Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845474 keer)

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17835 Gepost op: 31 maart 2021, 09:58:13 »
Hier is de William Shakespeare Britannia locomotief in spoor 0 met de Golden Arrow, met gouden pijlen en de Britse en Franse vlaggen. De lok is gemaakt door ACE, de rijtuigen door Darstaed.

<a href="https://www.youtube.com/v/9Z_C6Wah4CA" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/9Z_C6Wah4CA</a>

Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17836 Gepost op: 31 maart 2021, 10:26:59 »
Even een praktisch vraagje: Zijn de digitale versies van bladen als BRM en ModelRail ook op een ereader te lezen? Ik heb een beetje hekel aan beeldscherm lezen, maar met een ereader (hoewel zwart/wit) heb ik minder moeite.

Groet,
michel

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6060
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17837 Gepost op: 31 maart 2021, 11:34:54 »
Even een praktisch vraagje: Zijn de digitale versies van bladen als BRM en ModelRail ook op een ereader te lezen?

@Michel,

Neem eens contact op met Pocketmags. De tijdschriften zijn in ieder geval te lezen op een Amazon Kindle. Of dat betekent dat ze ook te lezen zijn op een Kobo e-reader weet ik niet.



Gr, Hans

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17838 Gepost op: 31 maart 2021, 11:54:15 »
Dat is wel zo handig, ik was gewoon wat lui ::).
dank voor je reactie in ieder geval.

Groet,
michel

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17839 Gepost op: 31 maart 2021, 20:38:44 »
Hier is de William Shakespeare Britannia locomotief in spoor 0 met de Golden Arrow, met gouden pijlen en de Britse en Franse vlaggen. De lok is gemaakt door ACE, de rijtuigen door Darstaed.
...............

Mooie Golden Arrow met de spoor 0 Britannia Class lok!  (y)

De vraag is natuurlijk of wij in 00 of in N ook zo'n mooie trein met een Britannia kunnen samenstellen.  ???
In 00 kregen we in 1960 van Triang Railways een fraaie karaktervolle Britannia met motor in de lok:


Na de rumoerige jaren '60 verscheen het model tot 1972 een tijdje als Triang/Hornby:


Vanaf 1972 kwam er een vernieuwde Britannia met motor in de tender. Er was een goedkoop model voor in kleine Johny's trainset, zonder smoke defectors en belijning, ongeveer wat we nu Hornby Railroad zouden noemen:


...maar er kwam gelukkig ook een chique model voor dure jongens zoals wij  ::):


In 1981 kwam er een upgrade o.a. met separate handrails en fraaiere wielen. Deze werd tot 2000 geproduceerd:


In 2000 - de productie vond inmiddels in China plaats - werd het model nogmaals op diverse punten verbeterd en vanaf 2004 kreeg het een 5-polige Ringfield motor in de tender. De cabine hangt nog wel "los" boven het draaistel:


in 2006 kwam er een geheel nieuwe eigentijdse 21-eeuwse Britannia Class van nieuwe tooling uit met een 5-polige motor in de lok. Dat is ongeveer het model wat we nu nog steeds hebben zoals ook deze "William Shakespeare". Er zit geen doorkijkgat meer onder de cabine:


Voor spoor N is/was er een Britannia van Minitrix:


....en een van Dapol. Ja, Dapol liet de wielen gewoon grijs zoals op de foto!  :-\:


Op het schilderij van Hans en op de tuinbaan van Fred zien we no. 70004 "William Shakespeare". Die is in 2012 voor 00 in de nieuwste versie van Hornby uitgekomen, nadat er in 1990 al een met tenderdrive (met motor in de tender) was uitgebracht. Dapol heeft no. 70004 voor N-spoor uitgebracht:

Alle foto's © hattons.co.uk

We hebben dus genoeg mogelijkheden om in 00 of N met wat Pullman rijtuigen van Hornby resp. Graham Farish ook zo'n fraaie trein samen te stellen als die van Fred.

