Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
27 July 2025, 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3156910 keer)

Merlin674

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #3105 Gepost op: 29 January 2013, 13:36:39 »
Leen,
Ik zie je topic over al die zelfbouw coaches. Weet jij zo of er een leverancier is die de LNER Dynamometer coach in OO levert. Hetzij RTR, hetzij als bouwmodel?
Ed

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #3106 Gepost op: 29 January 2013, 14:08:01 »
Heb nog even naar de LNER dynamometer car geinformeerd bij Golden Age models. Die kwamen met onderstaande mail terug:  :o

Dear Ed,

Many thanks for your enquiry. The ‘OO’ Gauge coach is in the middle of production at the moment
and is expected to arrive between march and May this year. The coach in the photos is ‘O’ Gauge
which have already sold out ! This is a very complicated coach to produce and paint with full lining.
The price will be between £250 and £350 plus VAT and postage depending on how many coaches
you order, because we are also producing the other LNER coaches on the website at the same time.
There will be a full upgrade to our website during the next month and this should make everything
clearer. We only produce RTR to maintain the quality and not kits.

Please confirm if you would like any of the other LNER coaches well and we can fix the price for
firm orders with a deposit between 10% and 20%.

Many thanks and kind regards,

Quentin Poore,
Golden Age Models Limited

Zijn er misschien Binners die interesse hebben in een exemplaar? Als we gezamenlijk bestellen is er kennelijk iets aan de prijs te doen.  (y)
Bijgevoegd een plaatje van Golden Age Models. Hij is wel heel mooi!

Kwaliteit van het plaatje valt helaas wat tegen.  ::)
Ed
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 14:11:48 door Merlin674 »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3107 Gepost op: 29 January 2013, 14:50:39 »
Heel mooi, maar ook veel geld. Daar kun je je Hornby rijtuigen niet mee rond laten rijden.  ;D
Ik zou wel eens willen weten of bijv. Bill Bedford niets heeft:
http://www.mousa.biz/fourmm/coach/sides/LNER4.html

Maar bij hem staat lang niet alles op zijn site.

Leen.

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #3108 Gepost op: 29 January 2013, 15:53:29 »
Leen,
Heb Bill Bedford even gemaild. Hij heeft ze niet en heeft ook geen plannen in die richting. Wel verwijst hij naar D&S. Hij zegt dat zij nog wel eens een re-run doen van deze coach.
Ed
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 16:04:43 door Merlin674 »

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #3109 Gepost op: 29 January 2013, 16:06:54 »
Da´s lekker, wel een re-run doen van zo iets zeldzaams als een dynamometer en niet effe een aantal NER coaches doen voor Leen en ondergetekende. Lijkt me een gevalletje verkeerde prioriteiten ;D

Rob (die tot nu toe nog nooit van een in Teak uitgevoerde dynamometer had gehoord, maar dat zal aan hem zelf liggen)
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3110 Gepost op: 29 January 2013, 16:50:33 »
Ik heb niet gezegd dat hij geen rerun doet van de NER coaches.
De vraag is of wij weten wanneer hij het doet, want geen website, geen publiciteit, niks.
Misschien heb ik ergens nog zijn adres. Ik zoek het wel op.

Een ding staat voor mij vast, als ik zo'n bestelling doe, dan is het niet voor één lullig rijtuigje, want je krijgt misschien nooit meer de kans.

Rob, bedankt trouwens voor de CD.  (y)
Ik ga nu fietsen op de hometrainer en dan zet ik hem op.

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #3111 Gepost op: 29 January 2013, 17:12:28 »
@Leen,

adres van D&S kits is:

D & S Models
(Danny Pinnock)
46 The Street
Wallington
Baldock
Herts
SG7 6SW

Misschien moeten we het hem eens aardig vragen, volgens mij kunnen we er wel een aantal bij elkaar regelen. Ik zou er wel een stuk of 4, 5 willen hebben. Niet dat ik van die lange treinen wil, voor mij volstaat een G5 met 2, hooguit 3 coaches. maar dan heb je wat te varieren. Is er trouwens ergens nog een lijst te vinden van welke NER coaches D&S ooit een kit heeft gemaakt?

Het adres komt overigens van deze site die ik vandaag vond:
http://www.clag.org.uk/russ/supplier.html.

Erg handig.

Rob
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 17:28:21 door Suchet »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3112 Gepost op: 29 January 2013, 18:01:41 »
Ja, het klopt, het is Dan Pinnck.
Ik weet alleen niet of het adres nog klopt, maar het komt me wel bekend voor.

