@Jelle,In 1908 werd de oorspronkelijke Brighton Belle in gebruik genomen. Hij werd toen "The most luxurious train in the world" genoemd. De Pullman trein bestond uit zeven hagelnieuwe coaches, gebouwd door de Metropolitan Amalgamated Carriage & Wagon Company in Lancaster.De originele First Class rijtuigen waren:Alberta en Verona. First Class Parlour / Brake cars - Zitrijtuigen voor 31 personen.Bessborough, Belgravia, Cleopatra en Princess Helen. First Class Parlour cars - Zitrijtuigen voor 33 personen.Grosvenor. First Class buffet car - Zitrijtuig voor 25 personen.O-gauge rijtuig Alberta uit de collectie van Ronald George Wheel 1921-1998Het rijtuig heeft duidelijk een boller dak dan de bekende Pullmann serie van Hornby met witte daken. Ook heeft het een venster minder. Eventueel zou je een Hornby uit de railroad serie kunnen gebuiken. Die hebben nl zes vensters.Foto: https://www.thepullmansociety.org.uk/Deze Grosvenor heeft ogenschijnlijk het zelfde livrei als de Hornby 4 wheel Pullman rijtuigen. Hoogstwaarschijnlijk een opname uit latere tijd, want deze heeft een donker dak. Bovendien hebben de deuren geen ovale ramen, zoals bij de Hornby versies. Je kunt wel rijtuigen krijgen met een donker (grijs) dak, maar om zo'n relatief duur rijtuig te gaan versnijden... ? Zou ik niet doen.Blijft over... Gewoon de standaard Hornby set achter je Atlantic. Past fantastisch qua kleur. En je hebt er een mooi verhaal bij te vertellen........
Zeker,het is toch prachtig dat in Schotland de exploitatie van de spoorwegen weer in handen is van de Staat.Weliswaar de Staat der Nederlanden, in de vorm van NS-dochter Abellio, maar het gaat om het idee.
Is er ook zoiets voor de begin 1900 jaren ?
Maar het is allemaal geen rozengeur en maneschijn.Vanmiddag verdergegaan met de inbouw van de TTS-decoder in de fraaie A3.............Ik heb hier nog drie andere TTS-decoders liggen.................De nieuwe van de 9F en de Coronation zijn gewoon programmeerbaar, en de oude van de King niet. Dus die moet nu voor de tweede keer terug. Ik heb Hornby gemaild en verteld wat er aan de hand is. Ik heb gevraagd of ze de beide decoders willen vervangen. Nu maar hopen dat het goed afloopt.