De laatste bagagewagens zijn in de laatste jaren van hun bestaan nog voorzien geweest van doorgaande luchtleidingen op het dak om mee te kunnen rijden in de treinen van Den Haag naar Keulen in combinatie met de toen gloednieuwe ICR rijtuigen.
11 Computernr. 4 berlijnsblauw Grijs O-draaistel Nieuwe vouwbalg dakleiding 44154
De overgebleven tien bagagewagens werden in de periode 1960- 1962 verbouwd tot ongevallenwagens in de nummerreeks 157101 tot en met 157109.Kenmerken:• Geen harmonicabalgen op de kopeinden• De oorspronkelijke Pruisische draaistellen worden vervangen door gewijzigde draaistellen van buiten dienst gestelde treinstellen• Onder de wagenbak kwamen tussen de draaistellen gereedschapskisten• Kleur: goederenwagenbruin met op de onderzijde en brede rode band, alles onder het niveau van de vloer werd zwart geschilderd (draaistellen en gereedschapsbakken)• Op de kopeinde zonder conducteursafdeling werden twee gele hulphijskranen aangebracht• Bij de draaistellen aan iedere zijde een stuk spoorstaaf in de gele kleur t.b.v. hersporingswerkzaamheden• Aan de bovenzijde van iedere deur werd een extra raam gemaakt
Beste Dank aan Piet voor de info Ik ga zeker voor 12 ongevallenwagen geel/grijs