Wil jij dan maar één NER treintje?
In het echt reden er meer hoor.
Ik weet niet welke hij allemaal maakte, maar als we zover zijn zouden we kunnen vragen welke hij bereid is ons aan te bieden.
Zojuist gefietst, leuke film, ik heb nu drie kwartier gezien.

@Ed
Dat heb je snel aangepakt, zeg.
Jammer dat hij zegt dat hij het niet doet. Hij heeft meer onder handen dan er op zijn site staat.
Soms blijft een aangekondigd model jaren weg, en soms zie je ineens iets onverwachts.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 18:03:31 door Stoomboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3113 Gepost op: 29 January 2013, 18:53:54 »
D&S heeft blijkbaar een dynamometer car gemaakt:
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/55622-ner-dynamometer-car/

Als jullie er ook een willen en hij ze voor ons wil maken, dan doe ik mee.
Ik vind die van GA Models te duur, en daar komt ook nog BTW en P&P bij.
Voor zoveel geld ga ik liever spoor 0 doen.  ;D

Als hij ook nog een stel NER coaches wil maken, dan doe ik ook mee, maar anders moeten we gewoon John Fozard vragen wat zijn kits kosten en wat er evt. wel en niet bij zit.
Ik zal zo meteen ook eens kijken wat ik nog heb liggen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 18:56:31 door Stoomboy »

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #3114 Gepost op: 29 January 2013, 19:00:46 »
Er valt natuurlijk altijd te spreken over meer NER treintjes, dwz LNER treintjes met ex-NER materiaal, zoals op de branchlines en suburban lines reden.  Met dan een A8 ervoor  ;D.

(foto: LNER info, www.lner.info)

Vraag van de week: wat is eigenlijk een dynamometer car?

Rob

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #3115 Gepost op: 29 January 2013, 19:24:59 »
OK Rob, een klein lesje geschiedenis. Laten we bij het eenvoudige beginnen.
Heb je wel eens gehoord van Mallard? Dat is Engels voor wilde eend maar ook de naam van de LNER Class A4 locomotief die, gebouwd door de toenmalige CME Sir Nigel Gresley, op 7 juli 1938 (ja, 75 jaar geleden) het wereldsnelheidsrecord voor stoomlocomotieven op z'n naam bracht. Plaats: Stoke Bank, snelheid 126 Mph (203 km/h). De snelheid moest natuurlijk nauwkeurig worden gemeten. Daar hadden ze een speciaal rijtuig voor dat direct achter de loc werd gekoppeld. DAT was de Dynamometer Car. Tot op de dag van vandaag staat deze zelfde Dynamometer car achter Mallard gekoppeld in het National Railway Museum in York.  Door middel van een gëeikt wiel die over de rail meeliep konden ze zeer nauwkeurig de snelheid van de trein meten. Dit wereldrecord is tot op heden ongeslagen en staat dus nog steeds op naam van Mallard. (y)

Leuk om te weten is wellicht dat, ter gelegenheid van het 75 jarig jubileum van dit record, dit jaar begin juli in York de zgn. Great Gathering wordt georganiseerd. Leen schreef hier al eerder over. Alle zes nog overgebleven Class A4's worden dan in York verzameld, inclusief Mallard en inclusief twee locs die speciaal hiervoor tijdelijk zijn teruggehaald vanuit de VS en Canada.  8)

Ik zou er wel wat voor over hebben om op 3 juli a.s. in York te zijn. Weet echter niet of dat gaat lukken.
Die Dynamometer car is dus wel een beetje een legendarisch rijtuig. Vandaar dat hij er toch een keer moet komen.  ;)

@Leen, ben met je eens dat GA te duur is. Mocht jij nog een ander kanaal aan weten te boren tegen een redelijke(r) prijs dan doe ik mee.

Ed
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 19:28:04 door Merlin674 »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3116 Gepost op: 29 January 2013, 20:22:57 »
@Rob
Je hebt met de A6 in principe een passagierslok. In mijn groene boek staat hij of alleen (light engine) afgebeeld, of met een stel NER clerestories.
Een dynamometer car verzamelde op wetenschappelijke basis nauwkeurige meetgegevens over de performance van de lok en de trein, zoals de snelheid, de trekkracht van de lok. de dbhp (drawbar horsepower) en vast nog wel meer. Bij rijproeven met bijv. nieuwe loks werd hij ingezet en met deze car werd ook het snelheidsrecord van Mallard vastgesteld. (Ed was me net voor, ik had dit al opgeschreven)

