Wanneer we de draadjes van de s88 loskoppelen dan gaat de melding pas weg.
Op onze clubbaan hebben wij al een tijd last van een aantal storingen in de s88 bezetmelding o.a. spookmeldingen. We zijn al een paar maanden aan het zoeken en komen er niet uit.De lol van het rijden met treinen is ons aardig in de schoenen gezakt.
Als het eerst wel goed werkte, en nu niet meer, zou het kunnen zijn dat het spanningsniveau van de digitale spanning veranderd is.
Het blijven 'hangen' van een bezetmelding op een s88 kan maar 1 ding betekenen: Er zijn problemen met de 'reset' lijn van je s88 bus. Als het actief worden namelijk wel wordt gezien ( de melder detecteert een 0 op zijn ingang ) dan wordt de onboard flipflop gezet. Als de centrale dan alle 'contacten' heeft binnengelezen, volgt er een reset puls waarbij alle flipflops weer gereset worden. Vervolgens worden weer alle ingangen gescanned etc.Een andere mogelijkheid zou evt. kunnen zijn, dat er een lekstroom is die de bezetmelder actief laat nadat deze eenmalig is geactiveerd. Maar je geeft al aan, dat je allerlei wisseltruuks hebt gedaan zonder resultaat.Vraagje nog:welke draadjes koppel je los ? Die tussen de bezetmelder en de s88 ingangen of die tussen s88 en centrale ?
1# Welke clubbaan en adres? 2# Waar rijden jullie mee, 3# 2 rail of 3rail? 4# Welke digitale centrale?
1# http://www.msgdenbosch.nl/2# normaal met treinen, maar nu dus even niet.. 3# 2-rail4# Tams via usb naar de pc (pc met Koploper of iTrain, net waar we zin in hebben om mee te rijden.)De s88 modules zijn verbonden met utp kabels via s88/s88N verloopjes. De bandkabels hadden we al vervangen hiervoor omdat het storingsgevoeliger zou zijn. Toendertijd was er nog geen storing maar uit voorzorg hadden we dat wel gedaan, vervangen dus. Na de overgang van bandkabel naar utp heeft de baan zeker 3kwart jaar goed gedraaid.
....................jullie probleem is slechte contacten over de gehele terugmeld kabel naar de centrale toe.
Daar geloof ik nou net niks van.In zijn startbericht schrijft Arthur dat het probleem over is als hij de draadjes aan de s88 losmaakt. Met de draadjes bedoelt hij wss de ingangen van de s88 die van de bezetmelders komen. Het probleem is dus dat de bezetmelders op blijven staan.Maar om het zeker te weten moet Arthur dus nog exacter aangeven wat ze allemaal al hebben geprobeerd.
In zijn startbericht schrijft Arthur dat het probleem over is als hij de draadjes aan de s88 losmaakt. Met de draadjes bedoelt hij wss de ingangen van de s88 die van de bezetmelders komen. Het probleem is dus dat de bezetmelders op blijven staan.Maar om het zeker te weten moet Arthur dus nog exacter aangeven wat ze allemaal al hebben geprobeerd.