Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:12:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Quinzeedied
Vandaag
om 15:00:25
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 14:48:32
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 14:27:50
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Luc2000
Vandaag
om 14:23:38
Baanplan Belkamp H0
door
jdk
Vandaag
om 14:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 14:03:47
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 13:27:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:25:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 12:58:24
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 12:52:26
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:50:56
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
bellejt
Vandaag
om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
SvenW
Vandaag
om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 11:37:53
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Jelmer
Vandaag
om 11:23:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:16:06
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 10:48:17
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
MaraNCS
Vandaag
om 10:48:06
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 10:13:47
Op Zuid (NL H0)
door
TonM
Vandaag
om 09:38:15
ESU locprogrammer
door
ruudns
Vandaag
om 09:34:50
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 09:30:35
Minibaan Visserskaai H0
door
Eric B
Vandaag
om 08:32:54
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:57:16
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Gerrit H
Vandaag
om 07:20:02
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
g-j
Vandaag
om 06:40:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Vorige
-
Volgende
-
1
...
12
13
[
14
]
15
Omlaag
Auteur
Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014 (gelezen 21041 keer)
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #195 Gepost op:
08 September 2011, 14:08:14 »
Maar goed, als alles bij het oude blijft, wat is dan precies het bezwaar? Waar zit het risico?
Gelogd
hubertus
Offline
Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #196 Gepost op:
08 September 2011, 14:15:52 »
Het risico dat op de weinige plekken waar iets veranderd kan worden aan het spreekwoordelijke loszittende draadje wordt getrokken en je hele trui verpest is. Daar staat tegenover de kans dat je het goede draadje te pakken hebt en de trui nog net iets mooier kunt maken.
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #197 Gepost op:
08 September 2011, 14:29:12 »
Ah, er zijn dus wel kansen? 's Lands "decision makers" zijn geen volslagen idioten en/of kwade genii die het leven van de gewone burger zo zuur mogelijk willen maken? Da's mooi
.
Nee, ik zeg niet dat jullie dat beweren, ik wil alleen duidelijk maken dat nieuw beleid gemaakt wordt met een bepaalde achterliggende gedachte... en het beleid kan dus fout zijn, maar is in ieder geval wel ergens op gestoeld.
Gelogd
hubertus
Offline
Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #198 Gepost op:
08 September 2011, 14:35:48 »
Uiteraard zijn er kansen.
Maar bij dit soort beslissingen hoort ook een gedegen risico-afweging: hoe groot is de kans dat en in welke mate de potentiële voordelen worden gerealiseerd en hoe groot is het risico dat en in welke mate de potentiële nadelen zich voordoen. Eigenlijk gewoon een investeringsbeslissing. En laat dat nu iets zijn waar de overheid vanuit haar aard niet erg sterk in is.
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #199 Gepost op:
08 September 2011, 14:50:06 »
Da's waar. Maar stuurlui aan wal die niet over cijfers beschikken ook niet
.
Gelogd
hubertus
Offline
Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #200 Gepost op:
08 September 2011, 14:57:16 »
Haal die stuurlui dan maar aan boord en geef ze de cijfers.
NS is bevooroordeeld. Arriva c.s. zijn bevooroordeeld.
En het is geen beslissing die ik de overheid toevertrouw (ervaringen uit het verleden en zo).
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #201 Gepost op:
08 September 2011, 15:01:19 »
Ja, die heb ik dus niet (en de meeste, zo niet alle, andere reageerders in dit draadje ook niet). Daarom roep ik dus niet dat aanbestedingen goed of juist slecht zijn, ik geef hoogstens wat theoretische, logisch beredeneerde, overwegingen mee. Maar doorrekenen kan ik het niet, dus geef ik ook geen oordeel
.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8618
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #202 Gepost op:
08 September 2011, 15:13:49 »
Professioneel misschien niet, maar als Jan Publiek toch wel...
Gelogd
Jeroen
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #203 Gepost op:
08 September 2011, 15:26:03 »
Jan Publiek zou óók eens moeten leren om eerst na te denken en dan te roepen, dat zou een hoop ergernissen en misverstanden schelen... maar dat gaat niet gebeuren. Dat wil echter niet zeggen dat ik daar
dus
maar aan mee moet doen
.
Gelogd
MR
Offline
Berichten: 3185
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #204 Gepost op:
08 September 2011, 15:48:51 »
Ik was eerst ook sceptisch over de aanbesteding van de noordelijke nevenlijnen. En nu ben ik toch blij met dat resultaat. Dat is ook een ervaring. En dat GTW's niet interessant zouden zijn voor de treinenliefhebber/spotter, dat begrijp ik niet. Hoezo is plan V dan interessanter. Okay, in het stoomtijdperk, toen was een locomotief nog iets. Inderdaad, daar kan een GTW niet tegen op. Maar VIRM, ICM, SGM, enz. is dat nu zoveel boeiender?
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #205 Gepost op:
08 September 2011, 15:53:07 »
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest
.
Net Denemarken...
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11736
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #206 Gepost op:
08 September 2011, 16:09:01 »
Citaat van: Wesley op 08 September 2011, 15:53:07
Nee, Nederland is sowieso saai qua spoor. Altijd al geweest
.
Net Denemarken...
Reden genoeg om me daar prima thuis te voelen. Saai wordt ten zeerste ondergewaardeerd...
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #207 Gepost op:
08 September 2011, 16:10:18 »
Ben jij ook al zo'n Marc-achtige?
Speaking of which: we kunnen zo langzaamaan wel een nieuwe Wet van Godwin gaan schrijven voor BNLS: naarmate een discussie voortduurt, nadert de kans op een opmerking over Denemarken tot 1
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #208 Gepost op:
08 September 2011, 16:16:09 »
Ah... een Gert-win
Marc
(al járen saai, and proud of it)
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11736
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
«
Reactie #209 Gepost op:
08 September 2011, 16:17:48 »
Nee, een Godwesley. Want die zorgt er wel voor dat er zo'n opmerking komt...
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Vorige
-
Volgende
-
1
...
12
13
[
14
]
15
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014