Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2846490 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4009
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17040 Gepost op: 16 december 2020, 15:06:11 »
Ik probeer al weken daar een account te maken maar ik krijg telkens error ex0, something went wrong in beeld. Ik heb volgens mij bij de eerste poging de captcha verkeerd ingevuld en sindsdien heb ik nooit meer een nieuwe gezien.. alsof ze mijn email adres en IP geblokkeerd hebben. Ik heb ze ook al herhaaldelijk een berichtje gestuurd waarvan de eerste inmiddels alweer drie weken terug was. Maar nog geen antwoord gekregen. Ik vraag me af wat het probleem is  ???

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17041 Gepost op: 16 december 2020, 17:09:11 »
Vreemd hoor.  :-\

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17042 Gepost op: 16 december 2020, 19:24:04 »
Zojuist even een rondje op de Tacx gefietst en ondertussen deze interessante villum "The Fishing Line" uit 1985 bekeken over de bekende West Highland Line, een van de mooiste spoorlijnen in het UK.
Eerst deel 1...:

<a href="https://www.youtube.com/v/tTYucnyWypM" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/tTYucnyWypM</a>

....en daarna deel 2:

<a href="https://www.youtube.com/v/5Re0k4RzFas" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/5Re0k4RzFas</a>

Ik had hem al een hele tijd niet meer gezien en vind het ook nu nog steeds een fijne villum om naar te kijken, mooie beelden met een paar goede verhalen. (y) Op Youtube staan een paar versies van deze villum. Ik heb geprobeerd om er een in goede kwaliteit te vinden.
Als toegift nog een villum, ook uit 1985, van een cabride vanuit dezelfde trein met dezelfde Stanier Black Five BR no. 44767 op dezelfde West Highland Line:

<a href="https://www.youtube.com/v/QZhG2FuyTWI" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/QZhG2FuyTWI</a>

Nu in model.  (y) De trein op de West Highland Line is met zijn groene MK1 rijtuigen een heel leuke trein om te zien. Een model ervan zou op de baan natuurlijk niet misstaan, zeker niet op een Schotse baan. In 00 heeft Hornby een aantal Black 5's in BR-uitvoering geproduceerd, maar bij mijn weten nooit no. 44767. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de afwijkende Stephenson Link motion van die lok, waarbij de stangen anders zitten dan op het gangbare Hornby model. Als troost zou je gewoon een van Hornby's andere Black Five loks kunnen kiezen in de gewenste uitvoering, bijv. iets als deze (als die nog te krijgen is  ::)):


Een andere lok die dezelfde trein wel eens trok op de West Highland Line was de LNER K1, zowel in groene LNER-uitvoering als no. 2005 als in BR-zwart als no. 62005. Hornby heeft no. 62005 gemaakt onder cat. no. R3242A, maar die zal vast niet makkelijk meer te krijgen zijn:


Gelukkig heeft Hornby zowel de Black Five als de K1 in diverse uitvoeringen en nummers uitgebracht. Als je precies wil zijn kun je natuurlijk altijd zelf een lok omnummeren. De K1 in LNER groen is tot nu toe nog niet uitgebracht, waarschijnlijk omdat hij alleen in "preservation" in deze uitvoering gereden heeft.

Harburn Hobbies in Edinburgh heeft al een paar keer de mooie groen-crème Mk1 rijtuigen laten produceren, eerst door Lima en later door Bachmann. Dit zijn de Lima rijtuigen:


....en dit zijn die van Bachmann:


Harburn heeft ze op dit moment niet meer op voorraad, maar wanhoop niet: misschien komt er nog wel een keer een nieuwe batch en soms duiken ze tweedehands op bij Hattons, Rails of op Ebay, of op een beurs, als we daar weer heen kunnen.  ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2020, 21:45:48 door St00mboy »

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17043 Gepost op: 16 december 2020, 20:17:46 »
Vandaag wederom even de tijd gehad om aan mijn materieel te werken voor het toekomstig militair transport ter voorbereiding van de invasie.

Hornby brakevan verbeterd met lamp en 3 link koppeling en licht geweathered.



Tevens de eerste Warwell wagon voorzien van 3 link koppeling en licht geweathered, binnenkort de rest maar eens bestellen om het transport compleet te maken. Maar nu al een leuk plaatje.



Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17044 Gepost op: 16 december 2020, 20:50:13 »
Dat ziet er fraai uit, Sjoerd!  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17045 Gepost op: 16 december 2020, 20:58:05 »
Eigenlijk is het, dank je wel onwetende bevolking van Engeland welke zich pas begin te informeren na het referendum.


En kennelijk ook ontwetendheid hier :D
May en Johnson stonden misschien ook wel aan de wieg, maar zijn voornamelijk bekend vanwege de uitvoerende rol in deze zaak.


