Ja, ik heb altijd twee decoders toegepast en dat levert nooit problemen op.Kennelijk wil Henny een decoder uitsparen. Daar staat dan tegenover dat er een electrische verbinding tussen de twee treinstellen moet komen.
Nou ja decoder uitsparen, die kosten vallen wel mee. Weet je wat het probleem is. De koppen hebben al een decoder voor de kop/sluitverlichting en de motor een decoder. Een decoder bijplaatsen voor de tweede motor betekent dat ik straks dus 4 decoders aan boord heb en 2 motoren. Ik dacht dat moet simpeler kunnen.
Waarom gebruik je apparte decoders voor de verlichting en voor de motoren?Zijn je seinbeelden zo complex dat dit niet door 1 decoder gedaan kan worden?In dat geval heb je namelijk maar twee decoders nodig ipv vier.Wat betreft twee motoren op een decoder zal dit wel gaan, maar houd er inderdaad rekening mee dat je geen lastregelingen kunt gebruiken.(Je zult dus even moeten oppassen dat je een decoder kiest waar dit of niet in zit of waar je het goed uit kunt zetten)
Omdat zo'n Koploper nu eenmaal twee koppen heeft en het elekrisch doorschakelen van alle bakken Henny niet zo goed is bevallen. Dat herken ik. Weleens met kortkoppelmechanismen en elektrisch geleidende koppelingen gedaan, dan ontspoort er natuurlijk niks, maar dat is een stuk duurder dan een functiedecodertje.Dat herken ik ook. Vond het zelf altijd wel stoer, vier decoders.Ben benieuwd hoe het verder gaat.
In het analoge tijdperk reden mensen toch ook in dubbeltractie? Dat zou dan ook absoluut niet gemogen hebben. Hebben mensen problemen ondervonden? Nou dan!
Maar digitaal is het een ander verhaal. maar je creert wel een paar mooie antennes met een lekkere blokgolf erop.