Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 06:58:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Peter J K
Vandaag om 02:28:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
Vandaag om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Overstap naar HTM door Dave.......
Vandaag om 00:50:06
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
  

Auteur Topic: OHMB Station EDE 1925  (gelezen 88879 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #240 Gepost op: 05 May 2011, 01:04:52 »
Het ding ligt nu 3 uur in de thinner
De eerste vellen lak kwamen los , ff met de oude tandenborstel er over.
Blijkt dat hij volledig gelijmd is , zelfs de messing tender is gelijmd
Dat scheelt een poosje bakken in de oven en schoonpoetsen met het glaspotlood (y)
Ik heb dus zometeen een maagdelijk nieuw bouwsetje. ;D
Gellukig heb ik de bouwtekening ooit als eens van internet geplukt.
zal dus een volledig nieuwe opbouw worden
Gr Jan

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #241 Gepost op: 05 May 2011, 18:26:54 »
Ben benieuwd hoe die er uit zal zien als die uit de thinner komt.  (y)

Mvg, Mark
« Laatst bewerkt op: 05 May 2011, 18:35:31 door Mark Verheulen »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #242 Gepost op: 05 May 2011, 19:02:16 »
zo dus


rechts boven de nieuwe Fleischmann aandrijving
links boven een grote sik , die ook een Thinner badje heeft gehad.
gr Jan

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #243 Gepost op: 05 May 2011, 20:16:04 »
Stukken beter  (y)

Mvg, Mark

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #244 Gepost op: 06 May 2011, 18:25:31 »
vanmiddag even verdergegaan
bodemplaat van de tender afgetekend uitgefreesd en loodblok op maat gemaakt.
wat er af gegaan is kan aan de voor en achterzijde nog wel in de tender geprutst .
scheenplaten van Fleischmann eraf geragd.
bufferbalk laat ik mooi zitten , die van DJH is ook niet beter ;D
voila :
 
Gr Jan

martin 66

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #245 Gepost op: 06 May 2011, 20:03:26 »
Hoi roadster.

Dat wordt een flinke opknapbeurt succes.

Gr Martin.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #246 Gepost op: 07 May 2011, 00:54:45 »
Meeste delen van de tender gesoldeerd
de kleinere dingetjes doe ik morgen avond

gr Jan


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #247 Gepost op: 07 May 2011, 02:24:34 »
Sowhee, dat word wel een heule berg kolen!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #248 Gepost op: 07 May 2011, 02:30:12 »
ja he,
gellukkig had DJH dit soort oplossingen ivm met hun ramp aandrijving al verwacht  en een houten kolenbakverhoger meegeleverd ;D
Dondert niks, alst kreng straks maar perfekt rijdt , nou heeft tie zeker 15 jaar in een doos gelegen nadat de vorige eigenaar hem radeloos aan mij heeft gegeven.
gr Jan
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 02:33:29 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #249 Gepost op: 07 May 2011, 08:54:47 »
De tekening van DJH van de lok heb ik , maar niet van de tender
iemand hier die even een scan voor mij heeft?
Gr Jan

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #250 Gepost op: 07 May 2011, 12:14:10 »
De bovenzijde met gebogen tenderrand moet er nog op, dat halveert het uitstekende motordeel bovenop lijkt mij.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #251 Gepost op: 07 May 2011, 16:59:40 »
ja en dit scheelt ook bijna 7 of  8mm (y)
foto is wat wazig ;D


motor is ook wazig, hij past niet grrrrrrr :'(
gr Jan
« Laatst bewerkt op: 07 May 2011, 19:02:20 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #252 Gepost op: 08 May 2011, 23:42:34 »
Zo vandaag verder met de tender , handrailhoudertjes en tenderdeuren er op.
lading lood pas gemaakt en er in vast gesoldeerd.
Nieuwe bevestiging van de motor
(bij fleischmann was hij van binnenuit pas los te schroeven nadat je de kap verwijderd had)
nu dus van onder los te maken en zit hij met 2 moertjes  aan de voetplaat vast.
Verder was de tender achterwand bij DJH geheel kaal , nu dus niet meer
3 lantaarnhouders en 2 sluitijzers er op gezet.
En de bovenkant van de tender er op gesoldeerd
Dit was het allereerste stukje witmetaal wat ik ooit gesoldeerd heb.
Man wat een genot , kinderlijk eenvoudig en je kunt het werkstuk gewoon vast blijven houden  
Zonder je fikken te branden.
Gr Jan

let nog even niet op de bufferbalk , dat komt nog goed
« Laatst bewerkt op: 09 May 2011, 00:52:06 door roadster36 »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:OHMB Station EDE 1925
« Reactie #254 Gepost op: 10 May 2011, 22:17:49 »
Grootste minpunten van de 3300 is de grove wanddikte van het machinistenhuis
Ik heb de hartraampjes in het front schuin naar binnen weggevijld.
En bij de zijwanden was het de bedoeling om de dikke schuiframen dunner te vijlen om dan weer iets meer naar binnen in de wand te solderen.
Dat is helaas mislukt het raampje brak aan alle kanten
Echter voor de operatie had ik als voorzorg e.a al op styreen afgetekend en uitgesneden


Gr Jan