.............met het juist leggen van rails cq. bogen gaat het toch goed....... Zo'n loc is inderdaad een prima testloc.
Sinds al het Britse 00-materieel in China gemaakt wordt heeft er een behoorlijke slag richting finescale plaatsgevonden. Er is fijnere techniek gekomen met kleinere wielflenzen, er zijn veel meer losse onderdelen gekomen, die al of niet al op het materieel bevestigd zijn. Er is ook meer fijn detail gekomen wat soms (te) makkelijk afbreekt of niet goed vastgemaakt is. De kwaliteit van de assemblage in China heeft niet altijd gelijke tred gehouden met deze kwaliteitsslag. <snip> .. <snip>Denk je echt dat alle wielen van al je stoomloks precies op 90 graden gekwarterd zijn? Meet het maar eens na, als je kunt.<snip ... <snip>Soms geven andere loks ook op een bepaalde plek problemen, zoals gisteren de Beyer-Garratt. Vaak komt dat door de B2B. De wielachterkanten moeten nu eenmaal 14,3 - 14,5mm van elkaar af liggen. Dat kun je met een schuifmaat meten. Leen.
Was vandaag in Gennep, waar een stoomlok (94 1640) opgesteld staat als herinnering aan station Gennep en "Het Duitse Lijntje". Hier was duidelijk te zien, dat links 90 graden later(of 270 graden vroeger ) staat dan de rechter kant.Uit piëteit met de gevoelens van BMB liefhebbers zal ik de fotos ervan maar weglaten