Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:21:18
20 jaar BNLS door Martijn193
Vandaag om 14:16:56
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 14:10:40
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Vinkendrecht
Vandaag om 14:07:44
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 14:01:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 13:39:38
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
Vandaag om 13:13:17
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:10:11
lais dcc decoder aan sluiten door Remunj
Vandaag om 12:53:49
keerlusproblemen door Remunj
Vandaag om 12:50:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:17:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VulcanRaven
Vandaag om 12:16:09
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 11:54:16
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 11:04:56
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 10:20:22
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 10:12:43
Stations in Nederland door R v/d Hoven
Vandaag om 10:09:58
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 09:26:15
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
Vandaag om 08:50:19
Vraag iz ballast door Huup
Vandaag om 08:49:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:44:25
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:38:44
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door spoorijzer
Vandaag om 08:38:41
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 08:02:35
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:35:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 07:11:27
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Benelux795
24 June 2025, 22:44:55
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door 008200
24 June 2025, 22:28:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
24 June 2025, 21:23:30
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000  (gelezen 26290 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #30 Gepost op: 05 April 2011, 12:54:36 »
Hoi,

870/50001 is luchtpomp
870/50002 is voedingspomp

Luchtpomp evt. inkorten aan de onderzijde, omdat deze bij de 6000 voor een deel door de voetplaat heen stak. Zie mijn 6000 draadje.

Setje buffers gaat jouw kant op ;)


Grtzz,

Karst

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #31 Gepost op: 05 April 2011, 13:58:25 »

Goed, dan past te wel niet geheel meer op mijn eigen plan, maar dan knijp ik wel een oogje toe.


Hoera, hoera! :)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4208
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #32 Gepost op: 05 April 2011, 14:13:05 »
 (y)
En bij ons gaat dan juist een oogje open! De dom van mijn DJH 7000 was in allesbijmekaar een halfuurtje gepoetst tot spiegelkwaliteit.


En ja,  'heeft wel wat' ;D
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #33 Gepost op: 05 April 2011, 16:25:28 »
Helemaal top Karst,

Kan ik je dan nog blijmaken met het setje 870/50004 of wordt dat een probleem
omdat de loc al grotendeels gespoten is?

Ik heb in iedergeval een emailtje klaar voor Philotrain, die zullen ook wel opkijken dat
ik in 2 weken tijd behoorlijk wat onderdelen heb besteld  ;D
Ik zal vanmiddag of vanavond weer een paar plaatjes maken.

@ Gert, ik kan op deze manier toch een bijdrage leveren waar mogelijk en opzich vind ik een
beetje messingwerk helemaal niet lelijk, dat kan best in het vroege Tp III  ::)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #34 Gepost op: 05 April 2011, 20:49:59 »
En dan tot slot een paar plaatjes van vandaag:



Behoorlijk aan het loodgieteren geweest en diverse handgrepen geplaatst.
Daarnaast de dom en veiligheidsbekleding weer losgesoldeerd in verwachting van
nieuwe messing onderdelen.


En dan begint het met de toevoeging van een paar loclantaarns al heel wat te lijken.
De lantaarns komen uit de "sik superset" en zijn dus even geleend maar er zijn nieuwe onderweg.


Iets "closer up"


't kontje, de buffers er al weer afgehaald in afwachting van een zending messing exemplaren.


En de andere kant van de loc, waar nog het één en ander moet worden geplaatst zoals de
voedingspomp en de luchtpomp.

De Krikken heb ik al wel, die heb ik ooit al eens besteld en komen nu mooi van pas.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #35 Gepost op: 06 April 2011, 11:12:33 »
Was ik vanochtend nog eens wat aan het zoeken, zie ik een mooie leiding op het
origineel zitten welke bij de kit niet wordt genoemd danwel aanwezig is.


Foto uit Karst zijn draadje.



Dat kan natuurlijk niet dus die heb ik maar eens voorbereid op installatie.
Het solderen moet nog wel even wachten i.v.m. het passen van de nieuwe messing dom en
veiligheidsbekleding, nu verwacht ik dat deze dezelfde maat hebben maar beter zeker
dan later weer alles los te moeten maken.

Het messing onderdeeltje op de rookkast moet dan ook verplaatst worden, maar dat is in
vergelijking met de originele foto ook wel conform de werkelijkheid.
Dan soldeer ik het bovenste gaatje gewoon dicht en maken we een nieuwe een paar mm lager.

Heb ik de loc nog niet eens af, wordt het alweer een pimp project  ;D

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #36 Gepost op: 06 April 2011, 12:01:41 »
Robbert Jan,

Wees voorzichtig met foto's. Er was weliswaar een serie NS 6000, maar de verschillende loks hadden met name qua leidingen onderling vaak verschillen. Bovendien verschilden die ook nog gedurende de levensduur van de lok. Dus foto's gebruiken is goed als je ook dat specifieke loknummer bouwt en dan moet je eigenlijk ook nog 2 foto's hebben van beide kanten van de lok het liefst gemaakt op dezelfde datum. Dit geldt overigens voor alle NS stoomloks.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #37 Gepost op: 06 April 2011, 12:16:02 »
Ik heb wel een specifiek locnummer waarvoor ook al plaatjes besteld zijn,
maar hiervan zijn dan weer geen goede foto's, laat staan foto's te vinden.

Het gaat dan om de NS 6017.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #38 Gepost op: 06 April 2011, 12:25:54 »
Citaat van: RobbertJan
't kontje, de buffers er al weer afgehaald in afwachting van een zending messing exemplaren.

Zijn vanochtend aan TPG toevertrouwd ;)

Citaat van: RobbertJan
De Krikken heb ik al wel, die heb ik ooit al eens besteld en komen nu mooi van pas.

Je hebt er denk ik niet toevallig 2 over he ? ;)

Grtzz,

Karst


RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #39 Gepost op: 06 April 2011, 12:31:49 »
Ok, hardstikke mooi Karst.

Ik heb helaas maar 2 van deze krikken in huis, daar kan ik je helaas niet aan helpen.
Ik heb nog wel mooie fijne remslangen van Philotrain, misschien dat je daarmee
de te dikke remslangen van DJH kan vervangen.
Ik zag namelijk op de laatste foto's dat die er nog niet opzaten.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4208
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #40 Gepost op: 06 April 2011, 12:46:18 »
Ik heb wel een specifiek locnummer waarvoor ook al plaatjes besteld zijn,
maar hiervan zijn dan weer geen goede foto's, laat staan foto's te vinden.

Het gaat dan om de NS 6017.
Dan heb je altijd gelijk, want niemand kan het tegendeel bewijzen  ;D
Heb ik overigens ook gedaan met de NS 6313  ;D
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #41 Gepost op: 06 April 2011, 12:54:10 »
Zo kan je het ook bekijken,  ;D

Guilty until proven innocent  8)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4208
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #42 Gepost op: 06 April 2011, 13:34:24 »
Nee; Right until proven wrong  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #43 Gepost op: 06 April 2011, 15:16:35 »
Zijn die lokkrikken niet meer te koop dan ?
Gr Jan

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #44 Gepost op: 06 April 2011, 15:18:46 »
SS krikken niet meer nee. Of nu niet iig.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)