@ Teunis,Ze rijden met 2-rail, dus dat zal geen Märklin K-rail zijn.Ook geeft ie al in het eerste bericht aan dat ze bezetmelders gebruiken gebaseerd op het LB/LR100 systeem.Dus geen massadetectie (gaat ook wat lastig bij 2-rail).Dan weet je ook nog niet welke draadjes bij de S88 wordt bedoeld.Dus zonder het probleem te kennen, weet je met grote stelligheid te melden wat de oplossing is.Knap.
PS ligt niet aan de boosters, of mobiele telefoons, of overspraak, heeft niets te maken met kruisende kabels, Loconet geeft geen oplossing (voor dit probleem), ook niet met uitleesfrequenties, etc.....................jullie probleem is slechte contacten over de gehele terugmeld kabel naar de centrale toe. Koppelingen er uit en solderen.
Met alle respect Teunis, maar als je dit schrijft kun je toch moeilijk beweren dat je alleen mogelijke oorzaken aandraagt?Je doet gewoon net of de andere mensen die reageren onzin lopen uit te kramen.En het is gebruikelijk dat je eerst weet wat het probleem is, voor je een oplossing voor dat probleem aandraagt. Anders krijg je allerlei oplossingen voor een niet bestaand probleem.
Ik zou zoals aangegeven de beide isolaties van de sectie waar de draad mee verbonden is grondig controleren en schoonmaken. Hierna zal alles zoals ik vaker heb meegemaakt weer normaal werken.
We koppelen het draadje los tussen de bezetmelder en de s88.
Maar dan blijft het nog steeds mogelijk dat vuil in de isolatiescheidingen de oorzaak is. Ik neig daar steeds meer toe, omdat het eerst goed werkte en nu niet meer.
Op onze clubbaan hebben wij al een tijd last van een aantal storingen in de s88 bezetmelding o.a. spookmeldingen. We zijn al een paar maanden aan het zoeken en komen er niet uit.De lol van het rijden met treinen is ons aardig in de schoenen gezakt.Ik schreef het net ook al een keer, We zijn dus aardig radeloos. Als iemand ons een duwtje, liever een duw, in de juiste richting kan geven dan graag.En nou komt het meest frapante van het hele verhaal, Het heeft wel allemaal gewerkt zoals het zou moeten. Kompleet feilloos.We zijn sinds dat we dit voor het eerst meemaakte alles nagegaan wat er veranderd is om te kijken of het daaraan lag maar ook na het terug brengen van de situatie is er geen verbetering.Hier zijn we nu dus al zeker 3 maanden mee bezig, 2 avonden in de week.
...Oke, een van s88 de problemen is nu opgelost, en ook het "plakken" van die ene s88 bezetmelder (nr 3 inde streng) is voor nu weg en we kunnen het ook niet meer reproduceren wat voorheen wel kon. Of dit te maken had met die ene transistor weet ik niet daar is mijn elektronica kennis te weinig voor....
...Het blijven 'hangen' van een bezetmelding op een s88 kan maar 1 ding betekenen: Er zijn problemen met de 'reset' lijn van je s88 bus...