Glasgow Polmadie motive power depot werd in 1879 door de Caledonian Railway gebouwd. Op deze foto zie je hoe het er in 1948 uitzag:

Foto © commons.wikimedia.org.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2021, 23:04:01 door St00mboy »

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17840 Gepost op: 01 april 2021, 13:39:11 »
Om maar even verder te rapporteren over de post en concurrenten en de Brexit, en daarmee ook mijn frustraties te delen:
Week of drie geleden stonden er plots weer twee olijfgroene Birdcages bij Rails te koop en aangezien ik ook nog store credit had deze besteld.
Leveringstermijn viel dus niet tegen. Besteld was
39-601 Brake third lav coach
39-611 Comp lav coach;
Maar in het pakket zat:



Juist, tweemaal 39-611 waarvan een in een verkeerd doosje. Dat werd dus terugsturen. Dat deed ik altijd (goede ervaringen) met GLS.
'Nee meneer, GLS verzendt niet meer naar VK! En DPD doet het ook niet meer, kan alleen maar met de post!'
Ik heb Rails gewaarschuwd dat ze bij terugsturen mogelijk zelf weer VAT moesten betalen.
Je kunt hier in Oostenrijk in theorie in geval van defect of foute levering je bij aflevering al betaalde BTW terugvorderen. Daarvoor moet je met de goederen en een verklaring van de leverancier over de reden van terugzending in persoon naar een Douane kantoor en daar een formulier invullen ;D
Nou, dat dacht ik maar niet....Wat een gedoe!
Sturen GLS en DPD vanuit NL ook geen pakketten meer naar VK? Andersom gaat dus wel.......

Grtz Gerard

PS oh ja de gewenste Birdcage was natuurlijk niet meer leverbaar  >:(






St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17841 Gepost op: 01 april 2021, 13:45:59 »
Hoera, vandaag is het feest! Het is op de kop af 10 jaar geleden dat ik post #1 in de Litter Bin plaatste:

Op dit forum is een kleine groep mensen, waaronder ikzelf, met Engels spoor bezig. Tot nu toe worden de schaarse posts bij reguliere onderwerpen ondergebracht........Na verloop van tijd zie je nieuwe draadjes meestal een rustige dood sterven en........dat mede daardoor Engels spoor zwaar onderbelicht wordt.

Aangezien ik denk kans te zien om dit draadje met diverse projecten en onderwerpen levend te kunnen houden....wil ik het graag openstellen voor alles wat met Engels spoor te maken heeft. Daarom heb ik het "litter bin" oftewel vuilnisbak genoemd:


(foto: wikimedia.org)

Deze bak is er een van de City of Liverpool, dat lijkt me toepasselijk, omdat wij nogal eens materieel kopen bij Hattons of Liverpool.

Ik ben o.a. van plan dit draadje te gaan gebruiken voor de aanleg van mijn baan "Old Blighton" .............Ondertussen kan iedereen rustig zijn mening geven, vragen stellen, discussiëren etc. over Engels spoor.
.............................

Het was geen 1-aprilgrap, hoewel dat door sommigen wel werd vermoed. Topics met een thema zoals dit waren in die tijd ongebruikelijk en er werd dan ook binnen BNLS nog wel over de Litter Bin gediscussieerd, heb ik begrepen. Maar er werden geen problemen gemaakt en het kon gelukkig allemaal gewoon doorgaan.  (y)