't Is jammer, maar er valt weinig aan te doen als je niet in het betreffende land woont. Ik vind het jammer, daar ik mijn rails meestal bij Hattons bestelde. En ach, we hebben er 18 jaar van mogen profiteren. Wie weet volgt er ooit weer zo'n periode, of een alternatief, je weet maar nooit.

Wat meer gelieerd aan dit draadje: ik zit de laatste tijd veel op RM-web te kijken en vind daar leuke kleine baantjes:


Boxchester


Unnamed Quay and Lockdown Wharf


Upbech St Mary

We moeten maar zien hoe het balletje rolt.  ::) Vóór 2002 kocht ik ook gewoon mijn spullen bij Rails en Hattons. In begin jaren '90, toen ze nog niet online waren, schreef ik dan een nette brief met wat ik wilde hebben ;D en na betaling met Visa stuurden ze het spul op. Als ik het me goed herinner berekenden ze toen gewoon de VAT, maar hoefde ik bijna nooit bij te betalen, een paar keer wel, geloof ik. We gaan in zekere zin dus weer terug in de tijd.  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2020, 21:47:35 door St00mboy »

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17046 Gepost op: 17 december 2020, 08:52:19 »
Dank je wel voor je compliment Leen  :)

Wat betreft die hele Brexit moeten we maar gewoon afwachten tot de rookwolken opgetrokken zijn en men wat gewenning heeft.
Uiteindelijk, als ook de strenge Corona maatregelen tot het verleden behoren, verwacht ik gewoon weer enkele keren per jaar naar Engeland te kunnen gaan om te genieten van al het moois al daar en wat souvenirs mee te kunnen nemen. Tot die tijd vermaken we ons ook wel.

Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17047 Gepost op: 17 december 2020, 13:01:49 »
Er staat meen ik ergens in de forum regels dat je niet mag linken naar 'verkoop en veilingwebsites'; dus maar even omfloerst dan om de strenge mods hier te ontwijken:
Op een bekende NL tweede hands verkoop site staan een aantal best bijzondere antieke Hornby en Wrenn locs te koop (voor soms stevige prijzen)
Voor de geïnteresseerden; zoek op Wrenn en verkoper 'peter"

Grtz Gerard
« Laatst bewerkt op: 17 december 2020, 13:18:26 door BrightonBelle »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17048 Gepost op: 17 december 2020, 22:58:21 »
Zondag ging het op de BMB-baan aardig mis met het testen van de Hornby BR Bulleid Rebuilt Pacific "Clan Line" met zijn kortgekoppelde trein:
........... en dus ging de "Clan Line" vanmiddag mee voor wat je gerust zijn vuurdoop zou kunnen noemen.  ;D
Ik zette hem voor een sleep van 8 Bulleid rijtuigen, maar hij slipte nog erger dan de Black Five..............Niet alleen de sleep rijtuigen, die vorige week nog feilloos over de baan reed, zorgde voor ontsporingen, maar de tender van de lok was het ergste van allemaal. Ik heb hem halverwege maar vervangen door die van de Black Five:


Dat ging weliswaar beter, maar ik begreep dat het deze keer niet mijn dag was. Laten we het erop houden dat ik naar huis ging met een paar flinke apen op mijn schouder. De baan kan op een paar punten wel iets beter en de tender van de Bulleid lok deugt van geen kant. Dit is de tender:
.............
Gaaf ding, zou je zeggen, maar als het om rij-eigenschappen gaat zit het horrorverhaal altijd aan de onderkant:


..............Het wiel is samengesteld uit een plastic middendeel met een metalen ring erom. Als het goed is zitten die solide aan elkaar vast. In dit geval echter is de ring losgekomen.............:

De sleep Bulleid rijtuigen, die eerder deze week urenlang vlekkeloos in de rails bleven, deden er vandaag ook nog een schepje bovenop. Behalve de ontsporingen achter de tender waren er nog twee of drie rijtuigen................

De baan staat nu vlakker, de Bulleid lok is inmiddels geserviced, de tender heeft een nieuwe koppeling gekregen en de tenderwielen zijn met Loctite hersteld, dus kon de lok vandaag eindelijk opnieuw voor de Bulleid rijtuigen getest worden. Ik zette er maar gelijk 10 voor om te kijken of mijn reparaties geholpen hadden. Met enige moeite trok hij de boel op gang, maar daarna reed hij best goed, al is 10 rijtuigen eigenlijk iets te veel voor hem. Later heb ik twee rijtuigen uit de trein verwijderd en dat ging hem goed af. Hier zie je hem op het plaatje in Ierland staan en als je erop klikt rijdt hij een rondje:

