Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:36:43
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 17:33:02
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
Vandaag om 17:11:05
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 17:09:45
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:50:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:27:42
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
3 januari NVBS oliebollenrit door R1954
Vandaag om 15:58:24
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 15:09:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 14:08:48
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Pauldg
Vandaag om 13:16:46
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
Vandaag om 11:36:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 09:00:27
  

Auteur Topic: OHMB Station EDE 1925  (gelezen 90533 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #240 Gepost op: 05 May 2011, 01:04:52 »
Het ding ligt nu 3 uur in de thinner
De eerste vellen lak kwamen los , ff met de oude tandenborstel er over.
Blijkt dat hij volledig gelijmd is , zelfs de messing tender is gelijmd
Dat scheelt een poosje bakken in de oven en schoonpoetsen met het glaspotlood (y)
Ik heb dus zometeen een maagdelijk nieuw bouwsetje. ;D
Gellukig heb ik de bouwtekening ooit als eens van internet geplukt.
zal dus een volledig nieuwe opbouw worden
Gr Jan

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #241 Gepost op: 05 May 2011, 18:26:54 »
Ben benieuwd hoe die er uit zal zien als die uit de thinner komt.  (y)

Mvg, Mark
« Laatst bewerkt op: 05 May 2011, 18:35:31 door Mark Verheulen »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #242 Gepost op: 05 May 2011, 19:02:16 »
zo dus


rechts boven de nieuwe Fleischmann aandrijving
links boven een grote sik , die ook een Thinner badje heeft gehad.
gr Jan

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #243 Gepost op: 05 May 2011, 20:16:04 »
Stukken beter  (y)

Mvg, Mark

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #244 Gepost op: 06 May 2011, 18:25:31 »
vanmiddag even verdergegaan
bodemplaat van de tender afgetekend uitgefreesd en loodblok op maat gemaakt.
wat er af gegaan is kan aan de voor en achterzijde nog wel in de tender geprutst .
scheenplaten van Fleischmann eraf geragd.
bufferbalk laat ik mooi zitten , die van DJH is ook niet beter ;D
voila :
 
Gr Jan

martin 66

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #245 Gepost op: 06 May 2011, 20:03:26 »
Hoi roadster.

Dat wordt een flinke opknapbeurt succes.

Gr Martin.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #246 Gepost op: 07 May 2011, 00:54:45 »
Meeste delen van de tender gesoldeerd
de kleinere dingetjes doe ik morgen avond

gr Jan


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #247 Gepost op: 07 May 2011, 02:24:34 »
Sowhee, dat word wel een heule berg kolen!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #248 Gepost op: 07 May 2011, 02:30:12 »
ja he,
gellukkig had DJH dit soort oplossingen ivm met hun ramp aandrijving al verwacht  en een houten kolenbakverhoger meegeleverd ;D
Dondert niks, alst kreng straks maar perfekt rijdt , nou heeft tie zeker 15 jaar in een doos gelegen nadat de vorige eigenaar hem radeloos aan mij heeft gegeven.
gr Jan
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 02:33:29 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #249 Gepost op: 07 May 2011, 08:54:47 »
De tekening van DJH van de lok heb ik , maar niet van de tender
iemand hier die even een scan voor mij heeft?
Gr Jan

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #250 Gepost op: 07 May 2011, 12:14:10 »
De bovenzijde met gebogen tenderrand moet er nog op, dat halveert het uitstekende motordeel bovenop lijkt mij.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #251 Gepost op: 07 May 2011, 16:59:40 »
ja en dit scheelt ook bijna 7 of  8mm (y)
foto is wat wazig ;D


motor is ook wazig, hij past niet grrrrrrr :'(
gr Jan
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 19:02:20 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #252 Gepost op: 08 May 2011, 23:42:34 »
Zo vandaag verder met de tender , handrailhoudertjes en tenderdeuren er op.
lading lood pas gemaakt en er in vast gesoldeerd.
Nieuwe bevestiging van de motor
(bij fleischmann was hij van binnenuit pas los te schroeven nadat je de kap verwijderd had)
nu dus van onder los te maken en zit hij met 2 moertjes  aan de voetplaat vast.
Verder was de tender achterwand bij DJH geheel kaal , nu dus niet meer
3 lantaarnhouders en 2 sluitijzers er op gezet.
En de bovenkant van de tender er op gesoldeerd
Dit was het allereerste stukje witmetaal wat ik ooit gesoldeerd heb.
Man wat een genot , kinderlijk eenvoudig en je kunt het werkstuk gewoon vast blijven houden  
Zonder je fikken te branden.
Gr Jan

let nog even niet op de bufferbalk , dat komt nog goed
« Laatst bewerkt op: 09 May 2011, 00:52:06 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #254 Gepost op: 10 May 2011, 22:17:49 »
Grootste minpunten van de 3300 is de grove wanddikte van het machinistenhuis
Ik heb de hartraampjes in het front schuin naar binnen weggevijld.
En bij de zijwanden was het de bedoeling om de dikke schuiframen dunner te vijlen om dan weer iets meer naar binnen in de wand te solderen.
Dat is helaas mislukt het raampje brak aan alle kanten
Echter voor de operatie had ik als voorzorg e.a al op styreen afgetekend en uitgesneden


Gr Jan