Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Marc tramt
Vandaag om 10:41:33
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
Vandaag om 10:39:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 10:39:26
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 10:38:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 10:37:15
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Simplex
Vandaag om 10:33:36
Roco 2025 door Tedo
Vandaag om 10:25:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 10:11:32
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Ronald69
Vandaag om 10:05:20
20 toen door Harryku
Vandaag om 09:28:47
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 09:22:21
365 "Het is weekend foto's" door 741230
Vandaag om 09:20:36
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 09:16:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:14:29
Heroplage Artitec Plan W? door gtw6016
Vandaag om 09:12:58
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
Vandaag om 09:07:53
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 08:38:41
Rheinburg, TP V/VI door Arjan6511
Vandaag om 08:32:39
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 07:44:36
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 03:25:10
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:15:35
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 00:25:23
Nu te koop: pantograaf type BBC en type Metropolitan Vickers (schaal H0) door EFM
11 July 2025, 22:39:25
Spoor- en tramweg parafernalia door Erik01
11 July 2025, 21:24:43
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
11 July 2025, 19:57:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
11 July 2025, 19:17:59
NZH A 1001 - 1004 door Hans Reints
11 July 2025, 19:16:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
11 July 2025, 18:40:44
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
11 July 2025, 17:14:47
Telefoonnummer Conrad......... door astrantia
11 July 2025, 16:22:05
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1221412 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #240 Gepost op: 18 October 2011, 10:29:20 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 10:30:53 door Viktor »

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5332
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #241 Gepost op: 18 October 2011, 11:56:26 »
Zolang je maar het juiste type loc voor de dubbeldekkers plaatst, anders staat het niet

(bron: nico spilt / langsderails.nl)
En als je dan met NS materieel rijdt, bouw dan geen indrukwekkende berglandschappen, dat slaat nergens op

(bron: eigen archief, herkomst niet bekend)
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 12:09:03 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #242 Gepost op: 18 October 2011, 12:04:28 »
Toch zie je dat nog best wel vaak hoor  ::)
Maar 2  :o



gr. Viktor

Grappige combinatie !!
Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #243 Gepost op: 18 October 2011, 14:32:11 »

Een overweg moet wel zinvol in een weg worden opgenomen. Dat doen ze in het echt ook.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8458
  • Spoor N
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #244 Gepost op: 18 October 2011, 16:19:46 »
De cabines zijn in Nederland alleen maar op gelijke vloerhoogte met de perrons ;D
Huh?

Wel een oude foto nog geen tussenkap boven sporen 8-9-10 Amsterdam Cs
zal dus wel een testrit zijn geweest want de 1751 heeft nooit als DDAR trekkracht gewerkt.
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #245 Gepost op: 18 October 2011, 17:05:38 »
Huh?
Ik bedoel zeg maar op de gangbare hoogte zoals je dat bij het meeste materieel ziet en niet verhoogd zoals bij de koploper.
Mvgr Jan Wiebrand

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #246 Gepost op: 18 October 2011, 17:15:18 »
@ Jan Wiebrand, Niet alleen in Nederland kenmerkend, maar ook over de wereld:

Zoals bij deze:

Bron

of deze:

Bron

En zo zijn er meer.
Niet zo'n sterke tip

Groet
Michel
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 17:47:02 door tothebeach. Reden: 1 bron aangepast »

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #247 Gepost op: 18 October 2011, 17:26:23 »
 :o :o Die bovenste is gewoon een koploper 2.0 ja!
(ps, de bron is twee keer hetzelfde)
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 17:28:42 door Viktor »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12437
    • sleutelspoor
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #248 Gepost op: 18 October 2011, 21:02:23 »


Zorg er voor dat je altijd railstaven van de zelfde code gebruikt. Doen ze in het grootbedrijf ook.


als je geen raillassen gebruikt', laat dan de naad goed vollopen. Doen ze in het grootbedrijf ook!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #249 Gepost op: 18 October 2011, 21:08:33 »
Zorg voor voldoende brandstof....

In het echt rangeren ze ook niet op mankracht......
Filmpje

Gerrit F

Van de draad af....

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #250 Gepost op: 18 October 2011, 21:22:34 »
Maak realistische treinaanwijzers.
Het is wel spannender, maar een stoptrein rijd normaal niet om via Lyon naar Leiden ;D
Al helemaal niet zonder toilet!


Vr. groeten,
Bob

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #251 Gepost op: 18 October 2011, 21:30:56 »
Ach, zo hadden wij in Delft jarenlang de internationale trein naar Venlo, die vertrok 7:03 :)
Oeps!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #252 Gepost op: 18 October 2011, 21:37:00 »
Extra grappig is, dat het om Leiden en Lyon gaat, dat zijn immers een soort naamgenoten. ;D
Vr. groeten,
Bob

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #253 Gepost op: 18 October 2011, 22:46:53 »
Helaas, de 1751 heeft dus wel als DDAR trekkracht dienst gedaan (net als alle andere 1700'n). ::)

Huh ..Grappig  ;D
volledig inzetbaar voor DDAR terwijl ik toch echt in die periode aanwezig was  :-[
« Laatst bewerkt op: 18 October 2011, 22:58:40 door rene w. »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #254 Gepost op: 18 October 2011, 23:47:19 »
Doublestacks kun je gewoon op de Betuwelijn inzetten:


http://www.youtube.com/watch?v=agKwYR8mzzM&feature=feedrec_grec_index