<a href="https://www.youtube.com/v/0AAjKiwMwDY&amp;feature=youtu.be" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/0AAjKiwMwDY&amp;feature=youtu.be</a>
Inmiddels heb ik al aardig wat rijtuigen van Hunt koppelingen voorzien en getest op de S-bocht van de BMB-keerlus. De oude Bachmann Bulleid rijtuigen en Airfix/Hornby GWR Centenary rijtuigen zijn inmiddels uitgebreid op de BMB-baan getest in treinen van 10 resp. 9 rijtuigen. In lange treinen spelen in de bogen en op wissels duidelijk andere krachten een rol dan bij korte treintjes. Je zou dit dan ook gerust een heel zware test kunnen noemen.Er deden zich tot nu toe dan ook bij beide types rijtuigen ontsporingen voor, vooral doordat de gangways in elkaar bleven haken. Ik heb dat als volgt aangepakt door:
1a) Bij de Bulleid rijtuigen magneetjes van 1,5mm dik tussen de koppelingen van een aantal rijtuigen te plaatsen met als doel om de kracht te verkleinen waarmee de papieren gangway in bogen tegen het belendende rijtuig schuurt.
b) Sommige bogies ietsje meer speling te geven.
2) Bij de GWR Centenary de plastic gangways glad te vijlen, zodat de meegegoten nokjes in bogen niet in elkaar kunnen blijven haken. Deze rijtuigen rijden nu al een paar dagen voorbeeldig.

Bij de GWR Centenary rijtuigen lijkt het probleem nu 100% opgelost, maar de Bulleid rijtuigen reden vandaag weliswaar heel goed maar nog niet helemaal 100% vaudtloos. Vandaag had ik nog één papieren gangway op een Bulleid rijtuig, die soms dwarslag, N.B. die van het achterste rijtuig. Ik heb het - dubbele - papier iets verbogen, zodat het nu enigszins met de bolle i.p.v. de holle kant tegen de wrijfplaat van het naastrijdende rijtuig schuurt. In bogen blijft het bij dit contact natuurlijk altijd een beetje riskant, maar het reed tot aan de laatste ontsporing vrijwel 100% goed. Nu maar weer eens verder kijken hoe het gaat, al ging het daarna alweer dik een half uurtje voorbeeldig.  (y)

Vandaag werd ook een derde trein getest:


Het is de LMS parcels train van 7 rijtuigen. Op twee rijtuigen zaten de Hunt Elite, op de rest de Original koppelingen. In de test ging het er vooral om hoe goed die door elkaar te gebruiken zijn. Bij de Original heb je een A- en een B-koppeling, waarbij de ene de noord- en de andere de zuidpool is. Bij de Elite zitten beide polen in één koppeling, zodat je bij het koppelen niet eerst hoeft te kijken of de koppelingen elkaar niet afstoten. Bij het koppelen van deze twee verschillende soorten komt de A- of B-koppeling enigszins scheef op de Elite koppeling te zitten. Op wissels gaat dat regelmatig niet goed en ontspoort de boel. Ik heb inmiddels de Elte koppelingen vervangen en nu rijd de trein vaudtloos:
<a href="https://www.youtube.com/v/AYt3kCmqEvY&amp;feature=youtu.be" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/AYt3kCmqEvY&amp;feature=youtu.be</a>

De conclusie van deze test is dat Hunt Elite en Original koppelingen in de praktijk helaas niet goed door elkaar te gebruiken zijn, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd en wat ik zelf ook dacht. De koppelingen zijn zo krachtig, dat zij in zo'n geval in bogen en op wissels een bogie uit de rails kunnen drukken, gewoon doordat ze iets te scheef aan elkaar gekoppeld zitten. Waarschijnlijk biedt de eerder genoemde Hunt "pivoting" koppeling hier een oplossing voor, maar ik heb eieren voor mijn geld gekozen en de trein volledig afgemonteerd met "Original" koppelingen, omdat ik die toevallig had. Op recht spoor is het trouwens geen probleem.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2020, 11:25:29 door St00mboy »

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17049 Gepost op: 18 december 2020, 13:09:28 »
Locomotief Models en Bachmann hebben zojuist een vernieuwd model van de LNER V2 aangekondigd klik

