Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
De Hondsrugbaan door Noordernet
Vandaag om 20:38:51
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
  

Auteur Topic: Programmeren Digirails DR4018 en DR4010  (gelezen 70423 keer)

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #45 Gepost op: 06 januari 2012, 14:39:34 »
Ben ik nu echt zo dom? Ik begrijp helemaal niets van al die termen en kreten op dit forum zodra het over digitaal gaat. Nu niet gelijk reageren, ik bedoel niet dat het moeilijk is, ik VIND het moeilijk. Op het ogenblik bezig met het ombouwen van mijn modelspoorbaan en mede omdat het meeste materiaal meer dan 50 jaar oud is blijft alles analoog. Twee draadjes aan de rails, drie aan een wissel of sein is voor mij nog allemaal te begrijpen. En dat er dan wat gebeurt als ik aan een trafo draai of knop indruk is ook nog te snappen, maar zodra ze beginnen over synchroniseren, data, bits, adresseren etc. wordt het mij allemaal te veel. Ik wil mijn hobby begrijpelijk en eenvoudig en vooral betaalbaar houden en kies bewust voor analoog. Zijn er meer die er zo over denken?

Gert1

  • Gast
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #46 Gepost op: 06 januari 2012, 15:01:56 »
Als je daar een discussie over wilt, start dan s.v.p. een nieuw draadje op. Dit draadje gaat expliciet over het programmeren van digirails dr4018 en 4010. We gaan hier dus niet over iets anders discussiëren.

mvg,
Gert

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #47 Gepost op: 06 januari 2012, 19:32:47 »
@Karst,

Inmiddels heb ik één van de decoders werkend, mede dankzij je statistisch mathematische exposé. Als je daarnaast weet welke fouten in manual staan en wat je er dan wel moet lezen, lukt het goed met POM. Ik blijf het wel vervelend vinden dat je dan de CV-waarden niet uit kunt lezen. CV47 staat nu op 7 en de decoder werkt keurig als decoder voor 4 NS-seinen vanaf adres 109.
Ik heb FMZ uitgeschakeld op het TwinCenter, omdat dat al ruzie had met de Edits-booster. Het vervelende is wel dat je dat niet als default kunt uitschakelen voor de wisseladressen. Het TC begint dus altijd in de FMZ-mode als je een wisseladres definieert. Ik heb daarover hier op het forum ooit een draadje geopend, maar nooit antwoord op gehad (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36877.msg561775.html#msg561775). Ik heb nu dus 16 opeenvolgende adressen (109 - 124) gedefineerd in DCC mode.
Ik heb het meertalige boekje (Fleischmann partno 6891) bij het TwinCenter (Nederlands, Italiaans, Spaans, Frans). In het Nederlandse deel staat op blz 50: "De programmeer- en uitleesmethode zijn gelijk aan die van de in hoofdstuk 10.5.1 beschreven methodes voor de registerprogrammering." Daar staat: "Wordt de ENTER-toets ingedrukt terwijl de cursor zich in de linker helft bevindt, dan leest het TWINCENTER de waarde van dit register uit. Tijdens dit uitlezen wordt de leesactiviteit van het TWINCENTER door het woord "read" en een draaiende balk in het bovenste deel van het display aangegeven. Dit kan ongeveer 30 sec. duren." Het draaiende balkje en het woord "read" zijn niet te zien en er gebeurt ook niets. Overigens zie je bij het programmeren ook niets, alleen verschijnt het woord "Ok!" vrijwel onmiddellijk. Ook in het Spaans en Frans wordt over programmeren en uitlezen gesproken. Het Italiaans beperkt zich tot programmeren.
Nogmaals bedankt voor je ondersteuning en ook die van Roy. Uiteindelijk hebben jullie er wel voor gezorgd dat het nu werkt, al was het met een omweg, maar ja dat zijn vaak de mooiste en leerzaamste routes.

