Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:16:03
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
Vandaag om 18:09:06
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:05:15
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:45:40
Station Roodeschool door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:15
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eric B
Vandaag om 17:17:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:06:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:30:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1222425 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #240 Gepost op: 18 October 2011, 10:29:20 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 10:30:53 door Viktor »

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #241 Gepost op: 18 October 2011, 11:56:26 »
Zolang je maar het juiste type loc voor de dubbeldekkers plaatst, anders staat het niet

(bron: nico spilt / langsderails.nl)
En als je dan met NS materieel rijdt, bouw dan geen indrukwekkende berglandschappen, dat slaat nergens op

(bron: eigen archief, herkomst niet bekend)
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 12:09:03 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #242 Gepost op: 18 October 2011, 12:04:28 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor

Grappige combinatie !!
Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #243 Gepost op: 18 October 2011, 14:32:11 »

Een overweg moet wel zinvol in een weg worden opgenomen. Dat doen ze in het echt ook.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8467
  • Spoor N
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #244 Gepost op: 18 October 2011, 16:19:46 »
De cabines zijn in Nederland alleen maar op gelijke vloerhoogte met de perrons ;D
Huh?

Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #245 Gepost op: 18 October 2011, 17:05:38 »
Huh?
Ik bedoel zeg maar op de gangbare hoogte zoals je dat bij het meeste materieel ziet en niet verhoogd zoals bij de koploper.
Mvgr Jan Wiebrand

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8847
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #246 Gepost op: 18 October 2011, 17:15:18 »
@ Jan Wiebrand, Niet alleen in Nederland kenmerkend, maar ook over de wereld:

Zoals bij deze:

Bron

of deze:

Bron

En zo zijn er meer.
Niet zo'n sterke tip

Groet
Michel
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 17:47:02 door tothebeach. Reden: 1 bron aangepast »

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #247 Gepost op: 18 October 2011, 17:26:23 »
 :o :o Die bovenste is gewoon een koploper 2.0 ja!
(ps, de bron is twee keer hetzelfde)
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 17:28:42 door Viktor »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12442
    • sleutelspoor
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #248 Gepost op: 18 October 2011, 21:02:23 »


Zorg er voor dat je altijd railstaven van de zelfde code gebruikt. Doen ze in het grootbedrijf ook.


als je geen raillassen gebruikt', laat dan de naad goed vollopen. Doen ze in het grootbedrijf ook!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #249 Gepost op: 18 October 2011, 21:08:33 »
Zorg voor voldoende brandstof....

In het echt rangeren ze ook niet op mankracht......
Filmpje

Gerrit F

Van de draad af....

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #250 Gepost op: 18 October 2011, 21:22:34 »
Maak realistische treinaanwijzers.
Het is wel spannender, maar een stoptrein rijd normaal niet om via Lyon naar Leiden ;D
Al helemaal niet zonder toilet!


Vr. groeten,
Bob

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #251 Gepost op: 18 October 2011, 21:30:56 »
Ach, zo hadden wij in Delft jarenlang de internationale trein naar Venlo, die vertrok 7:03 :)
Oeps!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #252 Gepost op: 18 October 2011, 21:37:00 »
Extra grappig is, dat het om Leiden en Lyon gaat, dat zijn immers een soort naamgenoten. ;D
Vr. groeten,
Bob

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #253 Gepost op: 18 October 2011, 22:46:53 »
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)

Huh ..Grappig  ;D
volledig inzetbaar voor DDAR terwijl ik toch echt in die periode aanwezig was  :-[
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 22:58:40 door rene w. »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #254 Gepost op: 18 October 2011, 23:47:19 »
Doublestacks kun je gewoon op de Betuwelijn inzetten:


http://www.youtube.com/watch?v=agKwYR8mzzM&feature=feedrec_grec_index