plan D i.c.m. Stalen DPeriode 1968-1976Traject: Amsterdam-Hengelo-HannoverRijtuigsamenstelling: D + B + A + B + B + B (+ RD)*Loctype: NS 1100/1200/1300 en DB 220*regelmatig, maar lang niet altijd, reed er een plan E-RD mee op het NS-traject Asd-Hgl
Plan K + plan N i.c.m. Stalen DPeriode: 1972-1980 Traject: Den Haag-Venlo-KölnRijtuigsamenstelling: D + AB + AB + B + B Loctype: NS 1100/1200/1300/1500 en DB 110
ICR i.c.m. Stalen DPeriode: 1981 Traject: Den Haag-Venlo-KölnRijtuigsamenstelling: D + A + B + B + B Loctype: NS 1100/1200/1300/1500 en DB 110
De B's van Plan D waren dan allemaal 9 ramers neem ik aan, omdat die naar het buitenland mochten? De 8 ramers 2e klas Plan D hadden toch geen buitenlandtoelating?
Was dit dan de standaard samenstelling? Je ziet op veel foto's namelijk ook D + AB + B + B + AB.
Voor deze stammen heb je dan een Stalen D met dakleiding nodig toch?
Klopt, stop je wèl een 8-ramer (B) in de trein dan komt er onherroeppelijk een boze dikke Duitser in een DB-Kever het perron op rijden in Rheine die al vanuit het geopende hoekraampje schreeuwt dat het allemaal nicht gestattet ist...
Artitec brengt 'n aantal Stalen D 's uit met oude en nieuwe vouwbalgen.Vraag1: Wanneer zijn bij de blauwe uitvoeringen de oude vouwbalgen door nieuwe vevangen?Vraag2: Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe vouwbalg?Mvg Ad.