@Cottage Railways,
Ik begrijp je verbijstering, maar op zich is digitaal rijden simpel. Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt, van heel simpele digitale bediening tot ingewikkelde programma's. In dit draadje hadden we alleen te maken met een stukje hardware met gebruiksaanwijzing, maar dat heb je bij mensen ook af en toe. Als je dat eenmaal weet, is er vaak prima mee te werken. 
Met beste groeten,

Dirk Meijer

RuudNy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #48 Gepost op: 07 januari 2012, 12:01:52 »
Hallo allemaal,

Na aandachtig dit forum lezen en de handleiding werkt de decoder bij mij. Op het moment gebruik ik hem alleen voor wissels en kan ik ze ook prima bedienen met de intellibox. Als beginadres heb ik 13 genomen, alles op DCC gezet en dat werkt. Het uitlezen gaat nu ook als ik maar de "signal" en "power" aansluit op de programmeeruitgang en vaak genoeg op "enter" drukken (soms een keer of 10 :-\) dan kan ik de instellingen lezen en wijzigen.
Mijn tweede decoder gaat gebruikt worden voor NS 3-licht seinen en hoe dat geprogrammeerd gaat worden weet ik nog niet maar dat is een projectje voor het weekend.
Als ik dat dan allemaal snap komt de volgende stap en dat is met koploper aan de gang, maar zover is het denk ik nog lang niet.


Sjoerd

Dag Sjoerd,

Dat is goed nieuws en geeft de burger weer moed. Had jij ook nog CV47 geprogrammeerd? Ik maak wel wat vorderingen maar loop tegen een compleet verkeerde configuratie aan. de handleiding van de DR4018 is echt zeer slecht geschreven.

Ik zag al weer wat goede tips van Karst die ik ook dit weeend ga uitproberen.

De truuc bij programmeren via het programmeerspoor is dus zowel de DR4018 Power en Signal lijnen op de IB II progr uitgang aan te sluiten. Dat is jou dus uiteindelijk na een paar keer enter gelukt. Zo staat het feitelijk ook wel in de handleiding.

Waarom begin je bij adres 13 en niet bij 5 voor 8 wissels? De handleiding suggereert namelijk 5, voor de eerste functiedecoder.

Groet,
Ruud   

RuudNy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #49 Gepost op: 07 januari 2012, 12:25:01 »
Hoi Ruud,

Er lijkt inderdaad iets heel erg mis met de combinatie DR4018 - IB II bij jou...

Ten eerste: CV8 op 8 kan alleen via de CV-MODE ( dus op de prog. rails ) niet via POM. Dus dat je daar geen verschil merkt, is niet bijzonder ;)

Ten tweede: POM geeft geen terugmelding over een al dan niet geslaagde programmeer actie.

Ten derde: Dat verschillende 'OUT's' op 1 adres reageren, betekent dat de decoder op een instelling staat die jij niet verwacht. Gezien de zwakke puls, lijkt het mij dat het ding op 1` of ander seinbeed staat.

Ten vierde: Adres 21 geeft aan, dat het de tweede reeks is uit een reeks van 16. Overigens vind ik dit nog het meest vreemde aan het hele verhaal.... Dus de hamvraag: Heb je al eerder wisseldecoders aan je IB II gehad, zo ja welke en hoe schakel je die dan ?? Voor de vraag hoe je je wisselgroepen indeelt, even kijken in Hfdst 6 van je handleiding. Ik heb niet zo'n apparaat hier, dus ik kan het je niet voorspelen. Als je verder geen wisseldecoders heb, adviseer ik je om ook de basisinstelling van je wisseladressen ( zie handleiding hfdst 4 ( dacht ik ) op DCC te zetten.

Ten vijfde: CV47 is een heel simpele CV. Daar kunnen de waarden van 0 t/m 13 in geschreven worden. Wat die betekenen staat op bladzijde 5 van de DR4018 handleiding. De twee kolommen 'Default' en 'Value' met een dikke zwarte stift doorhalen !! Absoluut incorrect :'( Het aangegeven 'beginnummer' klopt wel, evenals het aantal gebruikte adressen.
Dus... om 8 spoelaandrijvingen te proggen:

-
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Als laatste vraag: Hoe ( ik bedoel stap voor stap met de handelingen op de IB II en de DR4018 ) stel jij het adres van de 4018 in ?
Kun je dat hier eens neerschrijven ?

Grtzz,

Karst

Dag Karst,

Dank voor je aanvullende hulp.

Decoder-beginadres:
Het beginadres voor de decoder programmeer ik als volgt.

