Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
Vandaag
om 13:07:29
Van Biervliet NMBS reeks 25.5 rijdt niet
door
bellejt
Vandaag
om 12:51:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:45:10
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:35:56
ESU locprogrammer
door
Gerrit H
Vandaag
om 12:30:35
Raadplaatje
door
Martijnstein
Vandaag
om 12:26:18
Kleurenbeelden Rheingold in de jaren 60.
door
Eric B
Vandaag
om 12:13:42
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 11:58:11
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Rick
Vandaag
om 11:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:40:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:29:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
bask185
Vandaag
om 11:25:23
Mijn geweatherde modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 11:15:40
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Huup
Vandaag
om 11:15:22
Led schakeling ed.
door
john26
Vandaag
om 11:12:28
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Eric B
Vandaag
om 11:08:21
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
KNed
Vandaag
om 10:56:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 10:43:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:40:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 10:29:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 10:26:40
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Gerke
Vandaag
om 09:14:45
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
orientexpress
Vandaag
om 09:07:27
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:18:01
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:17:30
Au bord de la Cèze
door
tothebeach
Vandaag
om 08:11:21
Een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:58:56
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting
door
ArjanB
Vandaag
om 02:50:52
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
NS264
Vandaag
om 00:32:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000 (gelezen 27183 keer)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #45 Gepost op:
06 April 2011, 15:44:59 »
Een filmpje gemaakt, helaas een beetje donker geworden dus dat moet even opnieuw,
http://www.youtube.com/watch?v=huuEQOglVi8
Maar toch, ze rijdt er niet minder om, maar een nieuwe overbrenging zal geen
overbodige luxe zijn.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
roadster36
Offline
Berichten: 5558
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #46 Gepost op:
06 April 2011, 15:58:06 »
loopt best mooi toch ? of kan hij niet kruipen
Gr Jan
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #47 Gepost op:
06 April 2011, 16:26:12 »
Er zit nog een slag in de aandrijving waardoor deze op één punt zwaar loopt
en daardoor de loc toch nog iets waggelt.
Ik heb op de rollenbank even een close up video gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=wiKRDtplyVc
Gr.
Robbert Jan.
«
Laatst bewerkt op: 06 April 2011, 16:49:40 door RobbertJan
»
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
roadster36
Offline
Berichten: 5558
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #48 Gepost op:
06 April 2011, 17:31:52 »
is het een wiel of een as die krom is ?
Gr Jan
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #49 Gepost op:
06 April 2011, 18:00:56 »
Het zit hem niet in de aangedreven as, deze draaid na verwijdering van de drijfstangen
zonder enige beweging en zeer soepeltjes.
Zodra ik dan een 2e as, in eerste instantie de voorste er bij pak begint het gedonder
weer en zie je het tandwielkastje + motor van voor naar achter verplaatsen.
Ik begin er toch zwaar over te denken om de middelste as vast op te stellen, d.w.z.
de lagers vastsolderen aan het frame zodat deze gegarandeerd op zijn plek blijft.
Dan kan ik vanuit die positie de overige assen af gaan stellen waar nodig.
Het mooiste was uitlijnen maar daar heb ik de apperatuur niet voor en ik ben bang
dat ik daarvoor in een vroeg stadium het frame al iets te veel heb bewerkt.
Daarmee bedoel ik het uitvijlen van de lagergeleiding..... dat had ik beter kunnen laten.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #50 Gepost op:
06 April 2011, 18:25:16 »
Zitten de wielen wel goed op de assen, ik had het ook met de aandrijving van de 5500. De gekoppelde as, een wiel wilde niet lekker in het vierkantje. Het leek allemaal goed te zitten, maar toch niet niet, ik werd er gek van. Na het opruimen van het vierkante gat ging het vlekkeloos.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #51 Gepost op:
06 April 2011, 19:30:25 »
Ik heb de wielen en assen nog een nagelopen en de gaten in de wielen bekeken waarbij
1 wiel iets nabewerkt moest worden, maar verder was het allemaal netjes schoon.
