Artitec brengt 'n aantal Stalen D 's uit met oude en nieuwe vouwbalgen.Vraag1: Wanneer zijn bij de blauwe uitvoeringen de oude vouwbalgen door nieuwe vevangen?Vraag2: Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe vouwbalg?Mvg Ad.
OK, nu een Tijdperk III:Stalen D in internationale DPeriode 1960 zomer, Holland Italie ExpressTraject: Amsterdam - Oberhausen (- Basel - Roma)Samenstelling: Bc (SBB) WLAB (CIWL) AB (FS)AB (NS)Bc (NS)Pws (NS) (stalen D)WLAs (CIWL)Post4 (DBP)Loktype: 1100/1200/1300 , V200dirkjan
was dit de D788?
zo'n kippen-D is ook een leuke variant Heren Artitec
de Holland-Italië Express. Eind jaren '50 / begin jaren zestig reden daar ook de aangepaste Stalen D's in mee met eendagskuikens.
heb toch sterk het vermoeden dat dit allemaal stalen D's waren (4 of 6 deurs)
Om Dirk Jan zijn info even aan te vullen:In 1960 waren tenminste in de volgende treinen NS bagage wagens onderweg.Ben niet 100% geinformeerd maar heb toch sterk het vermoeden dat dit allemaal stalen D's waren (4 of 6 deurs)- Holland Skandinavie Express F191/192, Hoek van Holland - Kopenhagen- Nord West Express D171/172, Hoek van Holland - Grossenbrode- Holland Wenen Express D301/302, Amsterdam - Wenen- Riviera Express D67/68, Amsterdam - Genova- Holland Italie Express F107/108, Amsterdam - Milaan