Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 20073 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #195 Gepost op: 08 September 2011, 14:08:14 »
Maar goed, als alles bij het oude blijft, wat is dan precies het bezwaar? Waar zit het risico?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #196 Gepost op: 08 September 2011, 14:15:52 »
Het risico dat op de weinige plekken waar iets veranderd kan worden aan het spreekwoordelijke loszittende draadje wordt getrokken en je hele trui verpest is. Daar staat tegenover de kans dat je het goede draadje te pakken hebt en de trui nog net iets mooier kunt maken.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #197 Gepost op: 08 September 2011, 14:29:12 »
Ah, er zijn dus wel kansen? 's Lands "decision makers" zijn geen volslagen idioten en/of kwade genii die het leven van de gewone burger zo zuur mogelijk willen maken? Da's mooi ;D.

Nee, ik zeg niet dat jullie dat beweren, ik wil alleen duidelijk maken dat nieuw beleid gemaakt wordt met een bepaalde achterliggende gedachte... en het beleid kan dus fout zijn, maar is in ieder geval wel ergens op gestoeld.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #198 Gepost op: 08 September 2011, 14:35:48 »
Uiteraard zijn er kansen.
Maar bij dit soort beslissingen hoort ook een gedegen risico-afweging: hoe groot is de kans dat en in welke mate de potentiële voordelen worden gerealiseerd en hoe groot is het risico dat en in welke mate de potentiële nadelen zich voordoen. Eigenlijk gewoon een investeringsbeslissing. En laat dat nu iets zijn waar de overheid vanuit haar aard niet erg sterk in is.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #199 Gepost op: 08 September 2011, 14:50:06 »
Da's waar. Maar stuurlui aan wal die niet over cijfers beschikken ook niet ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #200 Gepost op: 08 September 2011, 14:57:16 »
Haal die stuurlui dan maar aan boord en geef ze de cijfers.
NS is bevooroordeeld. Arriva c.s. zijn bevooroordeeld.
En het is geen beslissing die ik de overheid toevertrouw (ervaringen uit het verleden en zo).  ;)

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #201 Gepost op: 08 September 2011, 15:01:19 »
Ja, die heb ik dus niet (en de meeste, zo niet alle, andere reageerders in dit draadje ook niet). Daarom roep ik dus niet dat aanbestedingen goed of juist slecht zijn, ik geef hoogstens wat theoretische, logisch beredeneerde, overwegingen mee. Maar doorrekenen kan ik het niet, dus geef ik ook geen oordeel 8).

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #202 Gepost op: 08 September 2011, 15:13:49 »
Professioneel misschien niet, maar als Jan Publiek toch wel...
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #203 Gepost op: 08 September 2011, 15:26:03 »
Jan Publiek zou óók eens moeten leren om eerst na te denken en dan te roepen, dat zou een hoop ergernissen en misverstanden schelen... maar dat gaat niet gebeuren. Dat wil echter niet zeggen dat ik daar dus maar aan mee moet doen ;D.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #204 Gepost op: 08 September 2011, 15:48:51 »
Ik was eerst ook sceptisch over de aanbesteding van de noordelijke nevenlijnen. En nu ben ik toch blij met dat resultaat. Dat is ook een ervaring. En dat GTW's niet interessant zouden zijn voor de treinenliefhebber/spotter, dat begrijp ik niet. Hoezo is plan V dan interessanter. Okay, in het stoomtijdperk, toen was een locomotief nog iets. Inderdaad, daar kan een GTW niet tegen op. Maar VIRM, ICM, SGM, enz. is dat nu zoveel boeiender?

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #205 Gepost op: 08 September 2011, 15:53:07 »
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest ;D.

Net Denemarken... 8)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #206 Gepost op: 08 September 2011, 16:09:01 »
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest ;D.

Net Denemarken... 8)

Reden genoeg om me daar prima thuis te voelen. Saai wordt ten zeerste ondergewaardeerd...  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #207 Gepost op: 08 September 2011, 16:10:18 »
Ben jij ook al zo'n Marc-achtige? ;D

Speaking of which: we kunnen zo langzaamaan wel een nieuwe Wet van Godwin gaan schrijven voor BNLS: naarmate een discussie voortduurt, nadert de kans op een opmerking over Denemarken tot 1 ;D ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #208 Gepost op: 08 September 2011, 16:16:09 »
Ah... een Gert-win  ;D

Marc
(al járen saai, and proud of it)  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #209 Gepost op: 08 September 2011, 16:17:48 »
Nee, een Godwesley. Want die zorgt er wel voor dat er zo'n opmerking komt...  ;D