Met de drijfstangen er weer op is er dan ook weinig veranderd, verder zoeken dan maar.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #52 Gepost op:
07 April 2011, 13:23:38 »
Vandaag eerst maar eens tussen de post gekeken en daar kwamen een
aantal onderdelen voor de loc binnen van Philotrain en van Karst
o.a.
- Messing dom,
eventjes een vijltje om een braampje te verwijderen er onderdoor gehaald en het past perfect!.
- Messing veiligheidsbekleding,
een beetje nabewerken is vereist met fijn schuurpapier, waterproof denk ik maar zo om de randjes
netjes glad te krijgen.
- Gebogen stoomfluit, veel fijner dan de DJH uitvoering.
- Loclantaarns, 9 stuks voor diverse doeleinden.
- Luchtpomp. (voedingspomp was al aanwezig)
En van Karst messing buffers
De dom heb ik dus al even gepast, daarbij zit deze de nieuwe leiding niet in de weg dus die
verbouwing gaat ook plaatsvinden.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #53 Gepost op:
07 April 2011, 16:40:24 »
Nou nog een flesje Cif en een flesje Brasso.
Cif om dom en veiligheid een beetje glad te krijgen, schuurt fijner dan schuurpapier; lappenschijf in de dremel en een kwartiertje poetsen op die onderdelen. Daarna met Brasso, een andere lappenschijf en nóg een kwartiertje ze oppoetsen tot hoogglans. Piecekeek, uurtjewerk!
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #54 Gepost op:
07 April 2011, 16:53:59 »
Handige tips! daar heb ik zeker wat aan.
Maar als dat alles achter de rug is, het bevestigen van de dom.....
Daar heb ik wel een idee over, ik ben voornemens in de Emco unimat SL de originele
witmetalen dom af te draaien zodat de nieuwe messing dom daar overheen valt.
Zodoende zit je niet met solderen, en later het spuiten van de machine.
En de witmetalen dom (wat daar dan van over is) zit netjes gecentreerd op de ketel.
Misschien dat dat ook andere ideeen voor zijn?
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10489
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #55 Gepost op:
07 April 2011, 17:02:44 »
Philo doet het met een schroefje door de ketel en schroefdraad/moertje in de dom.
Grtzz,
Karst
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #56 Gepost op:
07 April 2011, 17:07:41 »
Kijk, overdrijven is ook een vak, de dom kun je gerust later erop lijmen. Dat zijn nou niet de details die er snel vanaf vallen door beurs gebruik.
Maar een moertje en boutje kan ook. Als je daar van houd.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #57 Gepost op:
07 April 2011, 17:18:40 »
Het gaat er vooral om dat-ie op de goede plek terecht komt zonder veel schuif- en dus morswerk aan lijm.
Mijn messing 6000
heeft op die plek een (tot de juiste maat uitgebogen) klemring, de dom gaat daar precies passend omheen. Het ziet er ech niet uit, maar werkt wel.
En dat kun jij ook doen met een ring en een zelftapper. De veiligheid is natuurlijk wat makkelijker met dat enkele gaatje waar je 't ding insteekt.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #58 Gepost op:
07 April 2011, 19:09:35 »
Ik verzin er wel wat op, maar het vastzetten met lijm is misschien toch ook wel de kortste
klap, een beetje houlijm doet meestal wonderen, zo zitten de locplaten op m'n 2201 ook al
jaren vast.
Goed, vandaag dus verder mijn tijd besteed aan het solderen van de diverse leidingen en het
aanbrengen van de voedings - en luchtpomp.
Een leuk loodgietersklusje, maar wel geslaagd.
En uiteraard de messing buffers van Karst er op gezet, die kwamen mooi gelijk met de philotrain
onderdelen binnen.
Ja, de opstaptrede is krom, en ondertussen ook al weer recht, daar moet ik nog iets mee doen want
ze buigen te makkelijk. Misschien maar even een stukje staf er achter solderen voor de stevigheid.
Pompjes, leidingen etc etc.
Dat lijkt al weer heel anders, morgen de SS krikken er op zetten.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
«
Reactie #59 Gepost op:
07 April 2011, 19:27:52 »
Ik ben best wel jaloers op jouw lokkie i.s.n.!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000