Aansluitingen:
  • Power op 12V AC van transformer
    Signal op Hoofdspoor (POM mode dus) van IBII

    Lampje of wissle op OUT-1 (1) aangesloten (maar is denk ik nodig)

    De eerste (bovenste) procedure van de manual Pag 3 volgen (Wisseladres instellen)
    • druk op switch DR4018
      select adres op IBII en bedien deze
      LED dooft op DR4018 


Daarna is het mogelijk de uitgangen aan te sturen. Maar dan begint de problematiek die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de verkeerde CV47 instelling.
Ik zal proberen dit weekend CV47 te programmeren via de progr-mode. Toto op heden heb ik nog neit de indruk gehad dat programmeren via de progr mode werkt. Ik krijg steeds de melding op de IBII dat er gen raislpanning op de progr mode uitgang staat. Hoe kan ik dat oplossen?
Bovendien lees ik op dit forum dat je ook de power van de DR4018 op de progr-uitgang van de IBII moet aansluiten. Klinkt onlogisch maar ja. Ook staat het zo beschreven op pag 3 (onder CV-programmerinmg / Uitlezing via programmeerspoor in de handleiding.

CV8:
Je geeft aan dat CV8 niet via POM te programmeren is. Toch heb ik de indruk dat er wel iets gebeurt. Als ik dat namelijk doe, kan ik daarna de OUT-pulsen niet meer aansturen. Blijkbaar wordt CV8 wel gezet. Welke decimale waarde moet CV8 nu hebben. Ik neem aan 8 zoals (dus binair 00001000) imn de handleiding wordt weergegeven voor fabrieksinstellingen.

Wisseladres 21:
Ja inderdaad erg vreemd. Zal waarschijnlijk aan de preset van CV47 liggen. Dit is de eerste keer dat ik een decoder gebruik Dus nooit eerder iets aan de IBII gehad, muv een terugmelder via Loconet. Ik werd op het idee van Digiraisl gebracht vanweeg de goede prijs/hoeveelheid (8) verhouding. De programmeerproblematiek werd er niet bij vermeld ;-).

Wisselgroepinstellingen:
Ik zal H4 en H6 van de IBII nog eens aandachtig bestuderen.

CV47:
Je geeft aan dat de handleiding op pag 5 hier incorrecte info weergeeft in de kolommen 'default' en 'value'. Betekent dit dat de DR4018 dan niet af fabriek default op preset 0 staat? Asl dat namelijk zo is, zal programmering van CV8 op waarde 8 niet direct tot de juiste preset (voor mij dus 8 wissels) leiden.
Wat de programmering van CV47 betreft. Moet ik nu de CV47 op decimale waarde 0 programmeren (dus binair 0)? Wat is de intentie van de manaul writer dan geweest met de kolom 'value'. ik heb naleijk wel eens geprobeert decimaal 143 in CV47 te programmeren in de veronderstelling dat dit leidt tot preset 0 (8 wisseladressen)

Enfin, we gaan het weer proberen, pfff. ;-)

Groet,
Ruud

Digikeijs

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • www.digikeijs.com
    • Digikeijs
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #50 Gepost op: 07 januari 2012, 21:24:40 »
Hoi allemaal,

De DR4018 decoder is precies conform DCC protocol specificaties die module adressering voorschrijft.
Echter is gebleken dat dit in combinatie met sommige centrales (die niet exact het protocol volgen)
voor een aantal gebruikers te moeizaam is. Daarom is er besloten een update uit te brengen waarbij
de adressering lineaire overeenkomstig met de aanduiding op de centrale zal zijn.

Daarbij wordt de procedure een stukje makkelijker:

Gewoon een willekeurig wisseladres kiezen op de centrale. Knopje op module indrukken totdat de rode led constant brand, wissel bedienen en het beginadres ( OUT1 ) staat identiek aan het adres op de centrale. De adresrange gaat vanaf daar in.
Dus b.v. bij 8 wissels --> Wisseladres op centrale = 313 geeft wisseladressen 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 en 320 of
wisseladres op centrale = 1 geeft wisseladressen 1,2,3,4,5,6,7,8

Mensen die behoefte hebben aan deze update kunnen hun modules naar onderstaand adres opsturen waarbij
de update zelf gratis zal worden uitgevoerd. (stop er wel even een verzoek bij anders weet niemand waar het over gaat.)