Ik heb even door mijn verzameling geakkerd om de 2 D&S clerestories te vinden, maar te vergeefs. Ik zal ze wel een keer heel goed opgeborgen hebben. Wat ik wel gevonden heb is voor de nodige jaren bouwwerk, zeker in dit tempo.  :-\
Er zaten wel zeven 4-wheel NER rijtuigenkits bij van Pocket Money Kits en drie 6-wheel NER kits van D&S, drie 6-wheel GCR body kits en 4 GCR clerestories van Perseverance - dat wordt allemaal niet meer gemaakt - plus een complete ECJS clerestory trein en de nodige Ratio Midland/LMS en GWR kits en Ian Kirk LNER Gresley kits. Ik heb nogal wat rijtuigen- en andere kits door de jaren heen verzameld en dat allemaal voor de toekomst, en de toekomst, dat is nu!
Er zijn een paar heel mooie treinen van te fabriceren.

@Ed
Dan Pinnock. Als we er twee of drie willen hebben plus een flink aantal NER clerestories dan maakt hij ze misschien wel.
Anders Ebay, of Vectis, de veiling. Daar waren pas geleden weer de nodige kits in de aanbieding. Ik weet niet of de dynamometer car erbij zat.
Of, en ik vind dat helemaal niet zo gek, er zelf een maken, bijv. op basis van de Hornby clerestories. Jij hebt zelf al zo'n truc uitgehaald met de Silver Jubilee (waarvoor ik hier trouwens ook nog een complete rake met 8 kits heb). We moeten dan wel aan een diagram met maten zien te komen. Ik weet niet of ik dat misschien nog ergens heb.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 January 2013, 20:30:13 door Stoomboy »

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #3117 Gepost op: 30 January 2013, 09:48:05 »
Leen,
Heb inderdaad gisteravond al even op Ebay gekeken naar Hornby clerestorys. Zag ook een paar (Midland Clerestory) kits van Ratio maar die zijn volgens mij niet bruikbaar omdat de overkapping op het dak helemaal doorloopt naar de zijkant. De LNER wagons zijn echt anders.  :-\ Punt bij de LNER wagons is wel dat er veel meer kleine raampjes in de gewone wagons zitten waar de Dynamometer car een paar grote en een uitbouw heeft. Lastig, maar niet onmogelijk.  :P

Zou het nog een optie zijn om even te wachten tot de show in London? Zouden er daar leveranciers zijn die mogelijk iets hebben? Ik ga er van uit dat jij, als ervaren showbezoeker, een beetje kijk hebt op wat er daar allemaal te vinden is.  (y)

Maar... als je bij Dan Pinnock iets kunt regelen dan doe ik mee!  :D
Ed

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #3118 Gepost op: 30 January 2013, 19:14:39 »
Ik heb met zulke dingen meestal wel tijd genoeg.
Ik verwacht in Londen geen dynamometer car te vinden voor een redelijke prijs, maar je weet nooit... Soms komt het onverwachts binnen bereik, bijv. doordat het op zo'n show ineens voor je neus ligt, of omdat iemand het ineens uitbrengt. Zo had ik een keer in Coventry ineens een witmetalen Millholme kit van de Stirling Single voor mijn neus liggen voor 68 pond. Geen super top kit, maar wel zo'n beetje de enige, m.u.v. de plastic Kitmaster - die er tot nu toe in 4mm gemaakt is en ooit normaal verkrijgbaar was. Maar die wordt al meer dan 20 jaar niet meer gemaakt en gaat op Ebay voor heel veel.  :D
Totdat het NRM hem uitbrengt, ja, dat kan zomaar gebeuren.  :-\

We moeten maar eens kijken wat de maten ook alweer waren van de dynamometer car.

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #3119 Gepost op: 30 January 2013, 19:51:41 »
@Leen,

Ik ben onder de indruk van je verzameling kits die je nog hebt liggen, waarschijnlijk hamster gedrag van vele jaren  ;). Op die manier kun je inderdaad de nodige treinen gaan bouwen. Aan het werk dus maar. Zijn er trouwens nog boeken gemaakt/verkrijgbaar over rolling stock van de NER. Over loks is nog wel wat te vinden, over wagons ook, vooral wat als erfenis in de LNER is opgenomen, maar van coaches is mij in elk geval niets bekend. Jou wel?

@Ed,
Ik kan me erg goed voorstellen dat je graag zo'n dynamometer car achter je Mallard aan de haak wilt hebben. En dan maar proberen om op schaalsnelheid 126 mph te rijden.

Rob
« Laatst bewerkt op: 30 January 2013, 20:15:39 door Suchet »