In 10 jaar is er het nodige gebeurd - OK, mijn Old Blighton is nog steeds niet af   :-[ (misschien was dàt wel de 1-aprilgrap) - maar de Litter Bin is "alive and kicking". Toen ik ermee begon hoopte ik dat een klein groepje Britse modelspoorders zich er misschien toe aangetrokken zou kunnen voelen en dat bleek aardig te kloppen, want in 10 jaar is er bijna 18.000 keer iets in de Litter Bin gepost, dat is gemiddeld 4 à 5 posts per dag. Maar wordt al die onzin eigenlijk wel gelezen? Nou, volgens de statistieken zitten we na precies 10 jaar op ruim 1.946.000 hits (=aantal keer open geklikt) en dus zitten we bijna aan de twee miljoen! Voor een niche als Brits spoor lijkt me dat nog helemaal niet zo slecht. Ik had in 2011 nooit aan zulke grote getallen durven denken.
Ik hoor soms dat het tegenwoordig op het forum minder druk zou zijn, maar sinds 11 oktober 2020 is er in de Litter Bin maar liefst 156.675 keer door iemand iets gelezen. Nu is het wel zo dat ik, gelukkig met hulp van anderen, de laatste tijd elke dag iets probeer te posten, want het is vanwege de corona op modelspoorgebied toch al zo saai. Maar gedurende de laatste zes maanden gemiddeld ruim 850 hits per dag is boven verwachting en het is motiverend om - ook al heb je niet altijd inspiratie of een goed onderwerp - telkens toch maar weer iets uit de toverhoed te toveren.

Belangrijker is dat de Litter Bin eraan bijgedragen heeft dat forumleden elkaar hebben leren kennen. We hebben samen beurzen bezocht en tripjes naar de "snoepwinkel" aan de overkant van het water gemaakt. Maar het mooiste is wel dat ik samen met een aantal forumleden in 2012 met de Britse Modulebaan ben begonnen. Ja, de BMB is hier in de Litter Bin ontstaan: Tis Spat begon er in november 2011 hier over en de dag erna barstte het hier los. In februari 2012 kwamen we voor het eerst bij elkaar maar OK, het duurde daarna nog wel ruim drie jaar eer de BMB actief werd. Tis is zelf helaas geen deelnemer geworden.

Relaxte gezelligheid tijdens de BMB-rijdag te Boxtel op 31 augustus 2019:


Vanavond ben ik van plan om nog even op de afgelopen 10 jaar terug te kijken en daarbij een glaasje met iets Brits te nemen om op gepaste wijze het 10-jarig jubileum van onze Litter Bin te vieren.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2021, 22:49:02 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17842 Gepost op: 01 april 2021, 14:07:06 »
Om maar even verder te rapporteren over de post en concurrenten en de Brexit, en daarmee ook mijn frustraties te delen:
Week of drie geleden stonden er plots weer twee olijfgroene Birdcages bij Rails te koop en aangezien ik ook nog store credit had deze besteld.
Leveringstermijn viel dus niet tegen. Besteld was
39-601 Brake third lav coach
39-611 Comp lav coach;
Maar in het pakket zat:



Juist, tweemaal 39-611 waarvan een in een verkeerd doosje. Dat werd dus terugsturen. Dat deed ik altijd (goede ervaringen) met GLS.
'Nee meneer, GLS verzendt niet meer naar VK! En DPD doet het ook niet meer, kan alleen maar met de post!'
Ik heb Rails gewaarschuwd dat ze bij terugsturen mogelijk zelf weer VAT moesten betalen.
Je kunt hier in Oostenrijk in theorie in geval van defect of foute levering je bij aflevering al betaalde BTW terugvorderen. Daarvoor moet je met de goederen en een verklaring van de leverancier over de reden van terugzending in persoon naar een Douane kantoor en daar een formulier invullen ;D
Nou, dat dacht ik maar niet....Wat een gedoe!
Sturen GLS en DPD vanuit NL ook geen pakketten meer naar VK? Andersom gaat dus wel.......

Grtz Gerard

PS oh ja de gewenste Birdcage was natuurlijk niet meer leverbaar  >:(

Dat is allemaal sores, een frustrerende ervaring, Gerard.   :-\

Leen.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17843 Gepost op: 01 april 2021, 15:37:54 »
Gister is dan eindelijk na 6 weken mijn bestelde HelJan 43xx binnengekomen
vanuit Rails of Sheffield, wat een gedoe om een pakketje uit Engeland te krijgen.
Verzonden met Parcelforce en GLS in Nederland.