DIGIRAILS
Postbus 50174
1305AD Almere

Groet,
DIGIRAILS

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #51 Gepost op: 07 januari 2012, 23:01:06 »
Strakke actie Roy !  (y) (y)

Grtzz,

Karst

Kwste

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #52 Gepost op: 08 januari 2012, 09:06:06 »
...

Mensen die behoefte hebben aan deze update kunnen hun modules naar onderstaand adres opsturen waarbij
de update zelf gratis zal worden uitgevoerd. (stop er wel even een verzoek bij anders weet niemand waar het over gaat.)

Dat noem ik nu service!
Alvast bedankt.

Groeten Maarten

RuudNy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #53 Gepost op: 08 januari 2012, 12:07:25 »
Strakke actie Roy !  (y) (y)

Grtzz,

Karst

Hoi Karst en Roy,

Klinkt goed, en neem het in overweging. Maar, ik geef het nog niet op.

Ik ben na de testen van gisteren er nog niet.

Om nu tot programmeeracties over te gaan wil ik eerst de DR4018 analysren door verschillende CVs uit te lezen met de IBII. Dit is dus de tweede procedure in de handleiding op pagina 3 (CV Programmering / Uitlezing via programmeerspoor). M.n. CV8 is belangrijk om te bekijken of waarde 8 (fabrieksinstellingen er in staat)./ Bovendien wil ik in CV47 de waarde 0 prorammeren zoals Karst had aanbevolen. (CV47 is blijkbaar niet leesbaar). Omdat het er nogal op aankomt per procedure waar je de Power en Signal op aansluit even in de details hieronder.

De procedure volgend:

- Op OUT1 een weesrstand aansluiten tussen polen 1 en C ivm bevestiging aan centrale. ik heb hier een gloeilampje aangesloten. De impedantie daarvan is ca 33 Ohm. Dus nog minder dan die 270 Ohm. Overigens meldt de handleiding niet aan welke polen de weerstand moet komen te hangen. Dit heb ik van dit forum. Ik had namelijk verwacht dat je juist de weerstand tussen OUT-1 pool 1 en de massa zou moeten aansluiten.

- Power en signla aansluiten op rail van de DCC centrale.

- Druk op schakelaar DR4018

- Echter als de DCC centrale een progr uitgang heeft => schakel de DCC centrale uit en sluit nu de decoder aan op de progr uitgang. Tja, maar hoe. Beide (Power en Signal, alleen Signal, of nog anders?)

- Programmeer/(Lees uit) volgens CV byte of bit programming. Ik neem aan in de IBII via decoder programming => DCC => CV programming.
Wat betekent trouwens CV verklaring (de eerste optie)?

- Selecteer het gewenste beginadres op uw centrale en bedien deze. Wat betekent hier 'Bedien' deze op de IBII?
 
- De LED dooft.


Nu ik heb twee opties uitgeprobeerd om CV8 en anderen te lezen.

Optie1: Power en Signal op Progr uitgang van de DCC

Zonder dat de DR4018 switch aanstond is het me gelukt de CV8 waarde uit te lezen. Er kwam echter de waarde 0 op. Daarna geprobeerd de CV8 te programmeren naar waarde 8. En daarna weer uitlezen. Weer kreeg ik waarde 0. Wat doe ik niet goed cq gaat er niet goed?


Optie2: power op 12 V gelaten (railspanning) en Signal op progr.

Bij uitlezen krijg ik de foutmelding geen Loc. Dit terwil ik de draden direct aansluit (dus geen fysiek rail en locs gebruik. Waarom krijg ik deze 'Fout geen loc' melding. Het suggereert namelijk dat ik ene loc nodig heb om de DR4018 te programmeren. OF kijkt de centrale naar een ander adres?

 
Nog een laatste vraag.

Voor uitlezen van de CV waarden, moet ik dan eerst de eerste procedure uitvoeren op pagina 3 (dus toekennen beginwisseladres) aan de decoder? Zo ja, wanner wordt dee dan weer toegepast in de andere twee procedure op pagina 3?

