Gelukkig heb ik twee weken verlof na de geboorte, dus hoop ik tussen de luiers en voedingen af en toe wat te kunnen bouwen.
Jouw opmerkling is juist, Alexander, en dat geldt niet alleen voor de Southern.Hierbij de correctie voor mijn tekst:"Overigens zijn de knuckle type koppelingen voor Engels spoor IN HET STOOMTIJDPERK niet echt prototypisch"Leen
De LMS wilde na 1935 vanwege de publiciteit in navolging van de LNER graag meedoen aan de stroomlijnrage. Stanier kwam daardoor met de gestroomlijnde loks, zoals no. 6229 "Duchess of Hamilton" uit het NRM:Hij wilde echter per se ook 5 niet gestroomlijnde Coronations maken, en dat werden no. 6230 t/m 6234. De "Princess Coronation" loks worden gezien als betere, sterkere en snellere loks dan die van de LNER, al bleef het snelheidsrecord mooi bij de LNER.Leen.
Hier staat het hele verhaal van de Blue Peter:http://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Peppercorn_Class_A2_60532_Blue_PeterHij is wel gerepareerd, maar na het aflopen van zijn ketelcertificaat staat hij nu in Barrow Hill op restauratie te wachten.Het programma "Blue Peter" op de BBC schijnt er trouwens nog steeds te zijn.Leen.
Die Pannier zijn best leuke machientjes...Het is bij mij in ieder geval een goeie kandidaat voor een 2e stoomlokje voor op mijn museumlijntje.. De kleur ben ik nog niet helemaal uit........Groeten,Michael
De "Pacer" is overigens een Turbostar.
Nee, van het beoordelen van digitaal geluid t.o.v. het prototype weet ik niet zo erg veel, daarvoor heb ik te weinig kilometers op de bok gereden. Op Rmweb zei eens iemand dat hij het digitale geluid het meest op het geluid van een spuitbus vond lijken. In principe zou je m.i. nooit 9 identieke beats per omwenteling moeten kunnen krijgen. Toen op een keer op de NYMR de Sir Nigel Gresley zachtjes mijn kant opreed heb ik er wel op gelet dat de beats in een 3/4 (1-2-3, 1-2-3 etc.) maat waren, maar ik heb niet exact het aantal hoorbare geluiden per omwenteling geteld.Als het goed is heb je 3 beats per omwenteling, en de in- en uitlaat klinken m.i. niet helemaal hetzelfde, andere meebewegende zaken klinken ook anders. Dus als je 9 geluiden per omwenteling hoort, dan zullen er volgens mij maar 3 hetzelfde mogen klinken. Ik heb onlangs de Artitec 3700 in Houten gehoord, en had daar ook een paar - misschien onterechte - vraagtekens bij.Ik zal mijn A4 binnenkort ook nog eens goed beluisteren, als hij meer dan 1m kan rijden. O, en ik heb nog wel een DVD over de A3 en de A4, misschien is het daarop ook goed hoorbaar.Leen.
Inderdaad, een tender voor de kolen en water en een extra voor water bij langere afstanden. Deze set op een Toy Fair in Maidstone gekocht. Het is de Flying Scotsman met 2 tendersDubbele tender - de voorste met veel kolen en een beetje water, de achterste alleen voor water.