Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 20:03:34
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Sven
Vandaag om 19:58:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 19:56:49
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door ruudns
Vandaag om 19:38:09
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 19:32:29
Modelwensen 2026 door grossraumwagen
Vandaag om 19:14:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 19:00:51
Yamorc 7001 dood door Hasenwald
Vandaag om 18:39:06
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
Vandaag om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:51:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:13:20
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
Vandaag om 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
Vandaag om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
Vandaag om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door gdh
Vandaag om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en door Wies
Vandaag om 11:52:20
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 11:40:33
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 11:14:41
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 21645 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #195 Gepost op: 08 September 2011, 14:08:14 »
Maar goed, als alles bij het oude blijft, wat is dan precies het bezwaar? Waar zit het risico?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #196 Gepost op: 08 September 2011, 14:15:52 »
Het risico dat op de weinige plekken waar iets veranderd kan worden aan het spreekwoordelijke loszittende draadje wordt getrokken en je hele trui verpest is. Daar staat tegenover de kans dat je het goede draadje te pakken hebt en de trui nog net iets mooier kunt maken.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #197 Gepost op: 08 September 2011, 14:29:12 »
Ah, er zijn dus wel kansen? 's Lands "decision makers" zijn geen volslagen idioten en/of kwade genii die het leven van de gewone burger zo zuur mogelijk willen maken? Da's mooi ;D.

Nee, ik zeg niet dat jullie dat beweren, ik wil alleen duidelijk maken dat nieuw beleid gemaakt wordt met een bepaalde achterliggende gedachte... en het beleid kan dus fout zijn, maar is in ieder geval wel ergens op gestoeld.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #198 Gepost op: 08 September 2011, 14:35:48 »
Uiteraard zijn er kansen.
Maar bij dit soort beslissingen hoort ook een gedegen risico-afweging: hoe groot is de kans dat en in welke mate de potentiële voordelen worden gerealiseerd en hoe groot is het risico dat en in welke mate de potentiële nadelen zich voordoen. Eigenlijk gewoon een investeringsbeslissing. En laat dat nu iets zijn waar de overheid vanuit haar aard niet erg sterk in is.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #199 Gepost op: 08 September 2011, 14:50:06 »
Da's waar. Maar stuurlui aan wal die niet over cijfers beschikken ook niet ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #200 Gepost op: 08 September 2011, 14:57:16 »
Haal die stuurlui dan maar aan boord en geef ze de cijfers.
NS is bevooroordeeld. Arriva c.s. zijn bevooroordeeld.
En het is geen beslissing die ik de overheid toevertrouw (ervaringen uit het verleden en zo).  ;)

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #201 Gepost op: 08 September 2011, 15:01:19 »
Ja, die heb ik dus niet (en de meeste, zo niet alle, andere reageerders in dit draadje ook niet). Daarom roep ik dus niet dat aanbestedingen goed of juist slecht zijn, ik geef hoogstens wat theoretische, logisch beredeneerde, overwegingen mee. Maar doorrekenen kan ik het niet, dus geef ik ook geen oordeel 8).

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8630
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #202 Gepost op: 08 September 2011, 15:13:49 »
Professioneel misschien niet, maar als Jan Publiek toch wel...
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #203 Gepost op: 08 September 2011, 15:26:03 »
Jan Publiek zou óók eens moeten leren om eerst na te denken en dan te roepen, dat zou een hoop ergernissen en misverstanden schelen... maar dat gaat niet gebeuren. Dat wil echter niet zeggen dat ik daar dus maar aan mee moet doen ;D.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #204 Gepost op: 08 September 2011, 15:48:51 »
Ik was eerst ook sceptisch over de aanbesteding van de noordelijke nevenlijnen. En nu ben ik toch blij met dat resultaat. Dat is ook een ervaring. En dat GTW's niet interessant zouden zijn voor de treinenliefhebber/spotter, dat begrijp ik niet. Hoezo is plan V dan interessanter. Okay, in het stoomtijdperk, toen was een locomotief nog iets. Inderdaad, daar kan een GTW niet tegen op. Maar VIRM, ICM, SGM, enz. is dat nu zoveel boeiender?

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #205 Gepost op: 08 September 2011, 15:53:07 »
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest ;D.

Net Denemarken... 8)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11771
    • Mijn fotoarchief
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #206 Gepost op: 08 September 2011, 16:09:01 »
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest ;D.

Net Denemarken... 8)

Reden genoeg om me daar prima thuis te voelen. Saai wordt ten zeerste ondergewaardeerd...  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #207 Gepost op: 08 September 2011, 16:10:18 »
Ben jij ook al zo'n Marc-achtige? ;D

Speaking of which: we kunnen zo langzaamaan wel een nieuwe Wet van Godwin gaan schrijven voor BNLS: naarmate een discussie voortduurt, nadert de kans op een opmerking over Denemarken tot 1 ;D ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #208 Gepost op: 08 September 2011, 16:16:09 »
Ah... een Gert-win  ;D

Marc
(al járen saai, and proud of it)  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11771
    • Mijn fotoarchief
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #209 Gepost op: 08 September 2011, 16:17:48 »
Nee, een Godwesley. Want die zorgt er wel voor dat er zo'n opmerking komt...  ;D