Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:04:29
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 13:20:45
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 12:59:13
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1136659 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #240 Gepost op: 18 oktober 2011, 10:29:20 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 10:30:53 door Viktor »

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #241 Gepost op: 18 oktober 2011, 11:56:26 »
Zolang je maar het juiste type loc voor de dubbeldekkers plaatst, anders staat het niet

(bron: nico spilt / langsderails.nl)
En als je dan met NS materieel rijdt, bouw dan geen indrukwekkende berglandschappen, dat slaat nergens op

(bron: eigen archief, herkomst niet bekend)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 12:09:03 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #242 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:04:28 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor

Grappige combinatie !!
Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
    • kusee.nl
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #243 Gepost op: 18 oktober 2011, 14:32:11 »

Een overweg moet wel zinvol in een weg worden opgenomen. Dat doen ze in het echt ook.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #244 Gepost op: 18 oktober 2011, 16:19:46 »
De cabines zijn in Nederland alleen maar op gelijke vloerhoogte met de perrons ;D
Huh?

Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #245 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:05:38 »
Huh?
Ik bedoel zeg maar op de gangbare hoogte zoals je dat bij het meeste materieel ziet en niet verhoogd zoals bij de koploper.
Mvgr Jan Wiebrand

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8418
    • Rangeerbanen
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #246 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:15:18 »
@ Jan Wiebrand, Niet alleen in Nederland kenmerkend, maar ook over de wereld:

Zoals bij deze:

Bron

of deze:

Bron

En zo zijn er meer.
Niet zo'n sterke tip

Groet
Michel
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 17:47:02 door tothebeach. Reden: 1 bron aangepast »

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #247 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:26:23 »
 :o :o Die bovenste is gewoon een koploper 2.0 ja!
(ps, de bron is twee keer hetzelfde)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 17:28:42 door Viktor »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #248 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:02:23 »


Zorg er voor dat je altijd railstaven van de zelfde code gebruikt. Doen ze in het grootbedrijf ook.


als je geen raillassen gebruikt', laat dan de naad goed vollopen. Doen ze in het grootbedrijf ook!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • Zelfportret
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #249 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:08:33 »
Zorg voor voldoende brandstof....

In het echt rangeren ze ook niet op mankracht......
Filmpje

Gerrit F

Van de draad af....

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8145
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #250 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:22:34 »
Maak realistische treinaanwijzers.
Het is wel spannender, maar een stoptrein rijd normaal niet om via Lyon naar Leiden ;D
Al helemaal niet zonder toilet!


Vr. groeten,
Bob

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #251 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:30:56 »
Ach, zo hadden wij in Delft jarenlang de internationale trein naar Venlo, die vertrok 7:03 :)
Oeps!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8145
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #252 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:37:00 »
Extra grappig is, dat het om Leiden en Lyon gaat, dat zijn immers een soort naamgenoten. ;D
Vr. groeten,
Bob

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #253 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:46:53 »
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)

Huh ..Grappig  ;D
volledig inzetbaar voor DDAR terwijl ik toch echt in die periode aanwezig was  :-[
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 22:58:40 door rene w. »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1247
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #254 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:47:19 »
Doublestacks kun je gewoon op de Betuwelijn inzetten:


http://www.youtube.com/watch?v=agKwYR8mzzM&feature=feedrec_grec_index