiige tweelingzus,anders had het perspectieven geopend voor de Nederlandse markt :(



Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #34 Gepost op: 11 september 2012, 01:30:25 »
Hopelijk komt Brawa nog ooit met een nummervariant. Waarschijnlijk bedenken ze zich dat een loc met een 'Nederlands' nummer misschien niet zo snel in de thuismarkt Duitsland verkocht zou worden, maar dat is natuurlijk maar giswerk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #35 Gepost op: 11 september 2012, 06:00:16 »
Loc is een heel ander type als de versies die in Nederland rijden,dus alleen een nummervariant is niet voldoende.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #36 Gepost op: 11 september 2012, 08:53:49 »
AH, maar ondertussen dacht ik aan de Spitzke, waar het wel slechts een ander nummer is. Locon doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #37 Gepost op: 11 september 2012, 10:34:57 »
Ach, Brawa, poepetrage firma die slecht luistert naar adviezen, typische vorm van conservatief!
Wim.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #38 Gepost op: 11 september 2012, 11:03:42 »
Tja, dat soort opmerkingen zal natuurlijk niet echt helpen als we nog meer Nederlandse modellen van Brawa willen zien. De RailPro V100 ligt nog vers in het geheugen en dat was voor zowel Brawa als de consument een beetje jammer (wat mij er overigens niet van heeft weerhouden om dit leuke model aan te schaffen).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18772
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #39 Gepost op: 11 september 2012, 11:21:47 »
Als met conservatief wordt bedoeld dat Brawa kans ziet fraaie detaillering te combineren met robuustheid, dan maar conservatief. Details die bij Märklin of Roco ontbreken en bij LSM of Artitec afbreken als je ernaar kijkt, blijven bij Brawa gewoon zitten.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 10463
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #40 Gepost op: 11 september 2012, 11:46:57 »
Goesoo Henk!

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #41 Gepost op: 11 september 2012, 14:41:20 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.
En nee, ik heb geen Brawa lok,s.
Ooit eens een promo wagen van Heineken gescoord via een tijdschrift, kwam toen een Luxemburger tegen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3694
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2012, 14:43:27 »
Brawa heeft in ieder geval mijn grote belangstelling. Poeptraag of niet, dan wacht ik wel even. Bovendien zijn alle stoomlocs met digitale snufjes uitgerust wat mij wel kan bekoren. Jammer dat de prijs dan wel weer de hoogte in gaat. Maar ja je kunt niet alles hebben.
Andre

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3807
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2012, 16:11:23 »
Ook qua rij-eigenschappen is Brawa toch wel een topper... ik heb een BR216 welke geweldig mooi rijd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18772
Re:Brawa H0 2012
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2012, 16:31:18 »
Ik had die jongens jaren (veel) al eens foto,s laten zien van de verschillende V100,en.
Dat was toen kort nadat zij in ons land opdoken, nou dan weet je het wel.

Ja, dat ze het niet erg interessant vinden. En waar zo'n Roco Railion V100 in de dump is verdwenen, zou Brawa dat nog weleens goed kunnen zien ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.