Groet,
Ruud





Sjoerd82

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #54 Gepost op: 08 januari 2012, 16:12:40 »
Hallo Ruud,

Zo heb ik het voor elkaar gekregen:
Als eerst heb ik de handleiding van Karst gebruikt op de eerste pagina van deze topic.
1. Decoder aansluiten met voedingsspanning op "power" en railsspanning op "signal"
2. Het wisseladres selecteren volgens de handleiding.

3. Intellibox uitschakelen.
4. Decoder met de  "power" als "signal" ingang aansluiten op de programmeeruitgang van de Intellibox.
5. Intellibox inschakelen.
6. Programmeerknopje op decoder indrukken (ledje gaat aan).
7. Programmeermenu ingaan op de intellibox en via CV-byte de boel programmeren.
8. Als het programmeren klaar is uit het menu gaan.
9. Programmeerknopje op decoder indrukken (ledje gaat uit).
10. Intellibox uitschakelen.
10. Decoder aansluiten met voedingsspanning op "power" en railsspanning op "signal"
11. Intellibox inschakelen en het werkt!

Ik heb nu een decoder in gebruik voor wissels en een decoder met vier NS 3-licht seinen en het werkt goed.
Dus ja ik heb CV 47 geprogrammeerd en dat gaat goed alleen kan je hem niet uitlezen. Adres 13 heb ik gewoon willekeurig gekozen omdat dit een testopstelling is en als ik alles goed door heb sluit ik het aan op de echte baan.
Ook ik vind de handleiding erg simpel en voor de beginner is het maar goed dat dit forum er is.

Sjoerd.

RuudNy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #55 Gepost op: 09 januari 2012, 09:54:25 »
Dag Sjoerd,

Dank voor je uiteenzetting. Even voor de zekerheid, welke weerstand had je gebruikt op OUT-1 en hoe heb je die precies aangesloten?

Was het 150 Ohm, 270 Ohm of een gloeilampje?
Heb je dzee aangesloten met
- een pool aan de OUT-1 pin 1 en de ander aan de massa òf
- een pool aan de OUT-1 pin 1 en de ander aan OUT-1 pin c (12 V)?

Vanavond ga ik het toepassen.

Groet,
Ruud

Sjoerd82

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #56 Gepost op: 10 januari 2012, 18:12:26 »
Ruud, bij gebrek aan een andere heb ik 180 ohm gebruikt en deze tussen de punten 1 en C gezet van OUT 1.

Sjoerd

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #57 Gepost op: 14 januari 2012, 19:02:17 »
Hello,
Vandaag de eerste 4018 'ns geïnstalleerd wat al heel spannend is voor mij na jaren analoog te hebben gereden...
Ik heb een Lenz centrale (versie 3.0) en heb Roco (bovenvloerse) en Conrad wisselaandrijvingen.
Op de afstandbediening maar wisselnummer 5 gekozen en was verbaasd. Het werkte meteen! De eerste wissels hadden allemaal Roco motoren en dat ging perfect. Nu bij de Conrads een probleem. Het wissel is één kant op te bedienen maar terug willen ze niet. Ligt in ieder geval niet aan de bedrading want ze hebben het een paar jaar gewoon met knopjes perfect gedaan...
Ik heb vervolgens eerst geprobeerd de pulseduur te verlengen (CV238-CV253) maar zonder resultaat. Als ik wat veranderde deden de Roco motoren het ook niet meer. Ding gereset met CV8.8 en weer terug op CV8.42 en toen deden de Roco motoren het weer 'normaal'. Toen met CV113-128 aan de slag maar ook geen resultaat. Als ik hier wat veranderde bleven de Roco motoren het gelukkig wel gewoon doen.

Iemand een idee om de Conrad motoren wel goed aan de praat te krijgen?
Groet, Chris

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #58 Gepost op: 15 januari 2012, 21:26:24 »
Hoi Chris,

Volgens de handleiding op pagina 10 is daar een aanvullend printje voor nodig: de DR4101

Grtzz,

Karst

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re:programmeren digirails dr4018 en 4010
« Reactie #59 Gepost op: 15 januari 2012, 22:00:15 »
Thanks Karst! Er is ook nog een goedkoper alternatief ben ik inmiddels achter. Dat is de WM010 van Rosoft! Die gaan we van de week maar 'ns bestellen!!!  :)