Groeten,
Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17050 Gepost op: 18 december 2020, 18:37:03 »
Bachmann heeft de LNER V2 al sinds begin de jaren '90 in het programma. Eerst was er de versie met het split-framed chassis en daarna in 2013 kwam er een nieuwe versie met een geheel nieuw eigentijds chassis, maar nog wel met de oude body met zijn tekortkomingen. Op 2 maart 2015 werd deze nieuwe upgrade van de LNER V2 aangekondigd, waarbij de hele lok van scratch geheel opnieuw opgebouwd zou worden. Degenen die, zoals ik, al 5 jaar geleden hun V2 bij Hattons besteld hebben, kregen een jaar of twee geleden een bericht dat de order zomaar gecancelled werd. Dat was omdat Hattons ruzie had met Bachmann, maar dat werd ons niet verteld. Verder is het sindsdien stil gebleven en hebben we de V2 alleen maar steeds duurder zien worden.  :-\ Het voordeel is natuurlijk wel, dat sound relatief steeds voordeliger wordt.  ;) Nu komen ze ineens met een stel exclusieve edities voor £230, leuk hoor. De in 2015 aangekondigde loks zoals no. 35-200/1/2/ kunnen trouwens o.a. bij Rails ook nog steeds voor £195,41 besteld worden, dus waarom dan nu die dure exclusieve edities?  ??? Zo'n populaire lok is de V2 nou ook weer niet. OK, je kan natuurlijk ook wachten tot ze afgeprijsd worden, die kans wordt nu wel groter. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het gebeuren rond het uitbrengen van deze V2 nu eigenlijk niet meer snap. ::)
Hoe dan ook is de V2, "the engine that won the war" een heel fraaie lok, maar het voorste wiel van de Bachmann lok in de villum is natuurlijk wel veel te dik.

Leen.

De oude versie van Bachmann's V2:

Foto © hattons.co.uk
« Laatst bewerkt op: 18 december 2020, 18:39:24 door St00mboy »

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17051 Gepost op: 18 december 2020, 19:01:05 »
De V2 staat niet op mijn verlanglijstje. Om te zien een leuke lok maar verder heb ik er niet zo veel mee. Mijn voorkeur schuift sowieso meer naar de industrielokjes en rangeerlokjes. Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor de Rapido 16 inch Hunslet. Ik hoop alleen dat ik daar geen 5 jaar op hoef te wachten  :P

Groeten,
Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17052 Gepost op: 18 december 2020, 20:27:36 »
Hmmmm, een V2 met een stuk of 12 teaks erachter.....  (y)
Bij Bachmann duurt het wel eens vaker erg lang eer een aangekondigde lok verschijnt. De V2 is volgens mij niet eens een record. Ik zag dat ik hem op dit moment niet meer in bestelling heb staan. Zeker vergeten om hem bij Rails te bestellen na de afmelding van Hattons.  ::)  Ik ga nu eerst maar eens rustig de kat uit de boom kijken. Mijn oude V2's doen het nog steeds.  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2020, 20:31:57 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17053 Gepost op: 18 december 2020, 22:23:34 »
    ...............maar de Bulleid rijtuigen reden vandaag weliswaar heel goed maar nog niet helemaal 100% vaudtloos. Vandaag had ik nog één papieren gangway op een Bulleid rijtuig, die soms dwarslag, N.B. die van het achterste rijtuig. Ik heb het - dubbele - papier iets verbogen, zodat het nu enigszins met de bolle i.p.v. de holle kant tegen de wrijfplaat van het naastrijdende rijtuig schuurt. In bogen blijft het bij dit contact natuurlijk altijd een beetje riskant, maar het reed tot aan de laatste ontsporing vrijwel 100% goed. Nu maar weer eens verder kijken hoe het gaat, al ging het daarna alweer dik een half uurtje voorbeeldig.  (y)
    ..............


De storing met de laatste twee Bulleid rijtuigen gebeurde op het ingangswissel van de rode keerlus. Dat heeft trouwens in die korte tijd al een aardig bloedige geschiedenis achter zich. ;)  Maar deze keer lag de oorzaak in een van de assen van het op één na laatste rijtuig, want toen ik de laatste twee rijtuigen met de hand over het wissel reed bleek er één wiel af en toe het wissel op te klauteren en over de rail te huppelen. Het bleek dat de as een back-to-back had van 14,8mm, iets teveel dus. De plastic wielen zitten muurvast en zijn alleen met de grootste moeite te verplaatsen. Het kostte me bijna wel een kwartier en een paar zere vingers!  :-\ Daarna heeft de trein nog wel een uurtje of twee zonder problemen gereden. De plastic wielen moeten nog een keer vervangen worden, maar mijn metalen wielen zijn nu op.

De experimenten met de parcels train en de GWR Centenary trein zijn nu beëindigd en alle rijtuigen zijn weer ingepakt. De Bulleid trein staat nog wel op de rails, maar niet voor lang meer. De volgende trein die getest gaat worden is de trein met de Mainline/Bachmann GWR Collett 60 ft. "Sunshine" coaches:


Op deze foto staat hij nog stil, maar straks moet hij er heus aan geloven, de razende "King" lok staat al te wachten. Ik ben benieuwd wat voor avonturen ik weer met deze trein zal gaan beleven.....  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2020, 22:32:31 door St00mboy »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17054 Gepost op: 18 december 2020, 22:31:18 »
De plastic wielen zitten muurvast en zijn alleen met de grootste moeite te verplaatsen. Het kostte me bijna wel een kwartier en een paar zere vingers! 
Heb je geen wielenpers?
Met een bankschroef kom je overigens ook een heel eind.