17/2/2021   16:06   Rotherham Depot   Collected
17/2/2021   17:19   Rotherham Depot   On route to hub
18/2/2021   0:25           International Hub   Sorted for export
18/2/2021   0:32           International Hub   Exported from the UK
22/2/2021   16:05   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
1/3/2021   12:16   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
5/3/2021   10:09   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
15/3/2021   11:53   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
16/3/2021   15:03   Delivery Agent - NETHERLANDS   Released from customs
22/3/2021   11:59   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
26/3/2021   11:42   Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
29/3/2021   6:33           Delivery Agent - NETHERLANDS   Tracked in destination country
29/3/2021   11:47   Delivery Agent - NETHERLANDS   Delivery to be scheduled - addressee on holiday
30/3/2021   7:49           Delivery Agent - NETHERLANDS   Prepared for delivery
30/3/2021   17:20   Delivery Agent - NETHERLANDS   Parcel missing/cannot be located
30/3/2021   19:02   Delivery Agent - NETHERLANDS   Delivery delayed and rescheduled
31/3/2021   7:32           Delivery Agent - NETHERLANDS   Prepared for delivery
31/3/2021   11:22   Delivery Agent - NETHERLANDS   Delivered View an extended tracking event description

Gelukkig zonder love letter van de douane, scheelt wel weer mooi btw en inklaring  ;D

GWR 43xx HelJan by Robbert Jan., on Flickr

Helaas wel wat kleine mankementen, o.a. de losse leiding onder de oversteek van de voetplaat
en een losse tocht/regen doek op het dak van het machinistenhuis, naja, dat is allemaal
te repareren zonder heel veel moeite.

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17844 Gepost op: 01 april 2021, 19:03:52 »
Nou, om dan iedereen maar wat op te vrolijker, een leuke film over de spoorwegen in Ierland in de jaren 50 en 60. De beeldkwaliteit laat hier en daar te wensen over, maar dat wordt weer goed gemaakt door de nodige curieuze spoorvoertuigen.

Groeten,
Gerard

jgelauff

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17845 Gepost op: 01 april 2021, 20:10:26 »
Hallo hier Jos, me toch maar aangemeld, na het vele meelezen en begin dan met een en nieuwtje over mijn nieuwste aanwinst.

Vandaag opgehaald bij het postkantoor na betaling maar de GT3 van KR-models is er in de versie dcc met sound.



Besteld  in maart 2019 en nu hij er eindelijk is helaas door verhuizing even geen baan om hem uit te testen dus van het weekend maar even een paar stukken rails aan elkaar leggen.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6060
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17846 Gepost op: 01 april 2021, 20:21:00 »
@Jos,

Welkom op de LitterBin. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Als je nog geen baan hebt, lees je eens in in ons BMB module concept. Het is heel handig om zo’n module als basis voor je thuisbaan te gebruiken. Terwijl je rustig aan je baan werkt, kun je dat moduledeel heel fraai afwerken, en er mee deelnemen aan de BMB rijdagen. Omdat het jammer genoeg nog enige tijd duurt voordat we allemaal die vaccinaties hebben gehad, heb je waarschijnlijk voldoende bouwtijd.

Bye the way, wel een bijzondere loc. Was zeker het wachten waard.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17847 Gepost op: 01 april 2021, 20:25:50 »
Welkom in onze jarige Litter Bin, Jos! Dat is een heel fraaie aanwinst, die GT3.  (y)

@ Robbert Jan

Goh, eigenlijk mag je nog blij zijn dat hij het gehaald heeft.  ;D Wel jammer van die loshangende dingen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2021, 22:55:18 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17848 Gepost op: 01 april 2021, 21:52:55 »
Hoera, vandaag is het feest! Het is op de kop af 10 jaar geleden dat ik post #1 in de Litter Bin plaatste:
.................................
Vanavond ben ik van plan om nog even op de afgelopen 10 jaar terug te kijken en daarbij een glaasje met iets Brits te nemen om op gepaste wijze het 10-jarig jubileum van onze Litter Bin te vieren.

Nadat op 1 april 2011 de Litter Bin operationeel was kwamen er al snel liefhebbers op af. Op pagina 2 gaat het al over een tripje wat we gemaakt hebben en er zouden er nog vele volgen. Op die pagina staat ook de primeur van de eerste review waarin wijlen forumlid Ben (Maasdam) zijn Hornby set voor het voetlicht zette. Ik was er toen heel blij mee en heb later diverse keren ook zo'n soort review geschreven. Overigens komen posters niet alleen uit Nederland. Zo woont Jan de Jager, die hier van tijd tot tijd zeer actief is, bij Brisbane in Australië. Op dit moment is hij alweer een tijdje muisstil, maar dat is wel eens vaker zo geweest.  :) We hebben o.a. ook een paar in Engeland wonende expats op bezoek gehad en er is er ook een in Oostenrijk.  (y)

De eerste gereviewde trainset in de Litter Bin:


Gedurende het eerste jaar kwam er in de Litter Bin een veelheid aan onderwerpen langs over Brits (model-) spoor en dat was ook precies de bedoeling. Toen werd zo'n beetje de vorm bepaald en het is sindsdien eigenlijk altijd ongeveer zo gebleven. In de index is te zien hoe gevarieerd de onderwerpen waren, dat hadden we van tevoren nooit kunnen bedenken! Opmerkelijk waren de maar liefst 8 pagina's met discussie over de Britse Modulebaan, het enthousiasme spat er vanaf. Maar goed dat we later een apart BMB-topic gestart zijn. (y) Helaas ben ik met de index niet verdergegaan dan 2012. Hoewel het best aardig wat werk is, is het goed te doen, maar ik heb geen idee of er eigenlijk wel gebruik van gemaakt wordt. ???  Ik heb in 10 jaar nog van niemand gehoord dat ze de index gebruiken of dat het ontbrekende deel een gemis is. Alleen roept in 2016 forumlid Ben (een andere Ben), dat de links niet werken als je het forum achterstevoren gebruikt.  ;D

Ik heb in die 10 jaar diverse forumleden door de Litter Bin leren kennen, we hebben samen een biertje gedronken, beurzen bezocht en een paar zijn er zelfs BMB-deelnemer geworden. In de Litter Bin zijn daarover door de jaren heen de nodige (reis-) verslagen verschenen.

Bezoek aan de Ally Pally beurs in 2016:


Een heel speciaal hoogtepunt was wel toen wij op 5 juni 2015 de eerste en tot nu toe enige Litter Bindag georganiseerd hadden. We hebben toen met iets van 15 deelnemers een fantastische dag bij de Maasoever Spoorweg in Barendrecht mogen beleven. Vorig jaar hadden we een tweede LB-dag gepland, maar toen trok corona een streep door de rekening.  :-\ 

Een ritje met zijn allen op de Maasoever spoorweg tijdens de LB-dag:


Wat zou het leuk geweest zijn om met een Litter Bin dag deze week het 10-jarig LB-jubileum te kunnen vieren. Misschien over een paar maanden?
Ik hoop dat we de komende jaren evenveel plezier aan de Litter Bin zullen kunnen beleven als de afgelopen 10 jaar. Daar toast ik op, proost!

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2021, 14:52:03 door St00mboy »

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17849 Gepost op: 01 april 2021, 22:11:54 »
Ook al ben ik maar weinig actief in de Litter Bin, toch gefeliciteerd, als "eeuwig gangmaker" van dit zeer interresante en lezenswaardige Engelse topic met deze mooie mijlpaal.